Mlada Boleslav

Skoda: újra indult a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása

2020.05.15.

Pontos ütemtervet követ a ŠKODA AUTO gyártása újraindítása során a koronavírus okozta termelési szünetet követően, amely a folyamat egyes lépéseihez és a beszállítói láncolathoz (Supply Chain) igazodik. A ŠKODA székhelyén, Mladá Boleslavban, a Volkswagen Csoport hálózatról tölthető hibridmodelljei (Plug-in Hybrid) számára készülő nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása is a terveknek megfelelően vette ismét kezdetét. 

Ennek során elsődleges fontosságú az a több mint nyolcvan munkahely-egészségügyi óvintézkedés, amelyekkel az autógyártó a lehető leghatékonyabban kívánja megelőzni gyár- és irodaépületeiben a koronavírus-fertőzést.

Április 27-én, hétfőn, a ŠKODA AUTO ismét beindította a termelést csehországi gyáraiban. A vállalat székhelyén, Mladá Boleslavban, a hálózatról tölthető hibridmodellek (Plug-in Hybrid) számára készülő, nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása is újraindult. Egészségük lehető leghatékonyabb védelme érdekében a munkatársaknak mindenkor be kell tartaniuk az ezzel kapcsolatos, jelenleg érvényes irányelveket.

Fotó: Skoda

Amint Christian Bleiel, a ŠKODA AUTO főegységgyártásának vezetője kifejtette: „Mladá Boleslav-i termelési helyszínünkön nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat készítünk a vállalatcsoport különböző márkáinak plug-in hibridmodelljei számára. Az elmúlt hetekben széleskörű előkészületeket tettünk, hogy a jelen körülmények között is biztosítsuk a terv szerinti újraindítást és már a kezdetektől produkálhassuk a járműgyártás számára szükséges darabszámot. Ennek során természetesen elsődleges fontosságú a lehető leghatékonyabb egészségvédelmet szolgáló, vonatkozó előírások betartása.”

Az akkumulátorrendszereket a gyártósoron szerelik össze, majd tesztelik, beépítésüket megelőzően pedig feltöltik őket. A márka Mladá Boleslav-i főgyáregységében mintegy 200 fő dolgozik az akkumulátorok gyártásában, de a ŠKODA még az idei évre tervezi a jelenlegi gyártókapacitás bővítését. A gyártási folyamat során 13 KUKA robot segíti a dolgozók munkáját, s 210 és 500 kilogramm közötti maximális teherbírásukkal átveszik tőlük a különösen nehéz vagy terjedelmes alkatrészek mozgatásának feladatát.

A Mladá Boleslav-i gyárban készülő nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat már 2019 szeptember óta építik a vállalatcsoport ŠKODA, AUDI, SEAT és Volkswagen márkáinak a moduláris keresztmotoros platform (MQB) műszaki alapjaira épülő, hálózatról tölthető hibridmodelljeibe (Plug-in Hybrid). Ezen akkumulátorokat kapja a ŠKODA SUPERB iV is, amely ugyancsak 2019 szeptember óta készül a ŠKODA AUTO Kvasinyban termelő gyárában.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.30
B250e: az ügyfél típushibától rettegett, de más baja volt ..
2025.04.30
Donald Trump átmeneti szünetként jellemezte a gépjármű-alkatrészek importjára bejelentett....
2025.04.30
A Huawei vezette autós szövetség bemutatta a Maybach kínai riválisaként elkönyvelt, heteken belül....
2025.04.30
Egyedülállónak nevezte a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét a beruházás keddi....
2025.04.30
Esküdöznek, hogy javítanak a beltér minőségén. ..
2025.04.30
A Honda igazán magasra teszi a lécet a Nemzetközi Jazznapon a díjnyertes Jazz e:HEV, valamint a....
2025.04.30
Egy ittas román sofőr okozott balesetet az M5-ös autópályán, Lajosmizsénél: átszakította a vadhálót....
2025.04.30
A Peugeot kombik története és sikerszériája, több mint 75 évre nyúlik vissza. Igazi kasszasikerek,....
2025.04.30
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb....
2025.04.30
Kamionba hajtott egy kisbusz az M3-as autópálya 209-es kilométerszelvényénél, Hajdúnánás térségében....