Skoda
„Az év első felében a ŠKODA jobban teljesített, mint bármikor előtte” nyilatkozta Werner Eichhorn, a ŠKODA igazgatótanácsának értékesítés és marketing területeiért felelős tagja. „Most először értékesítettünk több, mint fél millió gépjárművet az év első hat hónapjában. Ez az eredmény egyrészt az egyedülálló modellkínálatnak, másrészt a kiemelkedő csapatteljesítménynek köszönhető. Az év első felének remek eredménye bizakodással tölt el a második hat hónapot illetően.”
A ŠKODA modelloffenzívája folytatódik. Az új ŠKODA Octavia G-TEC – az első földgázüzemű Octavia – néhány héttel ezelőtt mutatkozott be. A kínálat hamarosan az új ŠKODA Octavia Scout modellel bővül majd, az ő bemutatójára augusztusban kerül majd sor. Az új ŠKODA Fabia első színrelépésére pedig őszig kell várni.
A ŠKODA a nyugat-európai piacok mindegyikén növekedést könyvelhetett el 2014 első felében, amely az egész régióban kiemelkedő értékesítési eredményekben mutatkozott meg. Júniusban a márka 39 100 autót szállított ki, amely 9,4 százalékos növekedés (2013. június: 35 700 darab). Az év első félévében a ŠKODA 17 százalékkal 217 900 darabra növelte értékesítését Nyugat-Európában (2013. január-június: 186 200 darab). Németországban a gyártó 4,9 százalékos növekedést ért el (15 000 kiszállítással), az év első hat hónapját tekintve pedig 12,2 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakának eredményét (2013. január-június: 76 600 darab), ezzel is biztosítva első helyét a legkeresettebb import autómárkák mezőnyében. Az Egyesült Királyságban a ŠKODA kiszállításai 13,1 százalékkal növekedtek júniusban, a teljes első félévet tekintve pedig 24,7 százalékkal haladta meg az előző éves teljesítményt, összesen 40 900 kiszállítással.
A németországi és az egyesült királyságbeli kitűnő eredmények mellett a márka több piacon is kétszámjegyű növekedést produkált: Franciaországban (10 800 darab, +11,3%), Spanyolországban (9 800 darab, +39%), Svájcban (9 100 darab, +10,9%), Hollandiában (8 500 darab, +68,9%), Olaszországban (7 800 darab, +13,4%), Svédországban (6 600 darab, +10,1%), Finnországban (5 600 darab, +34,2%), Írországban (4 400 darab, +24,1%), Norvégiában (3 600 darab, +25,8%) és Portugáliában (1 400 darab, +43,7%).
Kelet-Európában (Oroszországgal együtt) a ŠKODA júniusban 11 100 autót adott át ügyfeleinek (2013. június 12 500 darab, -10,9%). Az első félév 58 700 darabos értékesítési eredménye közel azonos a tavalyi év hasonló időszakával (2013. január-június: 59 100 darab). A márka piaci részesedése Kelet-Európában június végére közel 4,8 százalékra nőtt. Oroszországban a cseh gyártó 7 900 kiszállítást regisztrált (2013. június: 9 100 darab), az első hat hónap során pedig összesen 42 000 gépjármű talált gazdára (2013. január-június: 42 800 darab). A ŠKODA jelentős növekedést könyvelhetett el az év első hat hónapjában Romániában (3 300 darab, +29%), Szerbiában (2 800 darab, +53.9%) és a balti országokban (2 600 darab, +34,5%).
A ŠKODA remekül teljesít Közép-Európában, ahol az év első felében minden ötödik eladott új autóból egy ŠKODA volt. Júniusban a kiszállítások 15,6 százalékkal 13 300 darabra emelkedtek (2013. június: 11 500 darab). Az első hat hónapban a márka 27,6 százalékkal múlta felül a tavalyi teljesítményét és összesen 78 600 kiszállítást teljesített (2013. január-június: 61 600 darab). A márka hazai piacán, a Cseh Köztársaságban a ŠKODA 22,9 százalékos növekedést ért el és 34 800 autót adott át ügyfeleinek az első hat hónapban. Magyarországon is kétszámjegyű a növekedés az elmúlt év azonos időszakához viszonyítva a cseh gyártó 18,3 százalékkal több, összesen 4434 autót szállított ki az ügyfeleknek idén. (2013. január-június: 3748 darab). Kitűnően teljesít a ŠKODA Lengyelországban is, ahol 36 százalékos növekedéssel 26 200 kiszállítást könyvelhetett el a márka (2013. január-június: 19 300 darab). A cseh gyártó csaknem megtriplázta korábbi eredményét Horvátországban az első hat hónapban kiszállított 2 500 autóval, míg Szlovéniában 40,9 százalékos növekedéssel 2 600 gépjárművet vehettek át tulajdonosaik.
A ŠKODA legerősebb piaca Kina. Júniusban a ŠKODA 23 600 darabos kiszállítással 11,3 százalékos növekedést ért el a kínai piacon (2013. június 21 200 darab). Az év első felében a márka 130 700 autót értékesített, ami 8,7 százalékos növekedés a tavalyi év hasonló időszakához képest (2013. január-június: 120 200 darab). Szintén bővülő értékesítésről számolhatott be a márka további, Európán kívül országokban, mint például Izraelben (8 200 darab, +11,3%), Algériában (6 200 darab, +16,6%), Törökországban (5 500 darab, +1,6%), Egyiptomban (2 600 darab, +26,5%) és Ausztráliában (1 800 darab, +2,8%). A ŠKODA júniusban közel 1000 autót értékesített Indiában (2013. június: 1 900 darab), ugyanitt 7 700 ŠKODA modell talált gazdára az év első hat hónapjában.
ŠKODA kiszállítások 2014. júniusában (darabszám, kerekítve, modellekre lebontva, mögötte százalékban a változás 2013. júniusához viszonyítva)
ŠKODA Octavia (34,300; +3.4 %)
ŠKODA Fabia (14,900; -24.3 %)
ŠKODA Superb (8,100; -1.2 %)
ŠKODA Yeti (9,800; +14.2 %)
ŠKODA Roomster (2,500; -32.7 %)
ŠKODA Rapid (21,000; +124.2 %)
ŠKODA Citigo (csak Európában értékesíti a márka: 4,000; -15.9 %)
ŠKODA kiszállítások 2014. első félévében (darabszám, kerekítve, modellekre lebontva, mögötte százalékban a változás 2013. első félévéhez viszonyítva)
ŠKODA Octavia (194,800; +7.5 %)
ŠKODA Fabia (87,900; -20.2 %)
ŠKODA Superb (46,400; -9.0 %)
ŠKODA Yeti (52,900; +26.5 %)
ŠKODA Roomster (15,500; -10.2 %)
ŠKODA Rapid (102,400; +166.7 %)
ŠKODA Citigo (csak Európában értékesíti a márka: 22,700; -9.0 %)