Haszongépjármű
A masszívabb alkatrészeknek köszönhetően 40 tonna a hasznos teherbírása, negyedével több a jelenlegi típuséhoz képest. A bányaipari billencset kezdetben Európán kívüli piacokon vezették be, és hamarosan hozzáigazítják a Scania új generációs teherautóihoz. Ezzel az új billenccsel öt százalékkal nagyobb az üzemidő, ötezer órával hosszabb üzemi élettartam mellett – csökkentve az üzemeltetési költségeket a termék teljes életciklusa során, valamint növelve a maradványértéket.
- A cél az üzemeltetési gazdaságosság javítása volt a bányászat számára, a karcsúsított termelési rendszerünkből származó összes tapasztalatunk felhasználásával. Ezáltal a járműkínálatunkat optimalizált szállítási megoldásokkal társíthatjuk, hogy minden egyes ügyfél igényének megfelelhessünk – mondta Björn Winblad, a Scania Mining, azaz a Scania bányászati ágazatának vezetője.
A 6×4-es és 8×4-es tehergépkocsikon jelentős műszaki fejlesztéseket hajtottak végre, például új első és hátsó tengelyeket, új, erősebb sebességváltót, megerősített első felfüggesztést és kormányzást, valamint nagyobb teljesítményű fékrendszert kaptak. - Ez egy teljes körű megoldás, amely a szállított árutonnára vetített kisebb költség és a jelentősen nagyobb termelékenység révén értéket teremt – magyarázta Winblad.