Skoda
Ez a negyedik alkalom, hogy a cseh autógyártó hivatalos partnerként szponzorálja a legendás spanyol kerékpáros versenyt, a La Vueltát. Kiemelt figyelmet kap a támogatás kapcsán a szervezők rendelkezésére bocsátott 60 ŠKODA gépjármű. Ezen kívül a márka részt vesz a Vueltához kapcsolódó sokrétű kommunikációs kampányban is. A Vuelta egyike a világ legrangosabb „Grand Tour” versenyeinek, a Tour de France és a Giro d’Italia után a legfontosabb országúti kerékpáros körversenyként tekintenek rá. A háromhetes kerékpárverseny az andalúz Jerez de la Frontera városában indult és szeptember 14-én ér véget a záró egyéni időfutammal Santiago de Compostella zarándokhelyén.
„A ŠKODA átfogó, minden részletre kiterjedő és jól látható elkötelezettsége a kerékpársport iránt tovább erősíti a ŠKODA márka imázsát és ismertségét” – nyilatkozta Werner Eichhorn, a ŠKODA igazgatótanácsának értékesítés és marketing területeiért felelős tagja. „Több éve már, hogy a ŠKODA két legendás, világhírű sportesemény, a Tour de France és a Vuelta támogatója. Ez a szponzorációs stratégia több nemzetközi elismerést is jelentett a márka számára. Mivel olyan vállalat vagyunk, amelynek a története a kétkerekűek gyártásában gyökerezik, a kerékpározás az a sport, amely különösen közel áll a szívünkhöz.” – tette hozzá Eichhorn. Március elején a cseh autógyártó további öt évvel, egészen 2018-ig meghosszabbította Tour de France és a La Vuelta szponzori szerződését. A megállapodás magában foglalja több további nemzetközi kerékpárverseny támogatását is.
A ŠKODA idén is igen erős csapattal támogatja a spanyol körversenyt. Az elkövetkező három hétben a cseh gyártó kínálatából összesen 60 jármű – többségében ŠKODA Octavia Combi és ŠKODA Superb modellek – teljesít kísérőautóként szolgálatot a nap huszonnégy órájában. A ŠKODA szponzoráció 2011-es indulása óta a spanyol körverseny minden szervezője és résztvevője számíthatott a tökéletesen megbízható ŠKODA flottára. A Vuelta során a flotta autói hozzávetőleg fél millió kilométert tesznek meg. Az elmúlt négy évet vizsgálva a cseh gyártó modellei összesen körülbelül két millió kilométert tettek meg – mindezt egyetlen meghibásodás nélkül.
A spanyol körverseny támogatását a ŠKODA számtalan kommunikációs aktivitással kapcsolja össze. Ide tartozik a „Parque Vuelta” területén megvalósuló kitelepülés illetve a verseny útvonala mentén és az egyéb szembetűnő helyeken elhelyezett hirdetések is. A spanyol újságokban és magazinokban megjelent hirdetések mellett kiemelt szerepet kap az elektronikus média. Több más csatorna mellett a cseh gyártó a facebook.com/skoda-cycling oldalon számol be a Vuelta történéseiről. A ŠKODA jelenlét jól követhető a „WeLoveCycling.com” oldalon is. A www.skoda-radsport.de internetes oldal információs platformként szolgál élő riportokkal, videókkal és rövid összefoglalókkal a kerékpározás világából. Ezen felül a ŠKODA egy saját bloggal is jelentkezik. A spanyolországi kereskedések pedig regionális szinten vesznek részt a Vueltával kapcsolatos aktivitásokban.
A kerékpársport iránti szenvedély a ŠKODA históriában gyökerezik. A vállalat története 1895-ben kerékpárok gyártásával indult: Václav Laurin és Václav Klement „L&K” néven gyárat alapítottak, amely kétkerekűek készítésével foglalkozott Mladá Boleslavban – mindez hozzávetőleg tíz évvel azelőtt történt, hogy a vállalat gyártósoráról legördült az első autó.