Modell
1980 óta mind nitrós, de főként elektromos modellek sora jelent meg a portfólióban, mely elsősorban 1/10 és 1/12-es méretarányban találhatók meg a kínálatban. Hatalmas on-road, vagyis pályaautós és legalább ilyen különleges és sikeres, off-road buggy termékkínálat jellemzik ma is a Schumacher Racing-et.
Honlapjukon van egy remek kis történeti összefoglaló, melyet még átolvasni is szédítő, annyi nevezetes pillanat volt ebben az elmúlt 40 évben, amióta létezik a Schumacher Racing.
Korábban is volt már kapcsolat a Modell & Hobby Kft., valamint a Schumacher Racing között, de ezt 2017 folyamán újraélesztettük, mivel termékei árazása elfogadható, minőségük pedig abszolút csúcskategóriát képviselik a RC világában.
Az első modellautó, mellyel a termékkínálatból a mai bemutatóban megismerkedhetünk, az az off-road kategória 1/10-es, 2WD buggy modelljeik közül a Cougar KC, vagyis a kifejezetten beltéri szőnyeges, vagy műfüves pályákhoz hangolt verziója.
Schumacher Cougar KC 1/10-es méretarányú, 2WD verseny buggy
Mivel az elmúlt években off-road kategóriában is számos, a pályákat illető változás történt. Beltéri versenyre , igyekeztek egy olyan autót készíteni, mellyel nem csak lekövetik a konkurens termékeket és a megváltozott igényeket, hanem egy olyan modellt készítettek, ami elég széles határok között használható is a mai modern pályákon. A beltéri szőnyeges, vagy a kültéri műfüves, kemény talajjal kombinált, csiki-csukis lassú kanyaros, vagy a széles, hosszú egyenesekkel tarkított nyomvonalhoz adott esetben egy modellautó nem minden esetben tud tökéletes lenni.
A KC felépítése ezért elég érdekes. Elsősorban szőnyeges vagy műfüves pályákhoz ajánlott ez a verzió, viszont az alvázon a motor és az akkumulátor 4 különböző felfogatási ponton rögzíthető, vagyis alaposan megváltoztatható a konkurens 2WD buggy-khoz képest a modellautó viselkedése attól függően, hogy egy sok kis éles kanyar, szűk fordulós, lassú pálya, avagy egy jó kis tempós, gyors kanyarokkal tűzdelt nyomvonal áll a rendelkezésünkre.
Ráadásul az adott nyomvonalhoz való könnyed hangoláshoz mind a 4 verzióhoz mindent tartalmaz a készlet, nem kell egyéb tuning alkatrészt beszereznünk majd.
Mivel versenycélokra gyártott modellautóról van szó, szokás szerint, sem fedélzeti elektronikát, sem akkumulátort, de még gumikat sem tartalmaz a készlet, hiszen a versenyzőknek ez már általában adott, van valamilyen bevált gyártó által forgalmazott kedvenc szabályzó, motor és akkupakk, vagy éppen kormányszervó típus, melyet preferál a versenyző. A gumik meg úgy is az adott pályához választandók, így teljesen felesleges lenne valamit a modellezőre erőltetni.
A Cougar érdekessége, hogy buggy létére a hajtást a motortól hordásszíj adják át a hátsó, hajtott kerekekre. A megszokott egyébként a fix fogaskeréksor áttétel a buggy modellek esetében, de a 4 motorpozícióhoz való rugalmas alkalmazkodás másképpen nem kivitelezhető, illetve, a szíjhajtásnak vannak előnyei is, hovatovább kardánok helyett lehet könnyebb a hajtáslánc. A kisebb súly pedig gyorsabb autót jelent.
Mielőtt nekiugranánk a doboznak és belenéznék, majd virtuálisan összeszerelnénk a modellt, még röviden kitérnék a többi, 1/10-es buggy modellre, melyek jelenleg a Schumacher kínálatában megtalálhatók.
Van tehát a
Térjünk vissza a Cougar KC, vagyis a 2WD szőnyeges és műfüves pályákhoz ajánlott versenybuggy modellhez.
Ez a modellautó egy gyönyörűen kivitelezett, egy 1/10-es off-road buggy modellautó, mely kifejezetten a beltéri szőnyeges és műfüves pályák által támasztott kihívásoknak és az ide való megoldásokra ad jó választ felépítésében. Mivel a tervezés közben a modern pályák sajátosságait tartották szem előtt, és igyekeztek egy olyan modellt gyártani, ami mindenhol optimális lehet a megfelelő beállításokkal, a geometria, súlypont nagyon széles határok között állítható. Egyedülállóan trükkös a motor/áttételház/akkumulátor 4 különböző felfogatási pont és elrendezés lehetőségét biztosító kialakítás.
Előnye, hogy az adott pálya nyomvonalához tudjuk igazítani a súlyelosztást, és így az autó viselkedését. A motor és az áttételház hosszirányú eltolása ráadásul többfajta akkupakk vagy akkupozíciót is támogat, a modellautóhoz pedig minden verzióhoz megkapjuk a szükséges opcionális alkatrészeket, a különböző bordásszíjak, eltérő magasságú távtartók, karbon összekötő elemeket, mindent. Vagyis amennyiben a Schumacher autót választjuk, a modellen nem fog múlni, hogy egy adott pályára a lehető legtökéletesebben hangoljuk be a modellt.
Mielőtt valaki azonban halálra rémül, hogy ennyire finoman hangolható az autó, ami azt is jelenthetné, hogy ilyen tudás nélkül nem is lehet jól beállítani, nyugodjon meg, mert a gyárilag javasolt alap beállítás is nagyon ütőképes, jól kezelhető, gyors setup, de a lehetőség adott, hogy még nyerjünk néhány tizedet, másodpercet a teljesen precíz beállításokkal az adott pályára. Nyilván, ez egy versenymodell, ahol ez az alap „jóságon” túl, szintén fontos.
Mint az említettem már, ez a buggy egy kit verzió, vagyis gyárilag nincsen összeszerelve, azt nekünk kell megtenni. Én imádom ezt, sőt, ha lehet, csak ilyen modellt választok, ugyanis az összerakás közben nagyon precízek lehetünk, de ami még fontosabb, alapvetően megtanuljuk a modellünk felépítését, tudjuk mi, hogyan működik benne, és innentől, ha hozzá kell nyúlni karbantartás, vagy egyéb szerelés miatt, akkor pontosan tudjuk, mit, hogyan csináljunk.
A készletben, nincs tehát semmilyen elektronika sem.
Ahhoz, hogy a modellautó majd működni tudjon, a következő vagy ezekhez hasonló kiegészítőkre van szükség:
Természetesen a fenti javasolt alkatrészek helyett választhatunk kedvezőbb árú motor + szabályzó szetteket, akkukat, vagy éppen szervót, ízlésünk és pénztárcánknak megfelelően, illetve attól függően, hogy versenyzünk a modellel vagy csak játszunk egy kiváló modellautóval.
A fentiek egy aktív modellezőnek általában egyébként rendelkezésre állnak már, vagy adott modellhez szerzi be a számára leginkább kedvelt gyártó választékából a megfelelőt. Ezért sem tartalmazza a készlet ezeket az alkotó elemeket.
Amire érdemes még figyelni, hogy 1/10-es buggy kategórián belül is több alkategória számára rendeznek versenyt, ami megszabja, milyen fedélzeti elektronikát érdemes beszerezni. (itt főleg a választott motor körszám (teljesítmény) lesz eltérő)
Az egyes kategóriákra vonatkozó szabályzatokat a neten megtalálhatjuk.
A Modell & Hobby csapata a Schumacher Cougar KC autóhoz LRP elektronikát (akkumulátor, szabályzó és motor tekintetében) használ, míg szervónak SRT szervókat válogattunk a modellekhez.
Futaba táv és vevő páros, illetve gyári, Schumacher gumik segítik az autókat a minél jobb eredmény eléréséhez.
A modellt a Modell & Hobby shopban lehet megrendelni, a versenyekkel kapcsolatosan lehet itt is, vagy a szervezők oldalain is kérdezni!