bukósisak
Az X-Spirit III tulajdonképpen a tavaly Észak-Amerikában már bemutatott X-Fourteen Európai változata. A versenyzőknek és a nagyteljesítményű sportmotorok tulajdonosainak szánt X-Spirit III rendelkezik néhány furcsa külső megoldással, aminek révén a gyártó állítása szerint jelenleg ez a világ legáramvonalasabb bukósisakja.A sisak legérdekesebb eleme a szabadalmaztatott hátsó stabilizátor rendszer, ami egy pár hátsó szárnyból áll. A versenyző ezeket a szárnyakat opcionálisan a pálya karakterisztikájának és a saját preferenciáinak megfelelően egy kisebb szárnyra is cserélheti.
A Shoei szerint ez a hátsó stabilizátor rendszer a szélcsatornában 3 százalékkal csökkentette a sisakra ható felhajtóerőt, illetve a sisak légellenállását, a végrehajtott többi módosítás eredményeképpen pedig az X-Spirit III légellenállása összességében 10 százalékot javult a korábbi X modellekhez képest, míg a sisakrezgés jelenségét 50 százalékkal sikerült mérsékelnie a japán mérnököknek.
A Shoei tervezői azt is behatóan tanulmányozták, ahogyan a versenyzők a fejükre igazítják a sisakot, a nagyobb látómező érdekében ezért a sisak belső részét úgy tervezték, hogy az 4 fokban elfordítható legyen, ez pedig nagyobb látómezőt biztosít, miközben a nyak körül is nagyobb hely lesz, mindez pedig a mély, éles kanyarokban jön igazán jól, amikor a motoros mélyre dönti a motorját.
A kényelem érdekében a ventilációról hat-hat belépő és kilépő szellőző lyuk gondoskodik, amely mostantól már a motoros arcára is küldi a hűvös áramlatokat.
Az egyénre szabhatóság és a tisztítás érdekében négy részre szétszedhető bukósisak öt fokozatba nyitható, torzításmentes „plexije” a gyár állítása szerint kisebb valószínűséggel csapódhat fel nagy sebességnél, illetve baleset esetén.
Mindezt már a gyakorlat is igazolta, hiszen a Shoei a 799 euróról induló X-Spirit III modelljét olyan motorversenyzők közreműködésével fejlesztette ki, mint a kétszeres MotoGP világbajnok Marc Marquez, vagy Bradley Smith.