AMTS

Scrap'n Screws 2: a Wolf Kadett C Coupe

2014.02.21.

Európa egyik legszebb autója jöhet az AMTS-re!


Csak 2010-ben indult, de máris Európa egyik - ha nem "a" - legjelentősebb nemzetközi tuning szépségversenyévé avanzsált az ETS, azaz az European Tuning Showdown. A neves verseny egyik legemlékezetesebb fordulójára a Tuning World Bodensee 2012 keretei közt került sor. A programnak a giga-kiállítás A7-es csarnoka adott otthont, ahová cirka félszáz, minden tekintetben makulátlan tuning vasat hívtak meg a szervezők. Ők voltak a krém, megalkuvás nélkül egy szép válogatást képviseltek az öreg kontinens legkomolyabban megépített autóiból.

Az anno dortmundi My Car show-n bemutatkozott megmérettetésre Európa elit tunereit invitálják meg, ahol autóikkal egyenes kieséses rendszerben, párbajok során mérkőznek meg egymással. A fordulók során a zsűri mindig két autót vizsgál egyszerre, melyek a párbaj idejére egy előzetesen felállított arénába vonulnak. A „mérkőzést” speaker vezeti, akinek köszönhetően a közönség is elég sok infót megtud az épített csodagépekről. A végére pedig csak egy maradhat, aki nem csak az Európa legszebb autója megtisztelő címét viselheti egy évig, de értékes díjakat is nyer, ami idén, többek közt egy embermagasságú kupa, pénzdíjazás, valamint egy las vegasi utazás volt a SEMA Show-ra, természetesen autóstul.

A győztes 2012-ben nem lett más, mint Uwe Wolf kompletten átalakított, 1978-as Kadett C Coupéja. Hősünk pedig pont ugyanaz a csapat, név szerint a BSG-Racing Team tagja, mely a 2010-es győztest, a Hattenhauer Rekordot építette!

A Scrap'n Screws 2 (kb.: Darabok és Csavarok 2) névre keresztelt project története nem sokkal a 2010-es My Car előtt indult, a koncepció pedig teljesen hasonló volt, mint az akkori győztes gép esetén.

A meglehetősen romos állapotú donor gépet kezdésnek csontig lecsupaszították, hogy hozzákezdhessenek mindenekelőtt a restaurációhoz, valamint a céloknak megfelelő átalakításokhoz. Az ajtókat, "A" oszlopokat, valamint a hátsó sárvédőket egy az egyben kiflexelték és cserélték, utóbbiakat pedig egy Golf I-esről adoptált elemekkel helyettesítették, cirka 5 cm plusz szélességet nyerve ezzel a jövőbeni széles BBS felni / ballonos Continental gumi kombinációnak. A munkálatok során a kaszni belsejét szinte mindenütt homogénné tették, a letisztult design előkészítéséhez minden felesleges lyukat, járatot és ívet eltüntettek - a horpadásokról és egyéb hibákról nem is beszélve.

Ezután kezdődhetett az igazi lemezmunka: számos elemet saját kezűleg gyártottak le, és hegesztettek a kasznira, így többek közt a tűzfal egyes részeit, valamint az első tornyokat is. Miután ''odafent" már minden patika állapotban állt, oldalra döntötték a kasztnit és kezdődhetett az alváz rendbetétele. A cél itt is a maximálisan letisztított, makulátlan állapot elérése volt, hiszen az ETS szigorú bírái az utolsó részletig mindent megnéznek az autón! Munka volt itt is bőven, a rozsdamarta részek, horpadások javításától a felesleges lyukak és elemek eltávolításáig.

A munkálatokkal cirka fél év alatt végeztek, ekkor került be a full króm bukóketrec. Pár négyzetméter MDF lap, valamint üvegszálas műanyag felhasználásával, az Audiosystem installáció keretének megvalósítása volt a következő lépés, ezzel párhuzamosan pedig a futómű elemeinek felújítását, és letisztítását is elkezdték. Ez utóbbi különösen fontos volt, hiszen minden egyes alkatrész külsejét krómozták, ami igen aprólékos előkészítést igényel.

A hifi beépítés a hátsó ülések helyére került, a két jókora ládában elhelyezett 4 db 30-as mélynyomó meglehetősen egyszerű, de az autóhoz kétségtelenül passzoló képet mutat. Közéjük MDF-ből vágtak létraszerű képződményt a négy erősítőnek, további kettőt pedig az anyósülés helyén, a padlón rögzítettek. Ez utóbbiak a 16-os mélyközepekkel operáló első szettet hajtják meg.

Az egyik legnagyobb munkát a fényezés jelentette, melynek előkészítésére már 2011 novemberében került sor, maximális precizitás mellett. Hogy a kínkeservvel megdolgozott elemek egyikén se essen csorba, a csapat egy speciális keretet készített a kasznihoz, mellyel a hosszanti tengelye körül tudták a festőkamrában forgatni, anélkül, hogy bárhol is hozzáérnének, vagy bármely felső, vagy oldalsó részén kellene alátámasztaniuk a vázat.

Magát a műveletet az alvázzal kezdték, ezután a beltér, majd a külső felületek következhettek. A gyönyörű meggybordó, Starpaint New American Candy fény összesen 6 rétegből áll, erre jött még 8 réteg, csillámokkal is megvadított lakk, a maximális ragyogás érdekében.

Mindezzel párhuzamosan, felújításra került a váltó, valamint a Rekordhoz hasonló tuninggal ellátott motor is, ez utóbbi látható felületeit pedig, a Bilstein gátlókkal szerelt futómű elemeivel együtt, szinte egytől egyig lekrómozták. Hasonlóan jártak el a motorháztető belső felületével is, még egy kis extra fényt adva ezzel a makulátlan látványnak.

Ez persze még nem minden: a kipufogórendszert teljes egészében felpolírozták, a csillogást pedig a legapróbb kiegészítőktől az utolsó csavarig végigkövethettük az autón - gyakorlatilag nem található rajta olyan alkatrész, ami nem a tökéletességet sugározná.

Ha bármit is kifogásolni lehetne a Kadetten, azt maximum a beltér kialakításában találnánk meg. Bár a versenyautókhoz hasonlatos puritánsággal berendezett utasfülke önmagában szép, az egy szem König sportüléssel, valamint a jobb oldalon, egyszerűen a padlón elhelyezett installáció-elemekkel és akkumulátorral kissé ötlettelen, elkapkodott hatást kelt. Ugyanígy, a csomagtérben sem található más az egyszerű kárpiton, és egy krómozott pótkeréken kívül.

Hogy ezt valóban így akarták, vagy csak az időhiány szólt közbe (igencsak az utolsó pillanatra készült el a gép), nem tudni, mindenesetre a 2010-es Rekord belterének kidolgozottságához képest, azért ez sokkal szerényebb képet fest.

Több, mint valószínű, hogy a második helyezést elért Impala e téren rávert a Kadettre, a többi rész hibátlan megvalósítása azonban méltán billentette a mérleg nyelvét a Scrap n' Screws 2 felé.

Másodszor vitte egy Opel, valamint a BSG Racing Team az Európa legjobbjának járó megtiszteltetést, további érdekesség, hogy ez évben itt, a VW-konszern tuning mekkájában, még a Top3-ban sem végzett Volkswagen. Sőt, a harmadik helyet is egy Opel Astra Caravan szerezte meg.

A Scrap  n’ Screws Kadett Budapesten?

A Tuning World Bodensee csapata idén tíz gyönyörű német autóval lesz vendége az idei Autó, Motor és Tuning Show-nak március 21-23-án Budapesten, a Hungexpón. A résztvevő autók felét a szervezők szavazás útján választják ki, a mezőny komolyságát pedig jól mutatja, hogy a nevezettek közt ott van a bajnok Kadett is! Szavazz rá Te is február 12-ig és lássuk vendégül ezt a kivételes gyöngyszemet is az AMTS népes nemzetközi felhozatalában!

Szöveg: Szőke László / Carstyling.hu
Fotók: Szőke László, Tuning World Bodensee / ETS official

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....