MÁV

Sínen vannak: elindult első két motorvonatunk a svájci gyárból

2014.02.26.

Kigördült az első két készre szerelt, a MÁV-START Zrt. megrendelésére készült FLIRT motorvonat a Stadler Rail Csoport bussnangi üzeméből, és elindult mintegy 1000 km-es útjára Magyarországra.

Az összekapcsolt járműveket mozdony vontatja Ausztrián keresztül Budapestre, és várhatóan pénteken meg is érkeznek a fővárosba. Az új vonatok annak a 42 darabos flottának az első járművei, amelyről a MÁV-START és a Stadler még 2013. márciusában írt alá szerződést. Magyarországra érkezését és a szokásos üzembehelyezési munkálatokat követően az új járművek szigorú hatósági próbafutásokon vesznek részt, amelyek sikeres teljesítése után utasforgalomba is állnak.


A MÁV-START Zrt. és a GYSEV Zrt. közös ajánlatkérőként tavaly novemberben indított nyílt közbeszerzési eljárást korszerű alacsonypadlós villamos motorvonatok beszerzésére. A közbeszerzést a Stadler Bussnang AG nyerte meg, amelynek keretében a svájci járműgyártó 42 darab egyáramnemű alacsonypadlós elővárosi illetve regionális villamos motorvonatot gyárt a MÁV-START részére. A szerződés értelmében az első két motorvonatot 2014 októberéig kell átadni a Stadlernek, de a gyártó mindent megtesz annak érdekében, hogy az új járművek minél korábban forgalomba állhassanak. Az utolsó járműveket legkésőbb 2015 szeptember 30-ig adja át utasforgalomra kész állapotban a Stadler.

Az új elővárosi vonatok a 2005-ben beszerzett FLIRT flottától eltérően kék-fehér-sárga fényezést kapnak, amely illeszkedik a MÁV csoport járműállományánál általánosan alkalmazott színvilágba. A leszállított 42 új járművel együtt a MÁV-START kötelékében már 102 korszerű FLIRT motorvonat közlekedik majd.


Az új járművek a jelenlegi tervek szerint a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Esztergom, Budapest-Szob, Budapest-Veresegyház-Vác és Budapest-Cegléd-Szolnok vonalakon közlekednek majd. A FLIRT motorvonat egyébként a Stadler legsikeresebb terméke, az elmúlt években a cégcsoport több, mint 940 ilyen típusú motorvonat gyártására kapott megbízást 14 országból.

Az akadálymentesített járművek összesen 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük pedig 160 km/óra. A motorvonatok a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WIFI-vel, illetve mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. A járműveket a gyártó ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátja, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is 160 km/h sebességgel közlekedhessenek.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.09
A VW az adminisztratív létszámot felmondási szerződésekkel akarja csökkenteni. Aki gyorsan dönt,....
2024.05.09
Magyarország európai gazdasági súlyát nagy mértékben növeli, hogy a BYD az autóbuszgyára után az....
2024.05.09
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson....
2024.05.09
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA)....
2024.05.09
Nem mindennapi teljesítmény büszke birtokosa egy budapesti Volkswagen Jetta és annak gazdája, Szűcs....
2024.05.09
Aki ellátogat a ZKW autóipari beszállító üzemébe, bepillantást nyerhet a raktárlogisztika jövőjébe....
2024.05.09
Lébény közelében egy szakaszon lassan halad a forgalom - írja csütörtökön délelőtt fél 11-kor a....
2024.05.09
A Continental a tavalyi évben először szállított gumiabroncsokat a világ tíz legnagyobb volumenű,....
2024.05.09
Tegnap írta alá az Audi Hungaria Iskolaközpont Győr – Audi Hungaria Deutsche Schule Győr és a....
2024.05.09
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. három....