Scania
– Az előrejelzések szerint ebben az évben 1500 darab biodízel üzemű Euro 6 tehergépkocsit fogunk legyártani és leszállítani – mondta Christopher Podgorski, a Scania tehergépkocsikért felelős alelnöke. „Nagyon büszke vagyok erre a mennyiségre, mert nem csak azt mutatja meg, hogy az iparágban az alternatív üzemanyagokban mi rendelkezünk a legátfogóbb befektetésekkel, de most már átütő kereskedelmi sikert is elértünk. Ez egyértelmű értékmérője a Scania nézetének, miszerint a fenntartható jövő egyben nyereséges jövő is.”
A Scania moduláris termelési rendszerében három különböző motorcsaládban gyárt teljesen biodízel üzemű Euro 6 motorokat: 9 literes, soros, öthengeres; 13 literes, soros, hathengeres és 16 literes V8. A motorok 320 és 580 lóerő közötti teljesítménytartományban állnak rendelkezésre, kiszolgálva ezzel számos ügyféligényt és felhasználási területet.
A biodízel jelenleg talán a legnépszerűbb alternatív üzemanyag az európai fuvarozók között. Egyszerű használni, szükség esetén keverhető normál gázolajjal, ugyanakkor 65% vagy – az előállítási módtól függően – még nagyobb csökkenés érhető el vele a CO2-kibocsátásban.
– Csak azok a környezetvédelmi lépések számítanak valójában, amik már ténylegesen élnek – hangsúlyozta Magdus Höglund, a Scania disztribúciós tehergépkocsijainak termékigazgatója. „Köszönhetően termékválasztékunk szélességének, számos piac különböző felhasználási területe számára szállítunk biodízel teherautókat. A legtöbbjüket a hosszú távú fuvarozási szegmensben dolgozó ügyfelek vásárolják. Választásuk lényege, hogy nem kell semmiről lemondaniuk: a Scaniától már megszokott módon ugyanolyan jól felszerelt járműveket kapnak ugyanazzal a kiemelkedő vezethetőséggel, miközben radikálisan csökkenthetik ökológiai lábnyomukat.”
2014-ben a Scania a legtöbb biodízel teherautóját osztrák, svéd és német ügyfeleknek szállította le, de az érdeklődés erőteljesen növekszik más országokban is. Az egyik legnagyobb, egyedi vásárlást a svájci Coop hajtotta végre, aki 50 darab hosszú távú fuvarozásra specifikált járművet rendelt meg. A vállalat célja, hogy 2023-ra szén-dioxid mentes működést érjen el.