bukósisak

Shoei X-Spirit III – Marc Marquez sisakja

2016.04.19.

A Shoei mindig is híres volt arról, hogy kiváló minőségű bukósisakokat gyárt. A japán cég legújabb csúcsmodellje, a versenybukósisakok ékköve, az X-Spirit III pedig még tovább javult a biztonság, a kényelem és az aerodinamika terén is.

Az X-Spirit III tulajdonképpen a tavaly Észak-Amerikában már bemutatott X-Fourteen Európai változata. A versenyzőknek és a nagyteljesítményű sportmotorok tulajdonosainak szánt X-Spirit III rendelkezik néhány furcsa külső megoldással, aminek révén a gyártó állítása szerint jelenleg ez a világ legáramvonalasabb bukósisakja.A sisak legérdekesebb eleme a szabadalmaztatott hátsó stabilizátor rendszer, ami egy pár hátsó szárnyból áll. A versenyző ezeket a szárnyakat opcionálisan a pálya karakterisztikájának és a saját preferenciáinak megfelelően egy kisebb szárnyra is cserélheti.

A Shoei szerint ez a hátsó stabilizátor rendszer a szélcsatornában 3 százalékkal csökkentette a sisakra ható felhajtóerőt, illetve a sisak légellenállását, a végrehajtott többi módosítás eredményeképpen pedig az X-Spirit III légellenállása összességében 10 százalékot javult a korábbi X modellekhez képest, míg a sisakrezgés jelenségét 50 százalékkal sikerült mérsékelnie a japán mérnököknek.

A Shoei tervezői azt is behatóan tanulmányozták, ahogyan a versenyzők a fejükre igazítják a sisakot, a nagyobb látómező érdekében ezért a sisak belső részét úgy tervezték, hogy az 4 fokban elfordítható legyen, ez pedig nagyobb látómezőt biztosít, miközben a nyak körül is nagyobb hely lesz, mindez pedig a mély, éles kanyarokban jön igazán jól, amikor a motoros mélyre dönti a motorját.

A kényelem érdekében a ventilációról hat-hat belépő és kilépő szellőző lyuk gondoskodik, amely mostantól már a motoros arcára is küldi a hűvös áramlatokat.

Az egyénre szabhatóság és a tisztítás érdekében négy részre szétszedhető bukósisak öt fokozatba nyitható, torzításmentes „plexije” a gyár állítása szerint kisebb valószínűséggel csapódhat fel nagy sebességnél, illetve baleset esetén.

Mindezt már a gyakorlat is igazolta, hiszen a Shoei a 799 euróról induló X-Spirit III modelljét olyan motorversenyzők közreműködésével fejlesztette ki, mint a kétszeres MotoGP világbajnok Marc Marquez, vagy Bradley Smith.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.12
Az összetettben éllovas dél-afrikai Henk Lategan előnye mindössze 21 másodpercre csökkent a Szaúd-....
2025.01.12
Vannak fétistárgyak, melyek láttán erősebben ver az autóbuzik szíve, ilyen a Bilstein gátló, a....
2025.01.12
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Magyar vágyálom. ..
2025.01.12
Nyolchengeres ellendugattyús motort készül piacra dobni a Great Wall Motor kínai járműgyártó....
2025.01.12
Az éves viszonylatban növekvő átlagár ellenére is egyre többen keresnek autót. ..
2025.01.12
Fotókon kevésbé, élőben viszont remekül működik a Suzuki Vitara új orra, pláne a nagyobb hátsó....
2025.01.12
Meglepő rekordokat produkált 2024-ben is a biztosítási piac a Netrisk saját adatain alapuló....
2025.01.12
Tavaly közlekedett a legtöbb vonat Utasellátó szolgáltatással, amit összesen csaknem 1 millió utas....
2025.01.12
A Felsőszentiván-dűlői vasúti átjárónál van szükség tűzoltói beavatkozásra – írta a....
2025.01.12
Az Árpád úton, az Újpest-központ metrómegálló közelében karambolozott két autó – jelentette az....