fúzió

Stellantis, az új autóipari gigász?

2020.07.29.

Bár a Peugeot-Citroen (PSA) és a Fiat-Chrysler (FCA) még nem ütötte rá végleges pecsétjét a hónapok óta tárgyalt fúziós szerződésre, de a két reménybeli partner abban már megállapodott, hogy az új, egyesített vállalatukat Stellantis névre keresztelik. 

Szerző: Heimer György

Az új cégnévben a stello/stella latin eredetű, csillagfényt, csillagok közötti ragyogást jelent. A minap nyilvánosságra hozott közlemény meglehetősen emelkedett stílusban indokolja a névválasztás szempontjait. Mint írják, a Stellantis „a nagynevű autóipari márkák és az erős vállalati kultúrák új és nagyratörő felsorakoztatására utal, kifejezi, hogy a mobilitás következő korszakában az élenjárók egyikeként összefognak, egyúttal megőrzik összes értékeiket… A latin név tisztelegés az alapító vállalatok gazdag történelme előtt, a csillagászati kép egyben az optimizmus, az energia és a megújulás igaz szellemét sugározza.”

Iparági szakértők a névválasztást kommentálva megjegyzik, hogy az egyfajta kompromisszum, mondván a leendő közös vállalat nevében a két alapító kerülni akarta a forgalomban lévő márkáik használatát, mivel az egyaránt hátrányos a másikra nézve. Ennél azonban lényegesebb, hogy ha az összes érdekelt áldását adja a frigyre, akkor 50 milliárd dolláros alaptőkével a világ negyedik legnagyobb autóipari óriásvállalata jön létre a Toyota, a Volkswagen és a Renault-Nissan csoport után. Az elemzők arra is rámutatnak, hogy a világ autóiparában a láncreakció sebességével mennek végbe a cégfúziók, ma már jószerivel egyetlen kisebb márka sem tudta megőrizni függetlenségét. A PSA nemrég a GM-től leadott Opel-Vauxhall márkával bővült, míg a transzatlanti FCA 2014-ben jött létre, jelenleg Chrysler, Dodge, Ram, Jeep, Fiat, Alfa Romeo, Maserati márkák tartoznak hozzá. A The Wall Street Journal amerikai napilap fülese szerint a fúzió az „egyenlők egyesülése” lenne. Az új cégben a PSA vezér Carlos Tavares és az FCA elnöke, John Elkann (aki a néhai Fiat-elnök, Gianni Agnelli unokája) egyaránt megtartaná jelenlegi beosztását. Korábban az FCA még a Renault-nál tapogatódzott a fúzióról, de azok a tárgyalások kudarcba fulladtak. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.04
A centenáriumi évben az energiavállalat a jövő alakítására fókuszál. ..
2025.02.04
Izgalmas események az autók világából, háborúból, versenypályákról, titkos töréstesztekről,....
2025.02.04
A fővárosi közösségi közlekedés sohasem unalmas. Naponta több mint hárommillió utazás valósul meg a....
2025.02.04
„Ha egyetlen gyártó hibázik, akárcsak egyszer is, az a komplett ipart visszaveti évekkel” –....
2025.02.04
Felvette palettájára a Land Cruiser 250-est az Arctic Trucks. Az izlandi specialista által épített....
2025.02.04
Kompolt község polgármestere, Blahó László, valamint a helyi polgárőrség egyik tagja, Kiss Norbert....
2025.02.04
A japán hatóságok még mindig küzdenek egy 74 éves teherautó-sofőr kimentéséért, aki járművével....
2025.02.04
Ötvenhat Gidránnal erősödik Magyarország. Az ország elkötelezett a Gidrán harcjármű mellett,....
2025.02.04
A Volvo Cars januárban 50 820 autó globális eladásáról számolt be, ami 5 százalékos csökkenést....
2025.02.04
Az Európában Európa számára fejlesztett és gyártott, azóta ugyanakkor már több kontinensen sikerrel....