Scania
Az érdeklődök az alábbi újdonságokkal találkozhatnak a Scania standján:
Mindamellett, hogy a Scania rendelkezik az egyik legszélesebb Euro 6 termékválasztékkal, az elmúlt évben a svéd vállalat járművei üzemanyag-fogyasztásuknak köszönhetően több független tesztgyőzelmet is elértek. A 13 literes motor megmutatta, hogy egyedülállóan takarékosan üzemel, különösen az utókezelésre csak SCR technológiát alkalmazó típusa. A közelmúltban mutatta be a Scania ennek a motornak az erősebb, 450 lóerős változatát, amelytől hasonló üzemanyag-hatékonyság várható.
„Manapság az ügyfelek az üzemeltetési költségek csökkentésével tudják növelni nyereségességüket, függetlenül attól, hogy személyeket vagy árukat fuvaroznak.” – mondta Henrik Henriksson, a Scania alelnöke. „A Scania ezért fejlesztései során a költséges üzemanyagra, az ügyfelek igényeire szabott megoldásokra és a maximális üzemidőre helyezi a hangsúlyt. Az IAA-n olyan újdonságokat mutatunk be, amelyek kedvező hatással lesznek ügyfeleink pénzügyi mérlegére.”
A Scania szilárdan megalapozott hírnévvel rendelkezik a buszok terén, olyan gyártóként ismert, aki mindig képes kiszolgálni a társadalom és az ügyfelek környezetvédelemre irányuló igényeit. Ez egyrészt azt jelenti, hogy a buszok üzemanyag-fogyasztása nagyon kedvező, másrészt a széles motorválasztéknak köszönhetően a kereskedelmi forgalomban kapható bármely üzemanyaggal képesek működni. A Scania most még tovább lép, ezúttal a hibrid járművek irányában. A kiállításon megtekinthető lesz egy Scania Citywide busz hibrid hajtáslánccal.
Fejlett technológia
A Scania retardere már olyan változatban is rendelhető, amely automatikusan szétkapcsol és szabadon futó üzemmódra áll át abban az esetben, ha nem aktív. Mindamellett, hogy üzemanyag-megtakarítás realizálható általa, a szabadonfutó retarder nagyobb fékerőt biztosít, egészen pontosan 4.100 Nm-t 3.500 Nm helyett, illetve a nagyobb áttételeknek köszönhetően kisebb motorfordulatszámon hatékonyabb fékezést tesz lehetővé. Egy új opció szintén bemutatásra kerül, amelynél a retardert a fékpedál használatával lehet csak aktiválni. Összhangban azzal a „szabállyal”, miszerint az összes kiegészítő, nem folyamatosan használatban levő rendszer ne okozzon veszteségeket, a svéd gyártó bemutatja a szétkapcsolható kompresszort, ami további üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé.
A Scania szintén itt fogja bemutatni az Eco-roll továbbfejlesztett verzióját, azt a rendszert, amelyben a Scania Opticruise és a Scania Active Prediction együttműködnek az üzemanyag-megtakarítás növelése érdekében. A jármű kiszámítja, hogy mikor érdemes a lejtőkön üres sebességfokozatban és alapjárati fordulatszámmal legurulni. A rendszer most még kifinomultabban működik: sűrűbben aktiválja az Eco-roll üzemmódot és optimálisabban választja meg a sebességet. Az út domborzatától függően, az Eco-roll további üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé a 13 literes Euro 6 motorok esetében.
A Scania kiemelt témaként foglalkozott a motorok belső súrlódásának csökkentésével. A megnövelt üzemelési hőmérséklettel és a külön kifejlesztett, alacsony viszkozitású, ugyanakkor egyedülálló kenési tulajdonságokkal rendelkező olaj együttes használatával a svéd mérnökök további jelentős üzemanyag-megtakarítást tudtak elérni. Az egyetlen korlát, hogy az üzemanyag-megtakarításra alkalmas olaj csak a hosszú távú fuvarozásra szánt, 13 literes motorral szerelt, könnyű üzemeltetési körülmények között dolgozó Euro 6 járművekhez használható.
Testre szabott megoldások
„Amikor a hosszú távú fenntarthatóságról beszélünk, akkor feltétlenül meg kell említeni, hogy a nehéz-tehergépjárműveket és buszokat gyártó iparág az Euro 6 norma bevezetésével megtette a saját lépését.” – mondta Christopher Podgorski, a Scania tehergépjárművekért felelős alelnöke. „A következő lépés a CO2-kibocsátás kezelése lesz, ami sokkal nehezebb kérdéskör. Elsődleges célunk, hogy ügyfeleink profitabilitását növelő fejlett technikát és intelligens megoldásokat kínáljunk. Az a gyártó lesz a győztes, aki a leginkább megérti az ügyfeleket és hozzájárul pénzügyi helyzetük megerősödéséhez. A Scania mindazokkal a termékekkel, szolgáltatásokkal és tudással rendelkezik, amelyekre ehhez szüksége van.”
A járművekhez kapcsolódó újdonságok mellett a Scania számos továbbfejlesztett szolgáltatást is bemutat az IAA kiállításon. A legtöbbjükben közös, hogy céljuk az üzemidő növelésével az ügyfelek teljesítményének fokozása, amely közvetlen kapcsolatban áll a bevételekkel.