Porsche Panamera

A Sport Turismo ezentúl Porschéül kombit jelent

2017.03.12.

Régóta pletykáltak már egy kombi stílusjegyeket felvonultató Panamera modellről, amely a napokban valósággá is vált. Genfben bemutatták a Sport Turismo változatot, egyből ötféle kivitelben.

Természetesen az öt változat alatt a Panamera eddigi modellpalettájának tagjait kell érteni, név szerint a Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid és Panamera Turbo is megvásárolható Sport Turismo kivitelben. Nézzük miben nyújt újat a világ első sorozatban gyártott Porsche kombija!

Hasonlóan a „sima” Panamerához minden porcikájából árad a sportosság, a dizájn egyértelműen megtartotta dinamikus jellegét. A Sport Turismo 5049 milliméter hosszú, tehát pont akkora, mint a Panamera, a szélessége szintén 1937 milliméter ám kicsit magasabb annál: 1428 milliméter. A rövid első és hátsó túlnyúlások is ugyanúgy megmaradtak, amelyek az akár 21 colos könnyűfém keréktárcsákkal nagyban hozzájárulnak a sportos megjelenéshez. A nagyobb eltéréseket a B-oszloptól hátrafelé láthatjuk. Az autó hátsó fele egyedülálló formát kapott, egy különleges légterelővel. Az adaptív szárny dőlésszöge a menethelyzet és a kiválasztott járműbeállítások függvényében három fokozatban változtatható, ezáltal a hátsó tengelyre akár 50 kilogrammal több leszorító erőt generál. A Porsche Active Aerodynamics rendszer központi elemeként 170 km/h alatti sebességnél, behúzott állapotban mínusz hét fokos szögben áll, ezzel csökkenti a légellenállást és a fogyasztást is. 170 km/h felett a lényegében tető-légterelőnek is nevezhető szárny, a szögállását plusz egy fokra módosítja, tovább javítva a menetstabilitást. Sport és Sport Plus üzemmódban a légterelő már 90 km/h feletti sebességnél ebbe a pozícióba áll be.

Németországban 97 557 euró az indulóára

A Sport Turismo a Panamera modellsorozat történelmében először háromszemélyes hátsó üléssorral rendelkezik. Egészen pontosan 2+1 üléssel, hiszen a két szélső ülés nyújt csak igazi „fotel kényelmet”, ezért a modell rendelhető a szokásos négyüléses kivitelben is. A magasabb tetővonalnak köszönhetően a Sport Turismo esetében könnyebb a be- és kiszállás, továbbá nagyobb fejteret kínál. A csomagtér mindennapi használhatóságát magasra nyíló, elektromos mozgatású csomagtérajtó fokozza. A csomagok beemelése is kényelmes művelet, hiszen csak 628 millimétert kell felfelé mozgatni őket. A hátsó ülések felső vonaláig 520 literes tér áll rendelkezésre a pakoláshoz, amely 20 literrel nagyobb a sportlimuzinhoz képest. A 40:20:40 arányban osztott hátsó ülések lehajtásával gyakorlatilag sík rakodófelület alakul ki, 1390 literes térrel.

A Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo esetében 425–1295 literes a csomagtér. A funkcionalitást mindegyik modell esetében négy rögzítőpont, csomagtér elválasztó háló és külön rendelhető 230 voltos csatlakozás növeli

 

A lemezek alatt is mindent megkap a Sport Turismo, amit a sportlimuzin. Olyan innovatív megoldásokra gondolunk itt, mint például Porsche Advanced Cockpit digitális műszercsoport, a vezetőt segítő rendszerek – köztük a távolságtartó sebességszabályzót is tartalmazó Porsche InnoDrive – a hátsókerék-kormányzás, és a Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) elektronikus karosszériadőlés-szabályozás. Minden Panamera Sport Turismo modellhez szériafelszereltségként jár a Porsche Traction Management funkcióval kiegészített aktív összkerékhajtás, elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval. Továbbá az S modellekhez a háromkamrás technológiával ellátott adaptív légrugózás is széria.

Amennyiben a napfénytető is kinyílik, a hátsó szárny feladata a szélzaj csökkentésével is bővül

 

Motorfronton öt erőforrás választható 330 és 550 lóerő közötti teljesítményszintekkel, amelyek a sportlimuzinból már ismerősek lehetnek a Porsche-rajongóknak. Európában október 7-től látható a Panamera Sport Turismo a márkakereskedésekben, ám a Porsche Centrum Budapestnél már megrendelhető az újdonság. Természetesen hoztunk róla videót is:

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.01
Márciusban újult meg, amikor egy hamarosan érkező új Volkswagen bemutatóján Golfokat vezettem,....
2025.02.01
Nem túlzás kijelenteni, hogy az immáron Magyarországon is harmadik (a kivonásokkal tisztított....
2025.02.01
Nem sokon múlt, hogy tragédiával végződjön egy baleset Námestovóban - írja a parameter.sk. ..
2025.02.01
Egy oberwarti áruházlánc fiókvezetője lopást vett észre. Megfigyelte, hogy egy férfi több mint 1000....
2025.01.31
Vadat gázolt egy kisteherautó és egy személygépkocsi a 8-as főúton, Hosszúperesztegnél lezárták az....
2025.01.31
Olasz stílus, német pontosság és szlovén agy szüleménye a legújabb ezer lóerős, autó, ami nem....
2025.01.31
A baleset miatt tűzoltókra és mentőkre is szükség volt – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2025.01.31
A cikk cím, amit jó eséllyel nem láttál jönni. Mégis mi köti össze a két, egymástól látszólag....
2025.01.31
2025-re továbbfejlesztett kivitelt kap az európai autóvásárlók kedvenc Toyotája, az Európában is....
2025.01.31
Január második felében befejeződtek a szakmai tanulmányi versenyek Csongrád-Csanád vármegyei....