Skoda

A Skoda mancsa

2017.04.20.

Idehaza is bemutatkozott a Skoda legújabb modellje a Kodiaq. A cseh terepes számára megrendezett kétnapos tesztre a márka bestsellerének számító, teljesen megfrissült Octavia is meghívást kapott.

Rendhagyó módon azzal kezdjük ezt az anyagot, amivel be kellene fejezni, vagyis hogy úgy tűnik, a Skoda nem tud mellé nyúlni. Míg sok esetben jól körülírva azt erősítenénk egy márka SUV piacra történő belépésekor, hogy „betette a fél lábát az ajtórésbe”, addig a Kodiaq jó medve módjára (Kodiak – alaszkai medvefajta) kapát-kaszát hátrahagyva tokostól lépett be a szegmens szorítójába.

A Skoda is kilépett a SUV piacra az autóipar egyik legkeményebb terepére

Ha távolabbról indítjuk a Kodiaq történetét, akkor annak idején egyáltalán nem volt biztos, hogy a Skoda modellpaletta a SUV szegmens felé fejlődik tovább. A márka reputációja kiváló, így a jövőbeni irány megválasztása egyáltalán nem volt mellékes.

A Kodiaq csak az SUV offenzíva első lépése

Azonban a piaci vizsgálatok és nem utolsó sorban a trendek egyértelműen azt indokolták, hogy a márkaoffenzíva a SUV kategóriában folytatódjon tovább. A Kodiaq belépője után hamarosan a Yeti is lépést vált és teljesen megújulva dob majd kesztyűt a versenytársaknak.

A Skoda nagyon jól megágyazott a Kodiaqnak. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy a magyar kontinges jórésze, már vevőre talált

Dalnoki Balázs, a Skoda márkaigazgatója fogalmazta meg egy kérdés kapcsán azt, ami talán legjellemzőbb és talán a titka is a márkának: „A Skoda jól használható autókat akar gyártani”. És ez a most startoló Kodiaq esetében is igaz.  Ugyanis a tekintélyt parancsoló megjelenése ellenére is van benne valami családias attitűd, ami feledteti az ebben a kategóriában igen sokszor előforduló sávtársi drasztikumot.

Dalnoki Balázs: „A Skoda jól használható autókat akar gyártani”

Az impozáns külső agresszív frontrésszel indul, melynek rácsozata visszatérő védjegyeként később más modelleken is látható lesz. A robosztus megjelenését éles vonalak tagolják, ahol körbefutó élek LED-es hátsólámpákban végződnek, amik szinte már a márka fémjeleként C alakban világítanak. Összeségében elegáns külső respektet sugárzik, amire mindenképpen rájátszik az osztott LED-es fényszóró és a nappali fény technós vonalvezetése.

Egyes stílusjegyek a későbbi SUV modelleken is viszaköszönnek majd. Például a duplarácsozatú hűtőmaszk is

Az úgynevezett MQB platformra épült Kodiaq az Octaviánál alig valamivel hosszabb mégis sokkal nagyobb a beltere, mint a márkatársnál. Olyannyira, hogy a házon belüli testvérek, az Atecanál és Tiguánnál is tágasabb utastérben autózhatunk. És itt jegyzendő meg, hogy a Kodiaq hét személyes változatban is elérhető.

A "C alakú" hátsó lámpatest elengedhetetlen motívuma a márkának

Igaz, mint minden ilyen hétszemélyes kivitelben a harmadik üléssor inkább csak szükségmegoldás, de van! A 18 cm hosszan állítható második üléssor, noha a könnyebb beszállást hivatott segíteni, de ez az opció igazi haszonélvezői a vezető mögötti utasok, akik így fejedelmi komfortban utazhatnak.  Természetesen az utolsó traktus használatakor a csomagtér nagyságágával is kompromisszumot kell kötnünk. Az ötszemélyes változatban 720, a hétszemélyesnél 270 literrel tudunk gazdálkodni.

A méretek minden tekintetben családbarát autót sejtetnek

A motorpaletta három benzinest és két gázolajost foglal magába. Az előbbi két 1.4 literes 125 és 150 lóerős teljesítmény szinttel, a legnagyobb 2.0 literes 180 lóerős. A dízeles verziókban szintén kétezer köbcentiseket találunk, 150 és 190 lóerős bicepszekkel. A teszt során mi a gázolajos aggregát kisebbik változatát hajtottuk. Nem lehet különösebb panaszunk az erőforrásra, jól mozgatta a csaknem 1,7 tonnás szerkezetet, igaz főként országúti körülmények között autóztunk.

A Kodiaq sok technikai újdonságot hozott, a fedélzet viszont skodás sztenderd

A kevésbé duvadak számára minden bizonnyal ez lesz a jobb választás, azoknak azonban, akik életében a hétszemélyes utazás nem csak eseti jellegű és még vontatnak is, mindenképpen az erősebbik motort javasoljuk. És, ha már a vontatás szóba került, induljunk meg ezen a vonalon, hiszen a Skoda Simply Clever jópofa megoldásai mellett a Kodiaq számos technikai újdonságot is hozott. Ennek egyik alapeleme a 360 fokos kamerarendszer, melynek egyik opciójának segítségével, mértani pontossággal rá tudunk tolatni a pótkocsira.

Számos vezetéssegítő asszisztencia megtalálható az opcionális repertoárban

A Trailer asszisztenciával pedig pestiesen szólva vége a bénázásnak, hiszen a rendszer elvégzi a legbonyolultabb manővereket is, és ehhez még a kormányt sem kell megfognunk , csak a gázt nyomni. Azért a szemünket ne kössük be, hiszen csak úgy, mint normál tolatási esetben a parancsokat továbbra is mi adjuk az autónak, így a körülményekre nekünk kell figyelnünk. Az akár 8 colos kijelző kiváló képet mutat, az extra széles látószögű első lencsének köszönhetően pedig teljes képet ad a forgalmi helyzetről, ami főként kiálláskor nyújthat hathatós segítséget. Az apró pici gegek, mint az In-Car rendszer, ami felerősíti a vezető hangját a hátsó hangszórókra vagy a sofőr oldalról kezelhető gyerekzár  mind az autó szerethetőségét erősítik.

A trailer asszisztenst módunk volt kipróbálni

A Kodiaq ára 6 872 000 forintról indul, és végig követi a jó ár-értékarányt az egyéb motorizált és felszereltségi szinteken is. A márka elismertségének jó példája az is, hogy az idei 500-as kvóta 75 százaléka már elkelt. Így aki a cseh terepes mellett döntött, az már pár hónapos várakozásra számíthat.

A modellfrissítésen átesett Octavia kicsit ellenfénybe került a Kodiaq mellett, de a módosításairól hamarosan beszámolunk.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.16
Amerikai balesetes autókat jó állapotúként értékesített Európában egy most felszámolt nemzetközi....
2025.04.16
Pedig 10 éves elmúlt, de láthatóan volt gazdája. ..
2025.04.16
A kormány járművenként 2,8-4 millió, cégenként akár 64 millió forint állami hozzájárulással segíti....
2025.04.16
Az amerikai Tesla elektromosautó-gyártó leállította két amerikai gyártású modell Kínában történő....
2025.04.16
A versenyváltozatok mellett az utcai kivitel továbbfejlesztésével sem tud leállni a Toyota, ezúttal....
2025.04.16
A Super Duty az alapmodell erősebb, nagyobb teherbírású variánsa lesz, amelyet nehéz munkára....
2025.04.16
A BMW Group hangmérnökei a bajor prémiummárka modelljeinek 2025 végén debütáló, következő nemzedéke....
2025.04.16
A tavaly áprilisi bevezetésétől idén március végéig több mint 2 millió napi autópálya-matricát....
2025.04.16
A mintegy 650-700 ezer hazai segédmotoros kerékpár felének sincs érvényes kötelező gépjármű-....
2025.04.16
Egy ember meghalt, amikor egy teherautó és egy kamion ütközött szerda délelőtt az M0-ás autóúton....