A Scania az L-széria 2017-es bemutatásával erőteljesen nyomott hagyott a városi nehézkategóriás haszonjárművek szegmensében. Ez valami új volt – egy moduláris, alacsonybelépésű tehergépkocsi a Scaniára jellemző összes képességgel, amelynél a járművezető az utca szintjéhez közel helyezkedik el, így könnyen is szállhat be. Az L-széria kiváló átjárhatóságot biztosít és csökkenti a járművezető fizikai igénybevételét, miközben lehetővé teszi, hogy valóban kapcsolatot teremthessen másokkal, szemtől szembe, a sűrű forgalomban.
Kezdetben főként a valamivel nehezebb súlyú alkalmazásokra összpontosítottunk, így a soros, öthengeres, kilencliteres motorunkkal kínáltuk az L-szériát – mondta Stefan Lindholm, a Scania Trucks rangidős termékmenedzsere. „Azonban a kezdeti sejtéseink később beigazolódtak. A könnyebb és rugalmasabb hétliteres motoron alapuló megoldásokra is igény mutatkozik.”
A Scania DC07-es motort 2017-ben mutatták be, és kezdetben csak a Scania P-szériás fülkéivel együtt kínálták. Ez egy kis tömegű, erős és korszerű, soros, hathengeres motor 6,7 liter összlökettérfogattal. A legerősebb, 280 lóerős kivitelének legnagyobb nyomatéka 1200 newtonméter, amelyet már 1050-es percenkénti fordulatszámtól kifejt. A Scania házon belül kifejlesztett, „csak SCR”-es kipufogógáz-utánkezelő rendszerét alkalmazza, és motorra épített mellékhajtásokkal is felszerelhető. A DC07-est rögtön elismerték a média képviselői és az ügyfelek egyaránt az egyenletes teljesítményleadásáért, alacsony zajszintjéért és üzemanyag-hatékonyságáért.
– Igen, kiváló fogadtatásban részesült – erősítette meg Stefan Lindholm. „Ez hosszú idők óta a Scania legkisebb tehergépkocsi-motorja. De így is magán viseli a márka összes jól ismert jellemzőjét: a kategóriájában élenjáró üzemanyag-hatékonyságot, a kis fordulatszámot előtérbe állító filozófiánkat és a százszázalékos HVO vagy FAME üzemanyaggal való működtetés lehetőségét már gyári alapkivitelben is, akár kilencven százalékkal csökkentve a szén-dioxid-terhelést.”