Skoda Auto

A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak

2019.09.07.
A ŠKODA AUTO legyártotta az első elektromosautó-alkatrészeket a Volkswagen-csoport számára a Mlada Boleslav-i gyárban. A ŠKODA mostantól nagyfeszültségű hajtóakkumulátorokat készít a Volkswagen-csoport MQB-platformra épülő plug-in hibridjeibe - írja a cég közleménye.
Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO termelését és logisztikáért felelős igazgatósági tagja elmondta: "2017 novemberében a Volkswagen-csoport vezetése úgy döntött, hogy a ŠKODA AUTO-t bízza meg plug-in hibrid modellek elektromos alkatrészeinek gyártásával, ami nagyfokú bizalom megnyilvánulása. Megtettük a megfelelő intézkedéseket és messzemenőkig felkészültünk a feladatra. A Mlada Boleslavban készülő nagyfeszültségű akkumulátorok bizonyítják dolgozóink rátermettségét, a ŠKODA kiemelkedő technikai képességeit és a csapatmunka hatékonyságát."
 
A Mlada Boleslavban összeszerelt nagyfeszültségű hajtóakkumulátorok tárolják az energiát a Volkswagen-csoport MQB moduláris építőkészletre tervezett plug-in hibridjeiben. A ŠKODA márka elsőként a hálózatból tölthető ŠKODA SUPERB iV modellben alkalmazza majd ezeket az akkumulátorokat, amelynek gyártása 2019 szeptemberében indul a kvasiny-i gyárban. 
 
A ŠKODA AUTO összesen 23,5 millió eurót fordított a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártósoraira. A Mlada Boleslav-i üzemet az elmúlt két év során készítették fel az elektromosautó-alkatrészek gyártására. Néhány éven belül az eredetileg 150 ezresre tervezett gyártási darabszámot tovább növelik. 
 
Christian Bleiel, a ŠKODA AUTO alkatrészgyártásért felelős vezetője elmondta: "Az akkumulátor rendszerek gyártása komoly technikai kihívást jelentett számunkra, amelyet sikerrel teljesítettünk és amely fontos és határozott lépés az elektromobilitás útján. A jövőben további elektromosautó-alkatrészek gyártását kezdjük meg, amelyeknek az előkészítéseként intenzív együttműködést folytatunk a Volkswagen-csoport alkatrészellátó hálózatával. Az információcsere elengedhetetlen követelmény, hogy tudásunk és felkészültségünk az akkumulátorokkal kapcsolatban teljes legyen a cellagyártástól az újrafelhasználásig."
 
 
Közel 200 munkatárs dolgozik közvetlenül vagy közvetve az elektromos összetevők gyártási folyamataiban. Nemcsak gyártják az akkumulátorokat, hanem mindegyiket tesztelik és helyben feltöltik, csak ezután kerülnek bele a járművekbe. 
 
A ŠKODA AUTO a hajtóakkumulátorok alapalkatrészeit, a cellákat és a modulokat külső beszállítóktól szerzi be. 
 
A ŠKODA AUTO a gyártás során felhasználja a Volkswagen-csoport hálózatában alkalmazott technológiákat. A gyártósoron a dolgozókat 13 KUKA robot segíti, amelyek emelési képessége 210-500 kilogramm közötti. Némelyik különösen nehéz és testes összetevőket cipel. Robotok helyezik fel az akkumulátor modulokat a gyártósorra és ugyancsak a robotok pakolják a kész akkumulátorokat raklapokra. Más robotok a modulok fedelét zárják le, ez a művelet 39 csavarozásból áll, amelyet villámgyorsan végeznek el a gépek. 
 
Amikor a ŠKODA AUTO felkészült a nagyfeszültségű hajtóakkumulátorok gyártására, nemcsak új technológiákat tervezett és alkalmazott, hanem más, az elektromos üzemmel összefüggő képességeket és készségeket is fejlesztett. Ilyen a munkabiztonság, a tűzvédelem, a minőségellenőrzés és a logisztika. Nagyfeszültségű termékekkel dolgozni csakis szigorú munkabiztonsági szabályok betartásával lehet, ráadásul számos elektronikai összetevő igen érzékeny az elektrosztatikus kisülésre. A ŠKODA AUTO átalakította elosztóraktárát, hogy az befogadhassa nagy számban a nehéz akkumulátorokat. Az elektromos tüzek elhárítására és a sérült akkumulátorok biztonságos kezelésére is felkészültek.
 
 
 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.30
A Honda igazán magasra teszi a lécet a Nemzetközi Jazznapon a díjnyertes Jazz e:HEV, valamint a....
2025.04.30
Egy ittas román sofőr okozott balesetet az M5-ös autópályán, Lajosmizsénél: átszakította a vadhálót....
2025.04.30
A Peugeot kombik története és sikerszériája, több mint 75 évre nyúlik vissza. Igazi kasszasikerek,....
2025.04.30
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb....
2025.04.30
Kamionba hajtott egy kisbusz az M3-as autópálya 209-es kilométerszelvényénél, Hajdúnánás térségében....
2025.04.30
Bár a Toyotának több más globális autómárkában is van részesedése, ezúttal saját beszállítóját és a....
2025.04.30
Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós, 2025. május 29-én elindul a Nemzetközi Űrállomás fedélzetére -....
2025.04.30
Eredeti ötlete támadt a Fordnak: arra kérte a kínai formatervezőket, hogy gondolják újra a....
2025.04.30
Ismét Magyarországon készítenek 360 fokos utcaképeket a Google különleges kamerarendszerrel....
2025.04.29
Idén 125 éve, hogy megalakult az első, törvényszékileg bejegyzett hazai autós egylet, a Magyar....