e-mobilitás

A spanyol király is ott volt a VW Valenciában épülő akkumulátorgyárának alapkőletételén

2023.04.03.

A Volkswagen a spanyolországi Valenciában épít újabb akkumulátorcella-gyárat. A projektbe összesen mintegy tízmilliárd eurót fektet be Európa legnagyobb autógyára. Az alapkőletételen ott volt VI. Fülöp spanyol király, Ximo Puig, Valencia régió elnöke és Pedro Sánchez, Spanyolország miniszterelnöke - írja az automobilwoche.de

"Spanyolország az elektromos mobilitás központjává akar válni" - mondta a király, és a következő gyárat "nagy elkötelezettségnek" nevezte a jövőre nézve.

Fotó: Volkswagen

2026-tól az üzem több mint 3000 közvetlen alkalmazottal kezdi meg ott működését. "Kezdetben 40 gigawattóra éves termelést terveznek, ami 500 000 autóhoz elegendő, később akár 60 gigawattóra is" - mondta Thomas Schmall, a VW műszaki igazgatója. A termeléshez szükséges energiát többek között a szomszédos napelemparkból származó zöldárammal biztosítják. Az üzem építésére több mint hárommilliárd eurót terveznek.

A VW csoport letette az ország első akkumulátorcella-gyárának alapkövét a spanyol Valencia régióban. VI. Fülöp király, Pedro Sánchez miniszterelnök és a VW csoport képviselői pénteken Sagunto városában szimbolikusan egy kék akkumulátorcellát helyeztek el egy talapzaton.

Sagunto körülbelül 300 kilométerre délnyugatra található Martorelltől, ahol a Seat leányvállalatának székhelye található. Az új cellagyár a pamplonai járműgyárat is ellátja majd. Spanyolország a második legnagyobb autógyártó Európában, és a kilencedik a világon.

Négy helyszín került meghatározásra

Az üzem tervei már tavaly tavasszal ismertek voltak. Az építkezésről azonban csak januárban született meg a végső döntés, mert a Volkswagen még szerette volna ellenőrizni a politikai támogatási feltételeket. Ezzel összefüggésben a legnagyobb európai autógyártó cég jelentkezett a „Future Fast Forward” elnevezésű programra, amelyben a VW és a Seat mellett más cégek is részt vesznek. Az információk szerint a teljes projektbe bő tízmilliárd euró folyik be.

Az alsó-szászországi Salzgitter után a régió lesz a következő hely, ahol a VW-csoport saját akkumulátorcellákat szeretne gyártani elektromos autókhoz – nem utolsósorban azért, hogy függetlenebbé váljon a meghatározó ázsiai beszállítóktól. Múlt hétfőn jelentette be a csoport egy újabb akkumulátorcella üzem építését Kanadában. Ha beleszámítjuk a partner Northvolt üzemét az észak-svédországi Skellefteå-ban, akkor ez a negyedik ilyen helyszín. A VW időt akar nyerni egy másik európai cellagyár létrehozására vonatkozó döntéssel.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....