Nürburgring
Bár a leggyorsabb fronthajtású autó rekordját a Renault Mégane RS és a Honda Civic Type R is elhódította a Seat Leon Cuprától egy 7:54-es, illetve egy 7:50-es körrel, a spanyolok azzal vigasztalódhatnak, hogy a leggyorsabb kombi címét most megszerezték a 420 lóerős Audi RS4-estől. A jóval gyengébb, 280 lóerős Leon Cupra ST 7:58-as kört futott a 21 kilométeres, 70 kanyart tartalmazó legendás versenypályán, ami még a háromajtós Leon Cupra idejénél is jobb 0,4 másodperccel. Ez úgy lehetséges, hogy – bár a kombi 27 centiméterrel hosszabb és 45 kilogrammal nehezebb a ferdehátúnál – a karosszériája áramvonalasabb, a nagyobb hátsó túlnyúlás miatt kedvezőbb a súlyelosztása, és a hátsó rugói még feszesebbek a nagyobb terhelés miatt.
„A nagy sebességű kanyarokban az ST hátsó tengelye még progresszívebb, emellett nagyobb a végsebessége is a jobb légellenállásának köszönhetően. Amit elveszítünk néhány kanyar kijáratánál, azt visszanyerjük a tempós kanyarokban és az egyenesekben. A hosszabb karosszéria miatt lehet játszani a kocsi hátuljával, hogy jobban elhelyezhessük a pályán. Nagyon kellemes, versenyzés-szerű érzés, amikor teljesen kikapcsolom a menetstabilizáló elektronikát” – mondta a rekorddöntés után Jordi Gené, a pilóta.