„Amióta az idei év elején Latin-Amerikában bevezettük a Scania új tehergépkocsigenerációját, az itteni ügyfeleink is pontosan ugyanakkora lelkesedést mutatnak iránta, mint amekkorát korábban Európában tapasztaltunk” – mondta Christopher Podgorski, a Scania Latin America elnök-vezérigazgatója. „Az új tehergépkocsik már bizonyították kiválóságukat, többek között az üzemanyag-takarékosság terén, ezáltal egyszerre fokozzák a fuvarozás gazdaságosságát és segítenek felvenni a harcot a klímaváltozás kihívásaival szemben.”
![](/sites/default/files/u2092/1571646215822.png)
Az igen elismert Nemzetközi Év Tehergépkocsija díj szabályaival megegyezően a latin-amerikai díjra is a piacra a megelőző 12 hónapban bevezetett teherautók nevezhetők be. A zsűri az alapján szavaz, hogy melyik tehergépkocsi járul hozzá legjobban a közúti fuvarozás hatékonyságának javításához. Számos fontos szempontot figyelembe vesznek, mint például a műszaki újításokat, a kényelmet, a biztonságot, a vezethetőséget, az üzemanyag-takarékosságot, a környezetvédelmi lábnyomot és a teljes üzemeltetési gazdaságosságot.
Az új generációs Scania tehergépkocsik korábban elnyerték a 2017-es Nemzetközi Év Tehergépkocsija díjat, amikor megjelentek Európában. A most először kiosztott Latin-Amerikai Év Tehergépkocsija díjra a Scania, a Volvo, az IVECO és a Volkswagen teherautóit nevezték be.