WRC
A világbajnokság hetedik versenyét Kenyában rendezik meg. Ogier hamar begyújtotta a rakétákat, és már három gyorsasági után kétszámjegyű előnyt épített ki üldözői előtt. Ezután azonban elromlott a hibrid rendszer a francia Toyota Yarisában, amivel időt vesztett, és Kalle Rovanperä 2,5 másodpercre meg tudta közelíteni a nap közepi szerviz előtt.
Délután Ogier a mezőnyből egyedüliként csak egy pótkereket rakatott be az autójába, hogy súlyt spóroljon. Ez bevált, mind a három délutáni gyorsaságit megnyerte, amivel sikerült ismét növelnie az előnyét, amely a nap végén már 22,8 másodperc volt Rovanperä előtt.
"Ez egy nagyon jó nap volt számunkra, tulajdonképpen majdnem tökéletes. Nagyon jó volt a tempónk, és örülök, hogy ma este az élen állok. Reggel az első két szakaszon próbáltam nyomni, és jól éreztem magam az autóban. A harmadikon azonban féltem a homokból előbukkanó sok kőtől, és néhány kilométer után elvesztettük a hibrid rendszert is, ami némi teljesítménybe került. Ma délután úgy éreztem, hogy lehet csak egy pótkerékkel menni, és hogy ha nagyon tisztán és simán vezetek, akkor még mindig gyors lehetek a súlyelőny miatt. Ez kifizetődött, és elégedett vagyok vele. Ez az első alkalom, hogy nagyobb időveszteség nélkül vészeltem át a pénteki napot Kenyában, úgyhogy reméljük, holnap is így folytathatjuk. A rali leghosszabb napja következik, nagyon nehéz szakaszokkal, amiken át kell jutnunk" – nyilatkozta Ogier péntek este.
A bajnokságot vezető Kalle Rovanperä alulkormányzottságra panaszkodott a nap második felében, és az is lassította valamelyest, hogy elsőként kellett rajtolnia a pályákon (bár a puha homokos fesh-fesh részeken, amelyek hamar nyomvályúsodtak, ez viszont előnynek bizonyult). A harmadik helyen, 20 másodperccel lemaradva a finntől Elfyn Evans áll a harmadik gyári Toyotával, a walesi saját bevallása szerint túl óvatosan vezetett.
Sokáig Thierry Neuville volt a legjobb Hyundai-pilóta, de ő sem tudott dobogós helyen autózni. A belga viszont nem jutott el pénteken a célig, mert kiszakadt az i20 N Rally1 bal első futóműve, a rugóstag átszakította a tornyot. Az Afrikában először versenyző Esapekka Lappi a másik Hyundai-ban általában nem tudta tartani a Toyoták tempóját, bár egy szakaszgyőzelem azért összejött neki.
Az ötödik helyen Kacuta Takamoto áll a negyedik Toyotával, amely igazi romhalmazként, rengeteg sérüléssel, defektekkel és sérült futóművel jutott el a péntek esti szervizbe. De a japánnak már délelőtt is szerelnie kellett a kormányösszekötőt. Azonban még így is megelőzte Dani Sordót, aki a szokásosnál halványabb teljesítményt nyújt eddig a harmadik Hyundai-ban.
Az M-Sport a legszívesebben elfelejtené a pénteki napot: Ott Tänak egy defekt miatt vesztett majdnem 2 percet, aztán pedig az eltömődő hűtő miatt a Ford vesztett az erejéből. Hasonlóan járt a 2019-es világbajnok csapattársa, Pierre-Louis Loubet is, de az ő hátránya már 7 percre rúg. A brit félgyári alakulat csak annak örülhet, hogy a WRC2-t Grégoire Munster vezeti egy Ford Fiestával.
Szombaton 150 km lesz a verseny össztávja, igazi autógyilkos pályák következnek, és talán az eső is megérkezik.
Az állás péntek este:
1 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) 1h14m38.7s
2 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +22.8s
3 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +43.5s
4 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +54.0s
5 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +1m19.4s
6 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m28.4s
7 Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) +3m03.3s
8 Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rally1 HYBRID) +7m04.9s
9 Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Fiesta Rally2) +8m50.7s
10 Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Rally2 evo) +9m17.1s
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!