Skoda
A Citigóból készített Citijet tanulmányautó a miniautó roadster változata, amelyből a tetőt és a hátsó üléseket teljesen eltávolították. Az autót 16 gyakornok tervezte meg fél év alatt a Skoda dizájnfőnökének, Jozef Kabannak az irányításával. Nem ez lesz az egyetlen tető nélküli autó lesz a GTI-találkozón: a Seat is egy hasonlóan szellős Ibiza tanulmánnyal készül a rendezvényre.
Ha a tető hiánya nem lenne elég, a tervezők még a hatalmas hátsó szárnnyal, a látványos kék fényezéssel és a 16 colos könnyűfém kerekekkel is megpróbálták felkelteni az érdeklődést a kocsi iránt. A motorháztető alatt a széria Citigo egyliteres, 75 lóerős háromhengerese dolgozik, így a méretes dupla kipufogó kicsit túlzásnak tűnik. Belül háromküllős, bőrözött sportkormányt, piros-fehér műszerfalat, és egy 300 watt teljesítményű audiorendszert találunk, amelynek LED-es hangulatvilágítása a zene intenztitásától függően változik.
A kis roadster mellett a Yeti erősen átalakított Extreme változatát is kiállítják a Wörti-tónál. A matt szürkére fényezett szabadidő-autó harcias optikai tuningot kapott a gyárban: hatalmas légbeömlői, kiszélesített sárvédői, kartervédője és hatszögletű kipufogóvégei vannak. A természetesen összkerékhajtású autó motorházteteje alatt az 1,8 literes, 150 lóerős TSI található, amely 9 másodperc alatt gyorsítja fel a Yetit 100 km/h sebességre, a végsebessége 192 km/h.
A fékek az Octavia RS-ből származnak, a 17 colos felnikre magas oldalfalú, terepre optimalizált abroncsokat húztak, a fényszórókat LED-es darabokra cserélték. Belül négy Recaro kagylóülést találunk négypontos övekkel, szénszálas díszbetétekkel, a lemezzel burkolt csomagtartóba a pótkerék mellett trepniket is tettek arra az esetre, ha elakadna az autó.