e-mobilitás

Silence S04: begurul egy új spanyol e-mopedautó

2021.11.14.

A városi elektromobilitásra szakosodott barcelonai székhelyű Silence cég október végén bemutatta elektromos mopedautójának sorozatgyártásra kész prototípusát. Az S04 jelű e-törpe mindössze 2,33 méter hosszú, 1,56 méter széles, kétszemélyes, csomagtartója 310 liter és kétféle teljesítményváltozatban lesz kapható, ígéretek szerint a jövő évtől kezdődően. 

Szerző: Heimer György

Az erősebb, L7e típus motorja 14 kW-os, végsebessége 90 km/óra, a kocsiban két akkumulátor dolgozik 11,2 kWh kapacitással, a hatótávolságra pedig 149 kilométert ígérnek. A gyengébb, L6e jelű változat motorja 6 kW teljesítményű, óránkénti sebessége legfeljebb 45 kilométer. Ilyen formán ez a modellváltozat – uniós szabályok szerint – 15 éves kortól, segédmotoros jogosítvánnyal is vezethető. A zsúfolt, nagyvárosi közlekedésre szánt Silence pöttömben – úgy ahogy a már piacon lévő e-robogóiban – az a konstrukciós csavar, hogy az akkumulátor egy mozdulattal kihúzható a kocsi „oldalából”, és mint egy görgős bőrönd, erőlködés, emelgetés nélkül mozgatható (a háztartási konnektoros töltéshez is).

Fotók: Silence

A Silence másik innovációja, hogy városi környezetben olyan akkumulátor-állomásokat alakít ki, ahol a járművezetők egy pillanat alatt kicserélhetik a lemerült telepeket a nap 24 órájában nyitva tartó akkuállomásokon sorakozó feltöltöttekre. Az ötlet nem teljesen új: a tajvani Gogoro (www.gogoro.com) e-robogógyártó már kitalálta és bevezette ezt a fajta akkucserén alapuló e-mobilitási rendszert. A Silence ugyanakkor azt ígéri, hogy hogy a 7500 euróra taksált négykerekűjéből árengedményt ad, ha a vevők hajlandók akku nélkül megvásárolni a Smart formájú e-mikrót és havi 20 euró ellenében részt venni a Barcelonában (és jövőre Madridban) kísérleti jelleggel startoló akkucserés tesztprogramban.

Mindeközben a Silence már szoros kooperációt alakított ki a Seat autógyárral: Mó márkanéven forgalmazza a Silence által kifejlesztett e-robogókat, így minden bizonnyal a kétkerekű modellekhez hasonlóan a Seat kulcsszerepet vállal majd a mopedautó nemzetközi forgalmazásában, beleértve az akkucserés autómegosztó hálózatok kialakítását is. Ebben az urbánus  e-szegmensben már évek óta jelen van a Renault a nálunk is kapható Twizy márkájú törpéjével, valamint a Citroen Ami típusával, amelyet éppen mostanában a PSA Peugeot-Citroen csoporthoz tartozó Opel is piacra dob Opel Rock márkanéven.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.07
A repterekéhez hasonlóan szigorú ellenőrzést vezettek be a KRESZ-teszteken.   ..
2025.02.07
Vádat emeltek két volt vizsgabiztos és a vizsgáztatást meghatalmazás alapján intéző társuk ellen,....
2025.02.07
A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. segítségével Farkas Kevin a Seventytwo Artbox....
2025.02.07
Szalagkorlátnak, majd a zajvédő falnak csapódott egy tehergépjármű az M3-as autópálya Vásárosnamény....
2025.02.07
A Budapesti Rendőr-főkapitányság munkatársai 99 gyorshajtót mértek be január ötödik hetében. ..
2025.02.06
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..
2025.02.06
A Volkswagen új hatékonysági mérföldkövet ért el Dél-Olaszországban, a nardói pályán: egy....
2025.02.06
Orvosi incidens történt a Lufthansa Boeing 747-8 típusú repülőgépén – írja a Bild.   ..
2025.02.06
Megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A....
2025.02.06
A Revuelto, az Urus SE és a Temerario díjakat kap a dizájnért, a teljesítményért és a vezetési....