WRC

Sébastien Ogier vezet a Szafari-rali első napja után

2023.06.24.

Az első három helyen Toyoták állnak, eddig Neuville az egyetlen kieső.

A világbajnokság hetedik versenyét Kenyában rendezik meg. Ogier hamar begyújtotta a rakétákat, és már három gyorsasági után kétszámjegyű előnyt épített ki üldözői előtt. Ezután azonban elromlott a hibrid rendszer a francia Toyota Yarisában, amivel időt vesztett, és Kalle Rovanperä 2,5 másodpercre meg tudta közelíteni a nap közepi szerviz előtt.

Délután Ogier a mezőnyből egyedüliként csak egy pótkereket rakatott be az autójába, hogy súlyt spóroljon. Ez bevált, mind a három délutáni gyorsaságit megnyerte, amivel sikerült ismét növelnie az előnyét, amely a nap végén már 22,8 másodperc volt Rovanperä előtt.

"Ez egy nagyon jó nap volt számunkra, tulajdonképpen majdnem tökéletes. Nagyon jó volt a tempónk, és örülök, hogy ma este az élen állok. Reggel az első két szakaszon próbáltam nyomni, és jól éreztem magam az autóban. A harmadikon azonban féltem a homokból előbukkanó sok kőtől, és néhány kilométer után elvesztettük a hibrid rendszert is, ami némi teljesítménybe került. Ma délután úgy éreztem, hogy lehet csak egy pótkerékkel menni, és hogy ha nagyon tisztán és simán vezetek, akkor még mindig gyors lehetek a súlyelőny miatt. Ez kifizetődött, és elégedett vagyok vele. Ez az első alkalom, hogy nagyobb időveszteség nélkül vészeltem át a pénteki napot Kenyában, úgyhogy reméljük, holnap is így folytathatjuk. A rali leghosszabb napja következik, nagyon nehéz szakaszokkal, amiken át kell jutnunk" – nyilatkozta Ogier péntek este.

 

A bajnokságot vezető Kalle Rovanperä alulkormányzottságra panaszkodott a nap második felében, és az is lassította valamelyest, hogy elsőként kellett rajtolnia a pályákon (bár a puha homokos fesh-fesh részeken, amelyek hamar nyomvályúsodtak, ez viszont előnynek bizonyult). A harmadik helyen, 20 másodperccel lemaradva a finntől Elfyn Evans áll a harmadik gyári Toyotával, a walesi saját bevallása szerint túl óvatosan vezetett.

Sokáig Thierry Neuville volt a legjobb Hyundai-pilóta, de ő sem tudott dobogós helyen autózni. A belga viszont nem jutott el pénteken a célig, mert kiszakadt az i20 N Rally1 bal első futóműve, a rugóstag átszakította a tornyot. Az Afrikában először versenyző Esapekka Lappi a másik Hyundai-ban általában nem tudta tartani a Toyoták tempóját, bár egy szakaszgyőzelem azért összejött neki.

Az ötödik helyen Kacuta Takamoto áll a negyedik Toyotával, amely igazi romhalmazként, rengeteg sérüléssel, defektekkel és sérült futóművel jutott el a péntek esti szervizbe. De a japánnak már délelőtt is szerelnie kellett a kormányösszekötőt. Azonban még így is megelőzte Dani Sordót, aki a szokásosnál halványabb teljesítményt nyújt eddig a harmadik Hyundai-ban.

Az M-Sport a legszívesebben elfelejtené a pénteki napot: Ott Tänak egy defekt miatt vesztett majdnem 2 percet, aztán pedig az eltömődő hűtő miatt a Ford vesztett az erejéből. Hasonlóan járt a 2019-es világbajnok csapattársa, Pierre-Louis Loubet is, de az ő hátránya már 7 percre rúg. A brit félgyári alakulat csak annak örülhet, hogy a WRC2-t Grégoire Munster vezeti egy Ford Fiestával.

Szombaton 150 km lesz a verseny össztávja, igazi autógyilkos pályák következnek, és talán az eső is megérkezik.

Az állás péntek este:

1 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) 1h14m38.7s

2 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +22.8s

3 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +43.5s

4 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +54.0s

5 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +1m19.4s

6 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m28.4s

7 Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) +3m03.3s

8 Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rally1 HYBRID) +7m04.9s

9 Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Fiesta Rally2) +8m50.7s

10 Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Rally2 evo) +9m17.1s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....