Scania

A Scania Top Team európai elődöntője

2015.03.20.

Idén március 14-én a szlovákiai Szenc adott otthont a 2015-ös Scania Top Team szerelőverseny európai elődöntőjének. A rendkívül izgalmas és szoros küzdelem végén a két legjobb eredményt elérő, vagyis az angol és az orosz csapat jutott tovább a világdöntőbe. Ám a biatorbágyi márkaszerviz csapata is derekasan helytállt.

Mintegy 25 éves múltra tekint vissza a Scania Top Team elnevezésű, autószerelőkből, szerviztechnikusokból, alkatrészértékesítőkből és munkafelvevőkből álló csapatoknak meghirdetett versenysorozat. Azonban a Top Team jóval több egy versenynél, kiváló tréningprogram is egyben, amelynek célja, hogy az ügyfelek a Scania márkaszervizekben a szakmailag lehető legjobban felkészült szakemberek munkája révén minden téren a legmagasabb színvonalú kiszolgálásban részesüljenek. Jól mutatja a Top Team sikerét, hogy az idei eseményre világszerte 62 országból több mint 8000 dolgozó jelentkezett. A Top Team versenyen való sikeres szerepléshez igen átfogó tudás szükséges, ezért itt a csapatmunkán van a hangsúly. Rendkívül fontos az együtt gondolkodás, a feladatok megfelelő elosztása és a csapattagok közötti kommunikáció.

A csapattagok: alsó sorban balról jobbra: Csek Péter, Szabó Andor. Felső sor balról jobbra: Karnitscher Alfréd (a csapat kísérője), Pelle Zoltán (felkészítő), Koós Sándor (csapatkapitány), Kiripolszki Péter, Kozel Zsolt 

A versenysorozat már hazánkban is nagy hagyományokkal rendelkezik, így tavaly a Scania Hungária Kft. hat saját és két szerződéses márkaszervize összesen tíz csapatot nevezett be a megmérettetésre. Ősszel az elméleti fordulók során 50-50 kérdést kellett megválaszolniuk az indulóknak, ahonnan az öt legjobb eredményt elérő egység jutott be a gyakorlati feladatokat is tartalmazó országos döntőbe. Itt a biatorbágyi szerviz „Tud Tam Team” nevű csapata teljesített a legjobban, akárcsak legutóbb, két évvel ezelőtt, így ismét ez a csapat képviselte Magyarországot az európai elődöntőn.

A szenci versenyen öt állomás, azaz öt feladat várt a csapatokra: egy fékrendszerrel, egy szintezéssel, egy üzemanyagrendszerrel és egy SCR-rendszerrel kapcsolatos probléma elhárítása, valamint egy elméleti tesztsor megoldása. Emellett kísérőprogramokkal is készültek a szervezők, amelyek szintén szorosan kapcsolódtak a szerelők mindennapi munkájához. A magyar csapat egyrészt a két évvel ezelőtti részvétel során szerzett tapasztalatokkal, másrészt a munkaidőn kívüli lelkiismeretes felkészüléssel felvértezve érkezett az elődöntőre, azonban a csapattagok meglátása szerint idén jóval bonyolultabb feladatokat adtak fel a szervezők, mint a korábbi években.

„Mindegyik állomáson egy nagy feladatot kellett megoldanunk, és ehhez kapcsolódóan sok kisebb kérdést kellett megválaszolnunk, ami nagyon szerteágazó szaktudást igényelt. A legnagyobb „ellenfél” azonban az idő volt, hiszen mindössze húsz perc állt rendelkezésre ahhoz, hogy értelmezzük a feladatot, megtaláljuk a hibát és a megoldást, valamint még a kis kérdésekre is válaszoljunk. Természetesen a mindennapi munkánkban is a lehető leggyorsabban dolgozunk, de előfordulhat, hogy a hiba feltárása akár 1-2 órát is igénybe vesz.” – kezdte Csek Péter, a magyar csapat egyik tagja.

„Nagyon sokat számít, hogy az elején jó irányba kezdjünk el gondolkodni. A csapatmunka, a kommunikáció egyértelműen jól működött közöttünk, az egyes csapattagok a tudásuknak, tapasztalatuknak megfelelő helyen voltak, sajnos még így is kevésnek bizonyult az idő. De nem csüggedtünk el, sőt, legközelebb is szeretnék részt venni a Top Team versenyen. Azonban lehet, hogy más stratégiát kell alkalmaznunk. Ha látjuk, hogy a főfeladattal nem boldogulunk, akkor a kis kérdésekre kell összpontosítanunk, hiszen azokkal is értékes pontokat szerezhetünk. Habár nem jutottunk tovább a világdöntőbe, az idei verseny így is sok szempontból eredményes volt számunkra. Amellett, hogy bővítettük, illetve még stabilabb alapokra helyeztük a tudásunkat, jobban összehangolódott a csapatunk.” – tette hozzá Koós Sándor csapatkapitány.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.09
A HangZóna mai vendége Bognár Tamás a Porsche Hungaria kommunikációs vezetője. ..
2024.05.09
Az MTI helyszínről származó információja szerint az egyik oldalon elütöttek egy embert, aki....
2024.05.09
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.09
A kínai autópiacon tomboló árháború és szoros verseny rendkívüli leleményességre ösztönzi az....
2024.05.09
Marokkó egy varázslatos hely, ahol a nomád berber hagyományok üdvözlik és magukba szívják a világ....
2024.05.09
A VW az adminisztratív létszámot felmondási szerződésekkel akarja csökkenteni. Aki gyorsan dönt,....
2024.05.09
Magyarország európai gazdasági súlyát nagy mértékben növeli, hogy a BYD az autóbuszgyára után az....
2024.05.09
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson....
2024.05.09
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA)....
2024.05.09
Nem mindennapi teljesítmény büszke birtokosa egy budapesti Volkswagen Jetta és annak gazdája, Szűcs....