WRC
Az előző két versenyt megnyerő Ott Tänaknak jó esélye van, hogy megszerezze sorozatban harmadik győzelmét, mivel a szombati nap után 13,1 másodperc az előnye csapattársa, Jari-Matti Latvala előtt. Az észt pilóta úgy került az élre, hogy a korábbi vezetők, Neuville, Ogier és Mikkelsen is problémákba ütközött szombaton, ő viszont meg tudta óvni autóját a kövektől, és vezetői hibát sem vétett.Tänak a győzelmével nagy lépést tehetne a világbajnoki cím irányába, főleg azért, mert a tabella két éllovasa, Neuville és Ogier nullázni fog Törökországban.
„Mindent egybevetve ez egy kimondottan jó nap volt számunkra. Már az elején is mondtam, hogy ez a rali nem a sebességről, hanem a megbízhatóságról és a hibák elkerüléséről fog szólni. Úgy gondolom, eddig jó munkát végeztünk: én és Jari-Matti is igazi problémák nélkül vészeltük át az első két napot, jó érzés most az élen állni. Azonban még mindig hátra van négy igen trükkös gyorsasági, amelyeken sok dolog megtörténhet. Csak koncentrálnunk kell, és akkor remélhetőleg haza tudjuk hozni az autót” – nyilatkozta a nap végén az elégedett Tänak.
Thierry Neuville azért esett ki, mert a szombati első gyorsaságin a Hyundai i20 WRC bal első futóműve átszakította a rugótornyot, és kikandikált a motorháztetőn. A célig még elvergődött a letérdelt autóval, és ott megpróbálkozott egy javítással, de a kár olyan nagy volt, hogy nem járt sikerrel.
Ezután Sébastien Ogier örökölte meg az első helyet, de nem örülhetett neki sokáig, mivel eltört a jobb első futómű lengőkarja a Ford Fiestában. A csapattársa, Elfyn Evans megállít segíteni neki, és a csapat mérnökeitől is kapott telefonos segítséget, így végül nagy nehezen sikerült ideiglenesen megjavítania az autót nagy küzdelem árán. Egy perc büntetést kapott, mert késett a következő gyorsasági rajtjáról, de folytatni tudta. Délután kiderült, hogy fölösleges volt a sok erőfeszítés, mivel egy balkanyarban lesodródott az útról, és beragadt.
Andreas Mikkelsen vette át a vezetést immár sokadszorra, mivel csütörtökön és pénteken is volt már ebben a pozícióban. Azonban őt sem kerülte el a baj: elromlott a Hyundai összkerékhajtása, és a délutáni pályákat hátsókerék-hajtással volt kénytelen teljesíteni, ami miatt négy percet vesztett, és visszaesett az ötödik helyre.
Haydon Paddon úgy is a harmadik helyen áll, hogy majdnem egy perccel le van maradva Latvalától, a negyedik helyen Teemu Suninen foglalja el a Forddal, Mikkelsen és az R5-ös kategória éllovasa, Henning Solberg előtt.
Katasztrofális volt a Citroën napja. Breen C3-asa teljesen leégett, Ostbergnek pedig turbóhiba miatt kellett megállnia. Esapekka Lappi szintén kiesett, amikor összetörte a Yaris WRC-t.
Vasárnap már csak négy gyorsasági vár a mezőnyre, az össztáv 35 kilométer lesz. A nap végi utolsó gyorsaságin, a Marmarison bónusz pontokat lehet szerezni.
Eredmények:
1 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3h34m22.5s
2 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +13.1s
3 Hayden Paddon/Seb Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m10.5s
4 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +3m22.2s
5 Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) +6m25.4s
6 Henning Solberg/Ilka Minor (Skoda Fabia R5) +11m55.5s
7 Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +16m49.0s
8 Jan Kopecky/Pavel Dresler (Skoda Fabia R5) +17m05.9s
9 Simone Tempestini/Sergiu Itu (Citroen C3 R5) +17m50.4s
10 Chris Ingram/Ross Whittock (Skoda Fabia R5) +18m38.2s