közösségi közlekedés
A cél tízezer kilométer összegyűjtése, amely a végleges típusengedély elnyeréséhez szükséges. Az 1-es vonalán kocsinként napi két műszakban járnak a dolgozók a villamosokkal, műszakonként 100–110 kilométer, naponta így legalább 200 kilométer összegyűlik egy-egy CAF-ban. Ha minden a tervek szerint alakul, szeptember elsején már utasokkal járhatnak a spanyol villamosok.
Az első baszk villamos a BKV telepén. Ősszel mind a 47 Magyarországon lesz
A CAF 47 szerelvényből álló flottáját Baszkföldön gyártják, két típus lesz, a rövidebb, 34 méteres villamosból kilenc darab már megérkezett. A szerelvényt Spanyolországból kamionokon hozták Budapestre. A rövidebb villamosok a 3-as vonalra, a budai fonódó villamoshálózaton, vagyis az Óbuda és Újbuda között közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek. A Combino villamosoknál is hosszabb, 56 méteres szerelvények pedig az 1-es villamos vonalán járnak majd. A rövid változat egyszerre 200 utast szállíthat 46 ülőhellyel. A hosszabbik típus 345 utas szállítására alkalmas 81 ülőhellyel. A budapesti villamosok átlagéletkora 38 év körüli, és az új CAF-szerelvények érkezésével is csak négy-hat évet tudnak fiatalítani a flottán. Ha az összes CAF megérkezik, akkor megkezdődhet a legöregebb, 40-45 éves elavult villamosok selejtezése is.