orosz autópiac
A levél másolatát az orosz Banksta Telegram orosz gazdasági portál szerezte meg. A leiratban a cseh márka szankciókkal fenyegette meg az eladókat az engedély nélküli áremelések miatt, mivel ez sérti a kereskedői megállapodást és az orosz törvényeket.
A levél hivatkozik az Orosz Föderáció fogyasztóvédelmi törvényére. A dokumentum tartalmazza a szankciókat is, amelyeket a Skoda az előírásokat megsértő márkakereskedésekkel szemben alkalmazhat, beleértve a kereskedési szerződések egyoldalú felmondását.
A Ladától és az UAZ-tól a Volkswagenen át a Kiáig különböző márkakereskedések ügyfelei túlárazással és kiegészítő felszerelések kötelező megvásárlásával szembesültek az elmúlt hónapokban. A cégek többféleképpen reagálnak a problémára: az UAZ például arra kérte a vásárlókat, hogy vegyék fel a kapcsolatot a gyár ügyfélszolgálatával, és éljenek panasszal azokkal a kereskedőkkel szemben, akik az autóhiányt kihasználva - nyilvánvalóan extraprofitra törekedve – nyíltan túlszámlázzák az autókat.
Az AvtoVAZ a maga részéről felajánlotta, hogy gyári áron rendelhet autót az, aki hivatalos Lada márkakereskedőtől előzetes szállítási szerződést köt, amely tartalmazza az autó típusát, felszereltségét és színét, valamint a hozzávetőleges szállítási időt. Ez sem garancia azonban az alacsonyabb árra, mert a márkakereskedés a várható árveszteségre hivatkozva megtagadhatja a szállítási előszerződés megkötését.
A legtöbb esetben az ügyfeleknek – ha biztosan autóhoz akarnak jutni - továbbra is el kell fogadniuk a kereskedők ajánlatát, amely tartalmazhat kötelező extrákat, vagy kiegészítő biztosításokat. Az egész történet persze az új autók hiányáról szól, ami az elektronikai alkatrészek globális hiánya miatt alakult ki.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!