WRC

Sébastien Loeb nyerte a Spanyol-ralit

2018.10.28.

A kilencszeres világbajnok újra megmutatta, hogy nem felejtett el vezetni. Idén először győzött a Citroën, a világbajnokságban Sébastien Ogier átvette a vezetést.

A kilencszeres világbajnok idén utoljára versenyezett a rali-világbajnokságon, a Spanyol-ralin ért véget a háromfutamos programja, amelyet régi csapatával, a Citroënnel teljesített. Loeb szenzációsan vezetett vasárnap, és végül 2,9 másodperccel nyerte meg a versenyt honfitársa, Sébastien Ogier előtt. Loeb 2012 végén vonult vissza a ralizástól, azóta csak néha, beugróként vesz részt versenyeken. Legutóbb 2013-ban, Argentínában sikerült győznie. Idén Mexikóban és Korzikán indult, és bár ott is tartotta a lépést az élmezőnnyel, egy defekt és egy kicsúszás miatt azokon a versenyeken nem tudott nyerni.

Loeb vasárnap az élmezőnyből egyedüliként a kemény slick gumikat tetette fel a C3 WRC-re, ami remek döntésnek bizonyult, ugyanis akik lágy gumival mentek, azok túlmelegedéssel küszködtek a felszáradt pályákon. A francia sztár szombat este még csak a harmadik volt, de a vasárnapi teljesítményével teljesen megérdemelten győzött, a széles és sima katalán aszfaltos pályák nagyon feküdtek neki. Rögtön meg is nyerte a vasárnap reggel az első két gyorsaságit, ami után átvette a vezetést az összetettben. Még akkor sem vesztette el a vezetést, amikor az utolsó előtti szakaszon megpördült egy körforgalomban. Az utolsó szakasz, a bónusz pontokért is zajló Power Stage előtt 3,6 másodperccel vezetett Ogier előtt, amiből csak 0,7 másodpercet tudott a fordos honfitársa ledolgozni. Loeb pályafutása során kilencedik alkalommal nyerte meg a spanyol-ralit, ami egyedülálló teljesítmény.

„Az időjárás előrejelző csapatunk információi helyesnek bizonyultak. Az utak felszáradtak, és én tudtam, hogy ilyen körülmények között gyors lehet a kemény gumi. Elképesztő érzés közel hat év után újra győzni, és különösen azért, mert csak a célban tudtam meg, hogy én lettem az első. Sosem hittem, hogy újra győzhetek” - nyilatkozta Loeb a célban.

Ogier legfontosabb célja persze nem a verseny megnyerése volt, hanem az, hogy csökkentse hátrányát a világbajnokságon Thierry Neuville-hez képest. Mivel a belga csak a negyedik lett egy, az utolsó gyorsaságin összeszedett defekt miatt, Ogier nem csak csökkentette a hátrányát, hanem át is vette a vezetést, az előnye 3 pont egy versennyel a szezon vége előtt.

Neuville egy jobbkanyart levágva eltalált egy követ a jobb hátsó felnivel, ami azonnal eltört, és a gumi is leeresztett. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az eset nem sokkal a cél előtt történt, így nem vesztett túl sok időt Neuville. Annyit azért igen, hogy a dobogó legalsó fokát átengedje Elfyn Evans-nak (fél másodperc előnnyel), de csapattársa, a hazai pályán versenyző Dani Sordo azért még mögötte maradt másfél másodperccel.

A hatodik helyet Ott Tänak szerezte meg, az észt versenyző pénteken még vezetett a ralin, de szombaton egy defekt miatt közel 2 percet vesztett. Tänak 23 ponttal van lemaradva Ogier mögött a világbajnokságon, így matematikai esélye még van a címre, mivel 30 pontot lehet szerezni Ausztráliában.

Esapekka Lappi lett a hetedik a Toyotával, mögötte a roppant csalódott csapattársa, Jari-Matti Latvala végzett, aki vasárnap reggel még az első helyen állt. Latvala vasárnap a nagy igyekezetében nekiment egy szalagkorlátnak, ami miatt a bal első kereke defektet kapott, és ezért 50 másodpercet vesztett. A legjobb 10-be még Craig Breen és Andreas Mikkelsen fért be.

A szezonzáró Ausztrál-ralit november 15 és 18 között rendezik Coffs Harbour környékén.          

 

Végeredmény, Spanyol-rali:

1

Sebastien Loeb, D.Elena

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

3h12m08.0s

2

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport Ford WRT

Ford

2.9s

3

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport Ford WRT

Ford

16.5s

4

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

17.0s

5

Dani Sordo, C.del Barrio

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

18.6s

6

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m03.9s

7

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m16.6s

8

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m26.4s

9

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

2m07.0s

10

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

2m48.2s

 

A világbajnokság állása:

1

Sebastien Ogier

204

2

Thierry Neuville

201

3

Ott Tanak

181

4

Esapekka Lappi

110

5

Jari-Matti Latvala

102

6

Andreas Mikkelsen

84

7

Dani Sordo

71

8

Elfyn Evans

70

9

Craig Breen

61

10

Hayden Paddon

55

11

Teemu Suninen

54

12

Mads Ostberg

52

13

Sebastien Loeb

43

14

Kris Meeke

43

15

Jan Kopecky

17

16

Pontus Tidemand

12

17

Henning Solberg

8

18

Simone Tempestini

4

19

Bryan Bouffier

4

19

Marijan Griebel

4

21

Kalle Rovanpera

3

22

Gus Greensmith

2

23

Lukasz Pieniążek

2

24

Chris Ingram

2

25

Pedro Heller

1

26

Stephane Lefebvre

1

27

Yoann Bonato

1

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....