WRC
A kilencszeres világbajnok idén utoljára versenyezett a rali-világbajnokságon, a Spanyol-ralin ért véget a háromfutamos programja, amelyet régi csapatával, a Citroënnel teljesített. Loeb szenzációsan vezetett vasárnap, és végül 2,9 másodperccel nyerte meg a versenyt honfitársa, Sébastien Ogier előtt. Loeb 2012 végén vonult vissza a ralizástól, azóta csak néha, beugróként vesz részt versenyeken. Legutóbb 2013-ban, Argentínában sikerült győznie. Idén Mexikóban és Korzikán indult, és bár ott is tartotta a lépést az élmezőnnyel, egy defekt és egy kicsúszás miatt azokon a versenyeken nem tudott nyerni.
Loeb vasárnap az élmezőnyből egyedüliként a kemény slick gumikat tetette fel a C3 WRC-re, ami remek döntésnek bizonyult, ugyanis akik lágy gumival mentek, azok túlmelegedéssel küszködtek a felszáradt pályákon. A francia sztár szombat este még csak a harmadik volt, de a vasárnapi teljesítményével teljesen megérdemelten győzött, a széles és sima katalán aszfaltos pályák nagyon feküdtek neki. Rögtön meg is nyerte a vasárnap reggel az első két gyorsaságit, ami után átvette a vezetést az összetettben. Még akkor sem vesztette el a vezetést, amikor az utolsó előtti szakaszon megpördült egy körforgalomban. Az utolsó szakasz, a bónusz pontokért is zajló Power Stage előtt 3,6 másodperccel vezetett Ogier előtt, amiből csak 0,7 másodpercet tudott a fordos honfitársa ledolgozni. Loeb pályafutása során kilencedik alkalommal nyerte meg a spanyol-ralit, ami egyedülálló teljesítmény.
„Az időjárás előrejelző csapatunk információi helyesnek bizonyultak. Az utak felszáradtak, és én tudtam, hogy ilyen körülmények között gyors lehet a kemény gumi. Elképesztő érzés közel hat év után újra győzni, és különösen azért, mert csak a célban tudtam meg, hogy én lettem az első. Sosem hittem, hogy újra győzhetek” - nyilatkozta Loeb a célban.
Ogier legfontosabb célja persze nem a verseny megnyerése volt, hanem az, hogy csökkentse hátrányát a világbajnokságon Thierry Neuville-hez képest. Mivel a belga csak a negyedik lett egy, az utolsó gyorsaságin összeszedett defekt miatt, Ogier nem csak csökkentette a hátrányát, hanem át is vette a vezetést, az előnye 3 pont egy versennyel a szezon vége előtt.
Neuville egy jobbkanyart levágva eltalált egy követ a jobb hátsó felnivel, ami azonnal eltört, és a gumi is leeresztett. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az eset nem sokkal a cél előtt történt, így nem vesztett túl sok időt Neuville. Annyit azért igen, hogy a dobogó legalsó fokát átengedje Elfyn Evans-nak (fél másodperc előnnyel), de csapattársa, a hazai pályán versenyző Dani Sordo azért még mögötte maradt másfél másodperccel.
A hatodik helyet Ott Tänak szerezte meg, az észt versenyző pénteken még vezetett a ralin, de szombaton egy defekt miatt közel 2 percet vesztett. Tänak 23 ponttal van lemaradva Ogier mögött a világbajnokságon, így matematikai esélye még van a címre, mivel 30 pontot lehet szerezni Ausztráliában.
Esapekka Lappi lett a hetedik a Toyotával, mögötte a roppant csalódott csapattársa, Jari-Matti Latvala végzett, aki vasárnap reggel még az első helyen állt. Latvala vasárnap a nagy igyekezetében nekiment egy szalagkorlátnak, ami miatt a bal első kereke defektet kapott, és ezért 50 másodpercet vesztett. A legjobb 10-be még Craig Breen és Andreas Mikkelsen fért be.
A szezonzáró Ausztrál-ralit november 15 és 18 között rendezik Coffs Harbour környékén.
Végeredmény, Spanyol-rali:
1 |
Sebastien Loeb, D.Elena |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
3h12m08.0s |
2 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
2.9s |
3 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
16.5s |
4 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
17.0s |
5 |
Dani Sordo, C.del Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
18.6s |
6 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
1m03.9s |
7 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
1m16.6s |
8 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
1m26.4s |
9 |
Craig Breen, S.Martin |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
2m07.0s |
10 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
2m48.2s |
A világbajnokság állása:
1 |
Sebastien Ogier |
204 |
2 |
Thierry Neuville |
201 |
3 |
Ott Tanak |
181 |
4 |
Esapekka Lappi |
110 |
5 |
Jari-Matti Latvala |
102 |
6 |
Andreas Mikkelsen |
84 |
7 |
Dani Sordo |
71 |
8 |
Elfyn Evans |
70 |
9 |
Craig Breen |
61 |
10 |
Hayden Paddon |
55 |
11 |
Teemu Suninen |
54 |
12 |
Mads Ostberg |
52 |
13 |
Sebastien Loeb |
43 |
14 |
Kris Meeke |
43 |
15 |
Jan Kopecky |
17 |
16 |
Pontus Tidemand |
12 |
17 |
Henning Solberg |
8 |
18 |
Simone Tempestini |
4 |
19 |
Bryan Bouffier |
4 |
19 |
Marijan Griebel |
4 |
21 |
Kalle Rovanpera |
3 |
22 |
Gus Greensmith |
2 |
23 |
Lukasz Pieniążek |
2 |
24 |
Chris Ingram |
2 |
25 |
Pedro Heller |
1 |
26 |
Stephane Lefebvre |
1 |
27 |
Yoann Bonato |
1 |