SEAT

A SEAT elindítja az elektromos autók offenzíváját

2018.03.27.
A SEAT a tervek szerint 2020-ig hathavonta  vezet be a piacra egy-egy új  gépkocsit.  Az első két újdonság a SEAT Tarraco és a CUPRA Ateca lesznek, amelyek 2018 végén kerülnek a márkakereskedőkhöz. A következő évben az új nemzedékhez tartozó SEAT Leon két változatban, ötajtós- és ST, azaz kombi, családi változatban lesz elérhető. 2020-ban megjelenik a SEAT első teljesen elektromos hajtású gépkocsija, amelyet  a Volkswagen-csoport MEB platformjára építenek, és amelynek  hatósugara 500 kilométer lesz. Ekkor jelenik majd meg első alkalommal a CUV, a Crossover haszonjármű is a SEAT termék kínálatában.

Mindezeket a SEAT elnöke, Luca de Meo Madridban jelentette be a médiának tartott éves eredmény beszámolón. A SEAT másik lépést is tesz az elektromos mobilitás terén, ami  az új nemzedékhez tartozó Leon ugyancsak 2020-ban megjelenő hibrid változatát jelenti. Ezen túl a márka elkötelezett marad a CNG, azaz a sürített földgáz hajtású gépkocsik, illetve a hagyományos belső égésű motorok iránt. A SEAT elnöke rámutatott arra, hogy „örülhetünk 2017-es eredményeinknek,  de nem lehetünk elégedettek. Lezártunk egy  konszolidációs időszakot,  és most eljött az ideje annak, hogy  növekedési ambícióval nézzünk a jövőbe.”

2017, a rekordok éve

A SEAT sikeresen zárta a 2017-es esztendőt. A történelme során 2016-ban elért legjobb eredmény után, 2017-ben az adózás utáni nyereség elérte 281* millió eurót,  ami 21,3 %-kal magasabb, mint a megelőző év nyeresége volt (2016: 232 millió euró) - írja a cég közleménye.

A SEAT forgalma rekord nagyságú összeget, 9.552 milliárd eurót  ért el 2017-ben, ami 11,1 %-kal magasabb, mint a megelőző év adata volt (2016: 8.597 milliárd). Ezt az összeget a vállat értékesítési lendülete hajtotta fel, és ez a 468 400 leszállított gépkocsival a legmagasabb összeg 2001 óta. Ennek köszönhetően a SEAT az egyik leggyorsabban növekvő márkává vált Európában. A másik hajtóerő a megújított termék összetétel volt, amelyet az Ateca vezetett, egy olyan modell, amelynek magasabb volt a fedezeti hányada. Mindezekkel a SEAT forgalma megközelítőleg 50 %-kal növekedett 2013 óta.

Luca de Meo szerint „ 2017 az újabb rekordok éve volt a SEAT számára. Az értékesítés  szempontjából „a 2017-es eredmény valamennyi modellünk kiegyensúlyozott fejlődésének eredőjének tudható be. Ma  a piacon mi rendelkezünk az egyik legfiatalabb, alig több mint 3 éves korú termékskálával, ami lefedi  az összes lényeges európai kategóriát, beletérve a saját osztályukban vezető termékeket is.”  Luca de Meo hozzátette, hogy „alig néhány év alatt a SEAT-ot az európai ügyfelek elsöprő többsége számára fontos vállalattá alakítottuk át.”

Az új modell offenzíva a martorelli gyár felépítése, 1992  óta a legnagyobb befektetési volumen eredményeként jelenik meg. Az elmúlt évben a SEAT 962 millió eurót költött befektetésekre, kutatási és fejlesztési kiadásokra,  ami 11,6 %-kal magasabb összeg, mint 2016-ban volt (2016: 892 millió), és ami a márka teljes forgalmának 10,1 %-át teszi ki. Ebből az összegből 464 millió eurót egészében a kutatásra és a fejlesztésre költöttek. Ez az összeg majdnem 3 %-a Spanyolországban  kutatásra és fejlesztésre költött teljes összegnek, és ennek révén a SEAT a vezető ipari befektető Spanyolországban. 

2013 és  2017 között a SEAT 3,3 milliárd eurót fektetett a jövőbe, azaz főként legnagyobb termék offenzívájára, és az új szolgáltatások kifejlesztésére. Ennek során a célkitűzés az volt, hogy a vállalt a digitalizálás, az összekapcsolhatóság és az okos mobilitás egyik éllovasává váljék.

A SEAT pénzügyekért, információs technológiáért és szervezésért felelős alelnöke, Holger Kintscher az hangsúlyozta: „ 2017-ben javítottuk főbb pénzügyi mutatóinkat. A SEAT továbbra is befektet a jövőbe, és ez kiváló eredményeket produkál. Megvalósítottuk  az elmúlt 25 év legnagyobb befektetését, és ezen erőfeszítésnek köszönhetően termék kínálatunk megújításával és kiszélesítésével  minden eddigi rekordot megdöntöttünk az értékesítés, az adózás utáni-, a különleges hatások előtti  nyereség és a működési cash flow vonatkozásában.”  Holger Kintscher hozzátette, hogy „ a SEAT elérte stratégiai célját, azaz a nyereségességre vonatkozó célkitűzést. Mi egy fenntarthatóan fejlődő vállalat vagyunk, és készek arra, hogy szembe nézzünk a jövőbeni kihívásokkal  és finanszírozzuk  a saját növekedési terveinket.”

Mindezen túl a SEAT 2017-ben üzleti volumenének  81,1 %-át exportálta, és Spanyolország legfőbb ipari exportőrévé vált az ország összes export volumenének   közel 3 %-át produkálva. A SEAT célja az elkövetkező évekre a márka nemzetközivé tételének felgyorsítása , és a további Európán kívül terjeszkedés lesznek.

A SEAT  Martorellben 2017-ben az Ibiza és az Arona beindításával kezdte meg az új MQB  A0 platform beépítését. Ez a két modell, a Leonnal és az Audi Q3-mal együtt, amit 2018 második felében vált majd le az Audi A1, a martorelli gyár kihasználtságát a jelenlegi gyártó kapacitás  95 %-ig  vitte fel. Ezen túl az MQB  A0 platform hozzájárul a stabilitáshoz, miután termelés nagy volumenét garantálja az elkövetkező 10 év során.

A gyártás növekedése és a vállalatnak a  jövőre vonatkozó tervei a gyakorlatban nagyobb foglalkoztatottságot eredményeztek. A SEAT Csoport alkalmazotti létszáma 2017-ben összességében 185 fővel növekedett, és az idén eddig 265 új alkalmazottat vettek fel. Ezen túl, amint azt a SEAT kollektív szerződésében rögzítették, az alkalmazottak az elért eredményeknek köszönhetően prémium bonuszt  fognak kapni, fejenként 700 eurót, ami  majdnem 50 %-kal magasabb a megelőző évben kapott összegnél.

Több márka, több piac, több autó és több energia

A márka jövőbeni terveit bemutatva Luca de Meo jelezte, hogy a SEAT növekedése négy pilléren fog alapulni: „több márka, több piac, több autó és több energia.”  Ebben az értelemben az első negyedévben a SEAT beindította a CUPRA-t, ami eddig is a sportosság legtökéletesebb  kifejeződése volt, és mostantól kezdve „olyan márkává kell válnia, amelyik több bevételt eredményez,  új ügyfeleket vonz, elkötelezett   marad a motor versenysport iránt, és zökkenőmentesen integrálja az olyan technológiákat, mint az elektromos és a hibrid hajtás, az összekapcsolhatóság és a vezetői segédrendszerek, illetve megerősíti az egész SEAT szervezet imázsát, hitelességét és hírnevét”- magyarázta Luca de Meo.

A SEAT a   közelmúltban létrehozta a XMOBA-t, egy új céget, amelyik fő célja, hogy azonosítsa, tesztelje, értékesítse, illetve befektessen olyan projektekbe, amelyek hozzájárulnak a jövőbeni mobilitást javító új megoldások fellendítéséhez. A XMOBA és a CUPRA csatlakozik a SEAT Metropolis:Lab Barcelonához, a teljességgel a SEAT tulajdonában lévő digitális laboratóriumhoz, amelyet 2017-ben avattak fel, és ami része a Volkswagen-csoport világméretű információ technológiai laboratóriumi hálózatának.   A három új cég  a SEAT-tal együtt lassan már „egy holdingot alkot közös alaptevékenységgel és a kis cégekkel a közös ernyő alatt. Szándékunk az, hogy a legerősebb vállalati struktúra és a start-up-ok agilitásával, rugalmasságával és gyorsaságával rendelkező legjobb megoldást adjuk”

Luca de Meo még megerősítette, hogy a SEAT elkötelezett a külvilág felé történő nyitás és a gépkocsi körüli ökoszisztéma létrehozása iránt. Ebben a keretben helyezkednek el az olyan vállalatokkal  elért partneri megállapodások, mint  az Amazon, az  Alexa, a Shazam, a Waze, a Telefónica és a  Saba.  "Mi szeretnénk fontos szereplő lenni az összekapcsolt gépkocsi forradalmában. Az az ambíciónk, hogy ebben éllovasok legyünk!”

Luca de Meo arra is rámutatott, hogy a SEAT terjeszkedése  a világban  stratégiájuk másik további pillére. A  vállalat jelenleg a világ 80 országában működik, de csupán az értékesítés 15 %-a esik Európán kívülre. Ebből a szempontból a stratégiai növekedés régiói Észak-Afrika, ahol a SEAT irányítja a Volkswagen-csoport gépkocsi összeszerelő üzemét Algériában, illetve Latin-Amerika és Mexikó, ahol a vállalat a gépkocsik gyártásának megvalósíthatóságát tanulmányozza. Ezen túl a közelmúltban a SEAT Norvégiában és Új-Zélandon jelent meg, így a vállalat ma már mind az öt kontinensen jelen van. A SEAT technikai támogatással és a kutatási és fejlesztési, illetve formatervezési know-how-jával részt vett a Volkswagen Group China és a JAC közös vállalkozásában.

A növekedés érdekében a SEAT  tovább szélesíti modell kínálatát. Luca de Meo bejelentette, hogy SEAT 2020-ig félévente  vezet be egy-egy új  gépkocsit a  piacra. Luca  de Meo azt is felfedte, hogy 2020 lesz a SEAT elektromos hajtásának  éve az új SEAT Leon plug-in hibrid változat beindításával. Ezt a gépkocsit  a martorelli üzemben fogják gyártani, és legalább 50 kilométeres  önálló hatótávolsággal bír majd. Ezzel elindítják útján a márka első teljesen elektromos gépkocsiját is, amit a Volkswagen-csoport MEB platformján fognak építeni. A SEAT első elektromos hajtású gépkocsijának, amit videón lehetett látni, versenyképes ára lesz, hatótávolsága eléri az 500 kilométert, felszerelik majd a piacon elérhető legfejlettebb összekapcsolhatósági és infotainment rendszerekkel, illetve minimum  a 2. szintű önálló vezetési képességgel látják el.

A SEAT elnöke azt is megerősítette, hogy a vállalat elkötelezett marad a sűrített földgázzal hajtott (CNG)  gépkocsik iránt. „ Mi vezetjük a sűrített földgázzal hajtott (CNG)  gépkocsik technikai fejlesztésének projektjét a Volkswagen-csoporton belül. Az Arona TGI-vel ebben az évben beindítjuk a világon egyedüli földgáz hajtású szabadidő autót (SUV).”

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.27
Sorozatunk olyan szervizmunkákkal foglalkozik, amit hajlamosak vagyunk elfelejteni. Kinek hány éves....
2025.04.27
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Beállás a garázsba, megy ez. ..
2025.04.27
Három férfi a helyszínen életét vesztette, egy pedig megsérült az M1-es autópálya Győr felé vezető....
2025.04.27
Hatótávolsági kontinensrekordot állított fel az Irizar vállalat hidrogénnel hajtott luxusbusza. ..
2025.04.27
A hazai színekben versenyző Álex Márquez nyerte a MotoGP kategória viadalát a gyorsaságimotoros-....
2025.04.27
Húsvéthétfőn este másfél óra alatt lehetett átjutni Magyarországról Ausztriába Hegyeshalmon át. Az....
2025.04.27
Súlyos baleset történt az M1-es autópálya Győr felé vezető oldalán Herceghalomnál, a 26-os....
2025.04.27
Bói Loránd helyettes államtitkár szerint a cél a közlekedés fejlesztése Budapesten és a....
2025.04.27
Az Euro NCAP nemrégiben tesztelte az Audi A6 legújabb, 2024-es generációját. Az Avant vagy....
2025.04.27
Ha dugóba kerültél, de semmilyen nyilvánvaló akadályt nem láttál, akkor egy fantomdugóba csöppentél....