VW csoport

Sikeres üzleti időszakot könyvelhet el a Volkswagen Csoport 2016 első félévében

2016.08.02.

A Volkswagen Csoport a vártnál lényegesen jobb teljesítménnyel zárta a jelenlegi pénzügyi év első felét. A különleges tételek nélküli működési eredmény az első hat hónapban elérte a 7,5 milliárd eurót (2015: 7,0 milliárd euró), amely kiváló eredmény a Volkswagen Csoport számára 2016. első felére. Ugyanakkor a negatív hatású különleges tételek 2,2 milliárd euróval (2015: 0,2 milliárd euró) csökkentették a működési eredményt. Ezek a különleges tételek többségében a dízel aggregátok kibocsátásával kapcsolatos ügy jogi kockázataihoz kötődnek, amelyre további 1,6 milliárd eurós keretösszeget különített el a vállalatcsoport az év első hat hónapjában. Ennek következményeként a különleges tételekkel együtt számolt működési eredmény 5,3 milliárd euróra csökkent. A Volkswagen Csoport különleges tételekkel együtt kalkulált operatív árbevétel-arányos nyereségrátája 4,9 százalékra csökkent (2015: 6,3 százalék), a különleges tételek előtt ez elérte a 7,0 százalékot (2015: 6,4 százalék). Az év első felében regisztrált árbevétel elérte a 107,9 milliárd eurót (2015: 108,8 milliárd), amely éppen alatta marad az előző évben teljesített eredménynek.

Matthias Müller, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke így kommentálta az évközi eredményeket Wolfsburgban: „A különleges tételek fényében kiváltképp elégedettek lehetünk az első félév eredményeivel. A számok azt mutatják, hogy üzleti modellünk megbízható. Márkáink révén a Volkswagen Csoport számos erős pilléreken nyugszik. Ezekre az alapokra építve és a „Together – Stratégia 2025” programját követve alakítjuk át a Volkswagen Csoportot autógyártóból a fenntartható mobilitás világszerte vezető szolgáltatójává.”

A konszern működési eredménye nem tartalmazza a kínai vegyesvállalatok eredményeit, amelyek 2,4 milliárd euróra (2015: 2,7 milliárd euró) adódtak. Ezen vállalatok pénzügyi eredményeit a tőkemódszer alkalmazásával számolják el, így kizárólag csak ott jelennek meg. A befektetésből származó alacsonyabb jövedelmek és az újraszervezési hatások miatt az adózás előtti eredmény az első hat hónapban 4,8 milliárd euróra csökkent (2015: 7,7 milliárd euró). Az adózás után eredmény 3,6 milliárd euróra (2015: 5,7 milliárd euró) rúgott.

Matthias Müller, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke - a gépjárműipari részleg nettó készpénz-állománya 28,8 milliárd euróra nőtt

„Nehéz körülmények között stabil eredményeket produkáltunk.” – jelentette ki Frank Witter, az igazgatótanácsnak a pénzügyek területéért felelős tagja. „Ez mutatja a Volkswagen Csoport kiemelkedő nyereségszerző képességét. De folyamatos kemény munkára van szükség ahhoz, hogy a dízel kérdés komoly hatásait ellensúlyozzuk.”

Az első félév eredménye nem csupán az Audi, Porsche és ŠKODA márkák már korábban is valószínűsíthető erősödésének köszönhető, de ugyanúgy fontos szerepet játszott benne a Volkswagen Személyautók márka kézzelfogható, az első negyedévhez viszonyított második negyedéves bővülése. Ez a változás számos tényezőnek köszönhető, így például a szezonálisan nagy kereslet, az európai autópiac magára találása és a nagybani értékesítés újjáéledése is meghatározó volt a növekedés szempontjából. A hatékonysági program pedig itt is érzékeltette pozitív hatásait.

Június végére a gépjárműipari részleg nettó készpénz-állománya 28,8 milliárd euróra emelkedett, amely 4,3 milliárd euróval haladja meg a 2015. év végi eredményt. Az autóipari részleg beruházási kiadásai 137 millió euróval 4,5 milliárd euróra csökkentek, miközben a tőkeráfordítás-aránya maradt a tavalyi év hasonló időszakában regisztrált 4,9 százalékon.

Márkák és üzleti területek - A Volkswagen Személyautók különleges tételek nélküli működési eredménye a tavalyi 1,4 milliárd euróról 0,9 milliárd euróra csökkent. A csökkenés az árfolyam változások negatív hatásainak, a kiszállítások alacsonyabb számának illetve a károsanyag-kibocsátási ügyhöz kapcsolódó magasabb marketing költségeknek tudható be.

Az Audi különleges tételek nélküli működési eredménye 2,7 milliárd eurót tett ki (2015: 2,9 milliárd). Az árfolyam változások hatásai, az új termékek és technológiák folyamatos magas költségei illetve a nemzetközi termelési hálózat kiépítésének költségei mind negatívan befolyásolták az eredményességet. A legfontosabb pénzügyi mutatók az Audi esetében magukban foglalják a Lamborghini és a Ducati márkák számait is.

A ŠKODA működési eredménye 31,2 százalékkal javult, így a tavalyi 522 millió euró után 2016. első félévében elérte a 685 millió eurót. Ez az eredmény leginkább a kiszállítások bővülésének, a kiváló modellmixnek és az optimalizált termelési költségeknek köszönhető.

A SEAT márka tovább halad a növekedés útján, az év első hat hónapjában 40 millió euróval 93 millió euróra emelte működési eredményét. A kiszállítások visszaesését és az árfolyam változásainak negatív hatásait a márkánál a költségek csökkentésével és a modellmix további javításával sikerült ellensúlyozni.

A Bentley elsősorban a megváltozott piaci környezet és az árfolyam változások negatív hatásai miatt 75 millió eurós visszaesést könyvelt el, működési eredménye az év első hat hónapjában -22 millió euróra adódott.

A Porsche 7,7 százalékkal tovább javította működési eredményét, amely elérte az 1,8 milliárd eurót, köszönhetően az évről évre növekvő kiszállításoknak és a kedvező árfolyamoknak. A kereslet leginkább a Boxster, Cayman, 911 és Macan modellek iránt növekedett.

A Volkswagen Haszonjárművek termékpalettájáról a Caddy és a Multivan/Transporter modellek voltak a leginkább kedveltek az év első hat hónapjában. 2016. első félévének működési eredménye 299 millió euróra nőtt (2015: 268 millió euró) elsősorban a kiváló modellmixnek köszönhetően.

A Scania esetében a növekvő európai kiszállítások ellensúlyozták a Dél-Amerikában, Törökországban és Oroszországban visszaeső keresletet, így a márka különleges tételek nélküli működési eredménye 550 millió euróra emelkedett (2015: 503 millió euró).

A Dél-Amerikában tartósan fennálló nehéz gazdasági környezet ellenére a MAN különleges tételek nélkül számolt működési eredménye 186 millió euróra (2015: 54 millió euró) emelkedett. A bevezetett strukturális átszervezések itt szintén éreztették pozitív hatásukat.

A MAN Power Engineering az év első hat hónapjában 103 millió eurós (2015: 135 millió euró) működési eredményt ért el.

A Volkswagen Pénzügyi szolgáltatások üzletága 2,6 százalékkal 995 millió euróra növelte működési eredményét. A mennyiségi hatások pozitívan befolyásolták az üzletág eredményét: az előző évhez képest 15,2 százalékkal emelkedett az új szerződések száma világszerte, ezzel sikerült elérni a 3,3 millió darabos szerződésállományt.

Tervek és kilátások - A kilátásokat illetően Matthias Müller, a vállalat igazgatótanácsának elnöke így nyilatkozott: „Keményen dolgozunk a vállalat nyereségszerző képességén, hiszen így biztosíthatóak csak azok a jövőbeli beruházások, amelyek ahhoz kellenek, hogy egy alapvetően autóipari szereplőből mobilitási megoldást szolgáltató innovatív üzleti egységet hozzunk létre. Éppen ezért a „Stratégia 2025” program egyik alapvetése, hogy minden márka és üzletág az értéklánc minden pontján a maximális hatékonyságra törekedjen.”

A gazdasági környezet változása, az árfolyam változások és a dízel motorok kibocsátását érintő témakör alakulásának függvényében a konszern a 2016-os évre 5 százalékos visszaesésre számít az előző év eredményéhez képest. A kibocsátási-ügy mellett a versenyképes piaci környezet, az árfolyam és a kamatok ingadozása illetve a nyersanyagok árának változékonysága további kihívásokat tartogat a vállalat számára. Pozitív hatások várhatók viszont a márkák által megvalósított hatékonysági programok révén illetve a moduláris építőelemek alkalmazásának köszönhetően is.

A Volkswagen Csoport a 2016. évi különleges tételek nélkül számolt működési eredményre vonatkozóan 5,0 - 6,0 százalék közötti operatív árbevétel-arányos nyereségrátával számol.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.30
B250e: az ügyfél típushibától rettegett, de más baja volt ..
2025.04.30
Donald Trump átmeneti szünetként jellemezte a gépjármű-alkatrészek importjára bejelentett....
2025.04.30
A Huawei vezette autós szövetség bemutatta a Maybach kínai riválisaként elkönyvelt, heteken belül....
2025.04.30
Egyedülállónak nevezte a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét a beruházás keddi....
2025.04.30
Esküdöznek, hogy javítanak a beltér minőségén. ..
2025.04.30
A Honda igazán magasra teszi a lécet a Nemzetközi Jazznapon a díjnyertes Jazz e:HEV, valamint a....
2025.04.30
Egy ittas román sofőr okozott balesetet az M5-ös autópályán, Lajosmizsénél: átszakította a vadhálót....
2025.04.30
A Peugeot kombik története és sikerszériája, több mint 75 évre nyúlik vissza. Igazi kasszasikerek,....
2025.04.30
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb....
2025.04.30
Kamionba hajtott egy kisbusz az M3-as autópálya 209-es kilométerszelvényénél, Hajdúnánás térségében....