Ken Block

Saját Audi versenyautót kapott Ken Block

2022.02.20.

Ken Block is változtik a korral. Legújabb játékszere már nem durrog, nem csattog, ellenben egy bitang erős elektromos versenyautó, amit direkt neki gyártott le az Audi.

Hallottunk már olyat, hogy egy híres pilótával együttműködve limitált szériákat dobnak piacra az autógyártók, elég csak a Citroen C4 Loeb Edition-re gondolni például. Az azonban korántsem megszokott, hogy valaki saját autótípust kapjon. Amit nem valamiből készítenek, hanem minden elemében egyedi, új, és mindössze egyetlen létezik belőle a világon. Most mégis ez történt Ken Blockkal, akinek a vezetési tudását lehet ugyan kritizálni, de a piacképességét aligha.

Maga mögött hagyva a Subaru, és a még hosszabb Ford korszakot, Ken Block most Audira váltott, az ingolstadtiak pedig megadták a módját a közös projekt beindításának. Megalkották az Audi S1 e-tron quattro Hoonitront. Ami tulajdonképpen az eredeti, a B-csoportos korszak ikonikus Audi S1-nek állít emléket, modern formában. Nem véletlenül köszön vissza a hókotrós quattro Pikes Peak változatának minden részlete, a végeredmény mégis megállja a helyén önmagában is, egy új autóként.

Erejét a modern kor jegyében két villanymotor szolgáltatja majd, és bár egyelőre nem árultak el további részleteket, gyanús, hogy ebbe is a 671 lóerős Formula E hajtás került, mint a Dakarra felkészített RS Q e-tronba. Mindez a könnyű full karbon kasznival párosítva pokoli teljesítményt jelenthet majd a következő Gymkhana videóban, ami egyébként az első lesz a sorozatban egy villanyautóval, és persze először lesz Audi a főszereplő. Block hozzátette: „Sok belsőégésű motoros autót vezettem már, de állóhelyzetből pillanatok elérni a 150 km/h-s fánkokat rajzolni, mindössze a jobb lábamat használva, számomra is új élmény.”

Egyébként Ken Block új versenyautóját ugyanott építették Neckarsulmban, mint az RS e-tron GT elektromos kupét, ugyanakkor a tervezést Ingolstadt végezte. Érdemes ellátogatni a Hoonigan Youtube csatornára, amiben öröm látni a lelkes tervezőket. Végre elengedhették magukat a tervezők kötöttségek nélkül, ahogy a 80-as évek ralisportja is szabadjára volt engedve, és volt gyönyörű és tragikus egyszerre. Egy biztos, máris érdemes várni az Elektrikhana sorozatot.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
A határátkelés megkönnyítése érdekében 116 digitálisan vezérelhető kijelzőt telepítenek tizenhárom....
2025.12.24
2026. július 1-jétől vége a kiskapuk korának: a 2,5–3,5 tonnás kisteherautók is ugyanabba az....
2025.12.24
A BMW Group müncheni üzeme készen áll a következő nemzedék sorozatgyártására. A gyártóberendezések....
2025.12.24
Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik....
2025.12.24
Fontos lépés történt Kínában, amely az „intelligens járművezető-támogató rendszerekre” vonatkozó....
2025.12.24
A korábbi F1-es versenyző és versenybíró, Johnny Herbert úgy véli, 2026-ban senki sem érezheti majd....
2025.12.24
Szándéknyilatkozatot írtak alá heti két alkalommal közlekedő Pécs–München menetrend szerinti....
2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....
2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....