Mlada Boleslav

Skoda: újra indult a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása

2020.05.15.

Pontos ütemtervet követ a ŠKODA AUTO gyártása újraindítása során a koronavírus okozta termelési szünetet követően, amely a folyamat egyes lépéseihez és a beszállítói láncolathoz (Supply Chain) igazodik. A ŠKODA székhelyén, Mladá Boleslavban, a Volkswagen Csoport hálózatról tölthető hibridmodelljei (Plug-in Hybrid) számára készülő nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása is a terveknek megfelelően vette ismét kezdetét. 

Ennek során elsődleges fontosságú az a több mint nyolcvan munkahely-egészségügyi óvintézkedés, amelyekkel az autógyártó a lehető leghatékonyabban kívánja megelőzni gyár- és irodaépületeiben a koronavírus-fertőzést.

Április 27-én, hétfőn, a ŠKODA AUTO ismét beindította a termelést csehországi gyáraiban. A vállalat székhelyén, Mladá Boleslavban, a hálózatról tölthető hibridmodellek (Plug-in Hybrid) számára készülő, nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása is újraindult. Egészségük lehető leghatékonyabb védelme érdekében a munkatársaknak mindenkor be kell tartaniuk az ezzel kapcsolatos, jelenleg érvényes irányelveket.

Fotó: Skoda

Amint Christian Bleiel, a ŠKODA AUTO főegységgyártásának vezetője kifejtette: „Mladá Boleslav-i termelési helyszínünkön nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat készítünk a vállalatcsoport különböző márkáinak plug-in hibridmodelljei számára. Az elmúlt hetekben széleskörű előkészületeket tettünk, hogy a jelen körülmények között is biztosítsuk a terv szerinti újraindítást és már a kezdetektől produkálhassuk a járműgyártás számára szükséges darabszámot. Ennek során természetesen elsődleges fontosságú a lehető leghatékonyabb egészségvédelmet szolgáló, vonatkozó előírások betartása.”

Az akkumulátorrendszereket a gyártósoron szerelik össze, majd tesztelik, beépítésüket megelőzően pedig feltöltik őket. A márka Mladá Boleslav-i főgyáregységében mintegy 200 fő dolgozik az akkumulátorok gyártásában, de a ŠKODA még az idei évre tervezi a jelenlegi gyártókapacitás bővítését. A gyártási folyamat során 13 KUKA robot segíti a dolgozók munkáját, s 210 és 500 kilogramm közötti maximális teherbírásukkal átveszik tőlük a különösen nehéz vagy terjedelmes alkatrészek mozgatásának feladatát.

A Mladá Boleslav-i gyárban készülő nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat már 2019 szeptember óta építik a vállalatcsoport ŠKODA, AUDI, SEAT és Volkswagen márkáinak a moduláris keresztmotoros platform (MQB) műszaki alapjaira épülő, hálózatról tölthető hibridmodelljeibe (Plug-in Hybrid). Ezen akkumulátorokat kapja a ŠKODA SUPERB iV is, amely ugyancsak 2019 szeptember óta készül a ŠKODA AUTO Kvasinyban termelő gyárában.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.30
A TT Parts Hungary dolgozói gyűjtötték össze a meglepetés macskaeledel adományt, amit "házhoz is....
2025.01.30
A BMW M GmbH új különkiadással bővíti portfólióját a nagyteljesítményű sportautók szegmensében:....
2025.01.30
Karambolozott két autó Hosszúheténynél, a tűzoltók megfeszítve dolgoztak a helyszínen – jelentette....
2025.01.30
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölte, hogy péntekről szombatra virradó éjszaka éjfél és....
2025.01.30
Talán a nyugati autógyártóknak is érdemes ellesni egy-két olyan ötletet a kínai konkurensektől,....
2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....