Citroën ë-Jumpy

Sikeresen vizsgázott a Citroen e-Jumpy Hydrogen a SUEZ-nél

2022.02.20.

A SUEZ Carcassonne januárban próbálta ki az ë-Jumpy Hydrogen modellt. Az első üzemanyagcellás haszongépjárműről kapott visszajelzés kifejezetten pozitív – a kínált szolgáltatások tökéletesen megfeleltek az érintett tevékenységek által támasztott követelményeknek - írja a márka közleménye.

A Citroën ë-Jumpy Hydrogen egy újabb előrelépés a márka villamosítási stratégiájának megvalósításában. A modell a márka zéró kibocsátású kishaszonjármű-kínálatát gazdagítja, amely már most a legszélesebb a piacon. A lítiumion akkumulátor és a hidrogén-üzemanyagcella társításán alapuló új technológia a mindössze háromperces hidrogénfeltöltésnek és a 400 km hatótávolságnak köszönhetően kiválóan megfelel a gépjárművüket intenzívebb terhelésnek kitevő vállalkozók igényeinek. Ez a technológia kulcsszerepet fog játszani a céges ügyfeleknek szánt kibocsátásmentes mobilitási megoldások bevezetésében”  - nyilatkozta Richard Meyer, a Haszongépjármű üzletág Stratégiai és nemzetközi fejlesztési részlegétől.  

MEGGYŐZŐ EREDMÉNYEK

A SUEZ Carcassonne januárban próbálta ki az ë-Jumpy Hydrogen modellt. Az első üzemanyagcellás haszongépjárműről kapott visszajelzés kifejezetten pozitív – a kínált szolgáltatások tökéletesen megfeleltek az érintett tevékenységek által támasztott követelményeknek.

A carcassonne-i telephelyen a munkafelügyelők mindennapi munkájuk során kizárólag az ë-Jumpy Hydrogent fogják használni. Nagyon változatos feladatokat kell ellátniuk, amibe a munkaterületek rendszeres felkeresése, a kisebb és nagyobb gépek szállítása és egy esetleges csőrepedéskor szükséges sürgősségi javítások is beletartoznak. Ezért rendkívül fontos, hogy egy éjjel-nappal hadra fogható járművük legyen, amely elegendő hatótávolsággal rendelkezik, és amelyet nem szükséges napközben feltölteni.

Ezeknek a dolgozóknak a városban és környékén nap mint nap több viszonylag rövid (kb. 100 km) utat kell lebonyolítaniuk. Ehhez pedig olyan járműre van szükség, amely gyorsan mozgósítható. A rakodókapacitásnak többnyire több mint a felére szükség van, a rakomány súlya pedig gyakran meghaladja a 200 kg-ot. 

A hidrogéntechnológia a hagyományos elektromos kínálat kiegészítésére szolgál, és más típusú igényeket elégít ki. A nagy hatótávolságnak és az optimális üzemidőnek köszönhetően rendkívül sokoldalú használatot tesz lehetővé. A gyors feltöltésnek hála a jármű folyamatosan üzemképes. 350 bar nyomáson 3 perc alatt félig, 700 baros töltőponton pedig ugyanennyi idő alatt teletankolható a jármű. A hidrogéntartályok kiürülésekor 50 km tartalékot biztosító 10,5 kWh-s akkumulátor éjszakai töltése heti 3-5 alkalommal 220 V-os hálózati csatlakozóról egyszerűen megoldható. „A hidrogén-utánpótlás biztosítása ugyanolyan gyorsan és egyszerűen történik, mint amikor benzint tankolunk. A 400 km-es hatótávolságnak köszönhetően az ë-Jumpy Hydrogennel sok kisebb út megtehető anélkül, hogy napközben vissza kellene menni tankolni a bázisra. Ezzel időt lehet megtakarítani, és nő a termelékenység, ami a vállalkozók számára kulcsfontosságú szempont.”

STRESSZMENTES HASZNÁLAT

Az elektromos és a hidrogénmeghajtás kombinálásával a jármű fokozott testi-lelki kényelmet biztosít. Az ügyfél nyugodt szívvel végezheti a teendőit, nem kell aggódnia a hatótáv jelentette korlátok vagy a raktérkapacitás miatt. Az elektromos járművekre jellemző egyedülálló vezetési élményt nyújtó ë-Jumpy Hydrogen igazi felfedezés volt azok számára, akik korábban soha nem vezettek elektromos autót: „Az ember nagyon gyorsan hozzászokik ahhoz a finom és csendes működéshez, ami az ë-Jumpy Hydrogent jellemzi (nincs motorzaj, és a külső zajok sem érzékelhetők). Minden körülmények között könnyű és kellemes vezetni.” A 400 km-es teljes hatótávolság rendkívül sokoldalú használatot tesz lehetővé. A felhasználó sok kis utat tehet meg anélkül, hogy a feltöltés miatt aggódnia kellene.

A jármű a kompakt furgont vezetők azon 44%-ának az igényeit is kielégíti, akik saját bevallásuk szerint időnként több mint 300 km-t vezetnek egy nap. A hidrogénmeghajtás egy új megoldást képvisel a szakmai ügyfelek mobilitása szempontjából, és jól kiegészíti a tisztán elektromos kínálatot. A hidrogéntechnológia kevésbé érzékeny a nagy terhelésre, a sebességre és az időjárási viszonyokra (pl. a hatótávolságot csökkentő alacsony hőmérsékletre). Mellesleg exotermikus rendszere hőt termel, ami javítja a hőkomfortot.

A hatótávolság tehát kevésbé függ a hőingadozástól, így az utazások is jobban tervezhetők. Az, hogy az ë-Jumpy Hydrogen folyamatosan üzemképes, a szupergyors tankolásnak köszönhető: a hidrogéntartályok 3 perc alatt teljesen újratölthetők. Ez kulcsfontosságú, mivel a járművezetők nem feltétlenül tudnak egy vagy több hosszabb töltési szünetet beiktatni a napi körútjukba, illetve éjjel-nappal üzemképes járművekre is szükségük lehet. „Ami a hajtásláncot illeti, az ë-Jumpy Hydrogen jó hatótávolsággal rendelkezik, az akkumulátor és a hidrogéntartályok feltöltése pedig nem jelent különösebb kötöttséget.”

A jármű rakodókapacitása változatlan. Az ë-Jumpy Hydrogen hasznos térfogata azonos a hagyományos meghajtású Jumpyéval: M változat esetén 5,3 m3, XL változat esetén 6,1 m3. A hasznos terhelés és a vontatható teher mindkét változaton elérheti az 1 tonnát. A kerékjáratok között mért 1,25 méteres hasznos szélességnek köszönhetően EUR-raklapok elhelyezésére is lehetőség van. „Az ë-Jumpy Hydrogen hasznos térfogata semmivel sem kisebb, mint a hagyományos meghajtású változaté, ami számunkra elsődleges szempont, mivel a rendelkezésre álló térfogatnak gyakorlatilag mindig több mint a felére szükség van. Ráadásul a ki-/bepakolás és a rakomány mozgatása is könnyebb így.” 

A JÖVŐ TECHNOLÓGIÁJA

A különböző hidrogénrendszerek sokoldalúsága sokféle alkalmazást tesz lehetővé. Ez a technológia kulcsszerepet fog játszani az energetikai átállásban, különösen a mobilitás területén, ahol egy bizonyos típusú használatnak felel meg.

SPECIÁLIS SZAKMAI CÉLOKRA SZÁNT, SZÉN-DIOXID-MENTES MOBILITÁSI MEGOLDÁS

A SUEZ cégcsoporthoz hasonlóan számtalan olyan vállalat, amelyik csökkenteni szeretné a környezeti lábnyomát, stratégiailag érdekelt abban, hogy autóflottája zöldítésére hidrogéntechnológiát használjon. Ugyanez más szektorokban dolgozókra is igaz: ilyenek az önkormányzati szervek és helyi hatóságok, a szállítási és a logisztikai cégek, az expressz és speciális csomagküldő szolgálatok, a sürgősségi járművek vagy az autópálya-üzemeltetők, akiknek attól függően, hogy vészhelyzetben hová kell sietniük, rövidebb vagy hosszabb utat kell megtenniük stb.

A KORMÁNYOK ÖSZTÖNZŐ POLITIKÁJÁRA ÉPÜLŐ ELOSZTÓHÁLÓZAT

Világszinten egyre több olyan kezdeményezésnek lehetünk tanúi, melyek különböző szén-dioxid-mentesítő technológiák fejlesztésére irányulnak. Az előrejelzések szerint Európában 2055-ben várhatóan 450 000, illetve 10 000 lesz a hidrogénüzemű haszongépjárművek, illetve kamionok száma. A növekvő igények kielégítése érdekében a töltőállomások hálózatát 10 000 töltőpontra kell bővíteni. Az iparág szereplői az elkövetkező tíz évben akár 430 milliárd euró befektetésére is készek lennének, melynek kb. 25%-át az Európai Unió és a tagállamok állnák. A francia állam elkötelezte magát, hogy többek között az autóipari üzemanyagcella-gyártásba 7,2 milliárd eurót fektet be (ennek felét a 2020-tól 2030-ig terjedő évtizedben).

Ugyanez az összeg Németországban 9 milliárd, Portugáliában 7 milliárd euró. Ennek 4/4 megfelelően a töltőállomások száma a jelenlegi (2021) 133-ról 2030-ig bezárólag 2500-ra kell, hogy emelkedjen, és ebből 1000 Franciaországra, 1000 pedig Németországra kell, hogy jusson.

A SUEZ ÉS A ZÖLD HIDROGÉN

Az energetikai átállás keretében a fő kihívás a zöld hidrogén gyártásának növelése. Ezt a fajta hidrogént – a szél- vagy napenergiából vagy a háztartási hulladék bomlásából származó biogázból előállított – villamos energia felhasználásával víz elektrolízisén keresztül nyerik. A SUEZ a SIPERREC-kel karöltve például egy olyan projekten dolgozik, amelynek célja az első zöldhidrogén-gyártó és -elosztó üzem létrehozása a franciaországi Créteil-ben, egy 2022 vége előtt beüzemelendő, hulladékból energiát előállító egységben (ahol a háztartási hulladék égetésével előállított villamos energiát víz elektrolízise útján hidrogénné alakítják át). Ez az üzem idővel napi 1 tonna hidrogén forgalmazására is alkalmas lenne, ami évente minimum 1300 tonnával csökkentené a CO2-kibocsátást. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....