Suzuki

Soul music és Jolly Joker

2016.11.23.

Yoshinobu Abe a Magyar Suzuki új vezetője nemcsak az esztergomi gyárat és törökbálinti kereskedelmi központot irányítja, hanem továbbra is elnöke a Suzuki Europe-nak.

Yoshinobu Abe                                                                                          A szerző felvételei

Cervo minivel indult

Japánhoz illően minivel kezdte: élete első autója egy Cervo volt, természetesen Suzuki jelvénnyel, de arról is szívesen mesélt, hogy autózás közben soul zenét hallgat és azt sem titkolja, hogy játszik zongorán, gitáron és zenét is komponál.

A közhiedelemmel ellentétben a japánok gyorsan feloldódnak és szakmai beszélgetés közben sem távolságtartóak. Így van ez Yoshinobu Abe esetében is, aki ősztől a Magyar Suzuki vezérigazgatója, ám új munkatársaival csak mostanában kezdett megismerkedni, aminek magyarázata, hogy még a klasszikus topmenedzsereknél is nagyobb időhiányban szenved. Nem véletlenül, hiszen annyi szekeret kell húznia, amennyi három embernek sem kis teljesítmény, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy három gyerekes családapa is. Szóval feladataival és személyiségével is igazi Jolly Joker típusú menedzser. Zsúfolt programja és szoros elfoglaltsága ellenére is szakított időt arra, hogy találkozzon a magyar sajtó képviselőivel és válaszoljon az Autószektor kérdéseire is.

 

Globális menedzser

Hivatalosan már szeptember elsejétől vezeti a Magyar Suzukit, de továbbra is elnöke a belgiumi székhelyű Suzuki Europe-nak, melynek irányítását 2015 januárjában bíztak rá. Életútja igen csak gazdag: az 1956-ban született Yoshinobu Abe, aki 1978 márciusában végzett a tokiói Sophia Egyetem nemzetközi gazdaság szakán, alig egy hónappal később már a Suzuki Motor Corporation alkalmazottja volt. Először a Közép-, és Dél-Amerikába, majd 1980 márciusától az Észak-Amerikába irányuló exportrészlegnél dolgozott, 1982 júniusától már India és Pakisztán, két évvel később Észak-Amerika lett a területe. Ekkor már a tengerentúli értékesítés mellett marketing területen is dolgozott. 1992 augusztusától az új-zélandi Suzuki, 1998-tól az amerikai, 2000 áprilisától pedig a kanadai Suzuki vezérigazgatója.

2004-ben megkapta az indiai Maruti projektet, majd 2008 elejétől a globális logisztikát irányította.

2010-től az Egyesült Királyságban működő Suzuki GB PLC vezérigazgatója, majd a Suzuki Europe NV/SA elnöke.

Irány Esztergom

És mindezek után, de az európai elnöki tisztség mellé jött még a vezérigazgatói poszt a Magyar Suzukinál. Jó tempóban érkezett, éppen az esztergomi gyár hároméves megújulásának finisében. Ahogy Yoshinobu Abe értékelte: sikeresen befejeződött a Magyar Suzuki Zrt. hároméves korszerűsítési programja, így az immár negyedszázados esztergomi gyár kompromisszumok nélkül képes kiszolgálni az egyre diverzifikálódó gyártást és a világ 128 országába irányuló exportot.

Az esztergomi üzem gépsorainak megújítása és új az robotok telepítése 1,079 milliárd jen (2,9 milliárd forint) értékű saját beruházás keretében valósult meg. Az automatizáltság növelésével hatékonyabb, biztonságosabb és környezetbarátabb lett termelés, a gyár kapacitását ezúttal nem bővítették, mert a 2007-es Reneszánsz program keretében már elérte az évi 300 ezer autót, ami azért figyelemre méltó, mert 1992-ben még évi ötvenezer darab volt a terv. A 2016-os eredmény várhatóan 210 ezer autó, ami a válság utáni legjobb eredmény. 2008-ban 282 ezer autót gyártottak Esztergomban, igaz akkoriban még Opel és Fiat jelvényesek is legördültek a sorról.

Profilformáló autódivat

Azóta nagyot változott az autóvilág: a divat által diktált piaci igények már évek óta meghatározták az esztergomi irányt: a Magyar Suzuki fő profilja a crossover vagy/és SUV. Ennek megfelelően alakult a termékkínálat is: az SX4-es, majd az SX4 S-Cross után megjelent a magyarországi gyártósoron a Vitara, mely itthon és Európában is tarolt. Az új stratégia meghatározta a fejlesztési irányt, ennek megfelelően a formálták a technológiát a Suzuki egyetlen európai autógyártó-bázisán.

A vezérigazgató elmondta: az esztergomi gyár eredményei jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy a Suzuki Csoport összesített üzemi eredménye a 2016-os pénzügyi év második negyedévében (2016 április – szeptember) az előző év azonos időszakához képest 14,3 százalékkal emelkedjen, és elérje a 115,5 milliárd jent. Ami Európát illeti, a Suzuki Csoport 2014-ben meghirdetett egy modelloffenzíva-programot, amely szerint az elkövetkezendő öt évben minimum egy új modellt fog bemutatni a kontinensen évente.

Várólistás sikermodellek

A 2016-os pénzügyi év második negyedévében 201,9 százalékkal nőtt a vállalatcsoport összesített üzemi eredménye éves összehasonlításban Európában pedig elérte a 7,2 milliárd jent. Ebben a Magyar Suzuki kollektívájának és az Esztergomban gyártott Vitara kompakt városi terepjárónak, melyből tavaly 81 ezer darabot exportáltak 128 országba. Ígéretes az ősztől forgalmazott megújult S-Cross, melynek néhány típusára három hónapot is várni kell.

Vélhetően már az új sikermodellek valamelyike lesz a hárommilliomodik darab, de az már biztos, hogy turbós változatban, mert a szívómotorok eltűnnek az esztergomi modellekből.

2016. januártól októberig 8836 új Suzukit helyeztek forgalomba Magyarországon, így az esztergomi autógyár piaci részesedése itthon elérte a 11,6 százalékot. A tavalyi évhez képest ez rekordmértékű, 45 százalékos bővülésnek felel meg, miközben a teljes magyar piac 25 százalékos növekedést produkált. A hazai Suzuki modellpalettán vezet a Vitara, melyből tíz hónap alatt 5255-kelt el itthon, második a Swift (1516 db), majd az S-Cross (1227 db) következik. Az Indiában gyártott Balenóból 428 darabot, a Celerio miniből 355-öt, a Jimny terepjáróból 55 kelt el itthon az immár 74-re bővült értékesítési hálózat szalonjaiban.

SUV offenzíva

A statisztikák is azt mutatják, hogy a sportterepjárók népszerűsége itthon és Európában is rohamosan nő, így a gyár termelését is a piaci igényekhez kellett igazítani, ezzel magyarázható, hogy hamarosan kifut az esztergomi szalagról a Swift, mely 1992- óta többször változott, de mégis a Magyarország újkori autóiparának ikonja. A Baleno magyarországi bevezetésével egyébként már eldőlt a kérdés, és jövőre már biztos nem Made in Hungary jelzésű Swiftek jelennek meg magyar rendszámmal. Érkezik viszont az Ignis, mely a legkisebb kategóriás SUV-ok mezőnyében akar hódítani, de több újdonság is várható a Suzuki Next 100 program keretében, amiben már szerepet kapnak a Toyotával közösen fejlesztett modellek, melyek között hibridek és villanyautók is szerepelnek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....