e-mobilitás

A spanyol király is ott volt a VW Valenciában épülő akkumulátorgyárának alapkőletételén

2023.04.03.

A Volkswagen a spanyolországi Valenciában épít újabb akkumulátorcella-gyárat. A projektbe összesen mintegy tízmilliárd eurót fektet be Európa legnagyobb autógyára. Az alapkőletételen ott volt VI. Fülöp spanyol király, Ximo Puig, Valencia régió elnöke és Pedro Sánchez, Spanyolország miniszterelnöke - írja az automobilwoche.de

"Spanyolország az elektromos mobilitás központjává akar válni" - mondta a király, és a következő gyárat "nagy elkötelezettségnek" nevezte a jövőre nézve.

Fotó: Volkswagen

2026-tól az üzem több mint 3000 közvetlen alkalmazottal kezdi meg ott működését. "Kezdetben 40 gigawattóra éves termelést terveznek, ami 500 000 autóhoz elegendő, később akár 60 gigawattóra is" - mondta Thomas Schmall, a VW műszaki igazgatója. A termeléshez szükséges energiát többek között a szomszédos napelemparkból származó zöldárammal biztosítják. Az üzem építésére több mint hárommilliárd eurót terveznek.

A VW csoport letette az ország első akkumulátorcella-gyárának alapkövét a spanyol Valencia régióban. VI. Fülöp király, Pedro Sánchez miniszterelnök és a VW csoport képviselői pénteken Sagunto városában szimbolikusan egy kék akkumulátorcellát helyeztek el egy talapzaton.

Sagunto körülbelül 300 kilométerre délnyugatra található Martorelltől, ahol a Seat leányvállalatának székhelye található. Az új cellagyár a pamplonai járműgyárat is ellátja majd. Spanyolország a második legnagyobb autógyártó Európában, és a kilencedik a világon.

Négy helyszín került meghatározásra

Az üzem tervei már tavaly tavasszal ismertek voltak. Az építkezésről azonban csak januárban született meg a végső döntés, mert a Volkswagen még szerette volna ellenőrizni a politikai támogatási feltételeket. Ezzel összefüggésben a legnagyobb európai autógyártó cég jelentkezett a „Future Fast Forward” elnevezésű programra, amelyben a VW és a Seat mellett más cégek is részt vesznek. Az információk szerint a teljes projektbe bő tízmilliárd euró folyik be.

Az alsó-szászországi Salzgitter után a régió lesz a következő hely, ahol a VW-csoport saját akkumulátorcellákat szeretne gyártani elektromos autókhoz – nem utolsósorban azért, hogy függetlenebbé váljon a meghatározó ázsiai beszállítóktól. Múlt hétfőn jelentette be a csoport egy újabb akkumulátorcella üzem építését Kanadában. Ha beleszámítjuk a partner Northvolt üzemét az észak-svédországi Skellefteå-ban, akkor ez a negyedik ilyen helyszín. A VW időt akar nyerni egy másik európai cellagyár létrehozására vonatkozó döntéssel.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.16
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.01.16
2024-ben összesen 5069 darab Mercedes-Benz személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon....
2025.01.16
A 77-es főúton félpályán halad a forgalom - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.01.16
Már 2026 elején debütálnak majd az első piacokon a Honda 0 Series modelljei, amik immáron három....
2025.01.16
Több mint ötezer látogatót vonzott a győri Széchenyi István Egyetem Nyitott Kapuk rendezvénye,....
2025.01.16
Szembejött velem a Rivian lassan egy éve beharangozott modellje és úgy gondoltam, leírom, mit....
2025.01.16
A Bridgestone zászlóshajójának számító, hosszútávú szállításra tervezett Ecopia gumiabroncscsaládot....
2025.01.16
Csaknem kétmillió forintnyi pótdíjat fizetett be a rekorder bliccelő, egy 48 éves budapesti nő....
2025.01.16
Az Eurotrade Kft. 2014. év végén kezdte meg a Sailun teher gumiabroncsok forgalmazását. A márka....
2025.01.16
A KRESZ története jól mutatja, ahogy a közlekedés szabályozása a forgalom bonyolultságával együtt....