szervizelés
A Scania eddig már több mint 50 ezer rugalmas karbantartási szerződést kötött, amióta kevesebb mint két évvel ezelőtt bevezette ezt a szolgáltatást. A rugalmas karbantartás lényege, hogy a járművet a valós idejű üzemelési adatok és a tényleges járműhasználat alapján szervizelik. Így minden egyes tehergépkocsi pontosan a számára szükséges karbantartást kapja, ezáltal a legtöbb esetben több időt tölthet az utakon.
„Immár világszerte mintegy 300 ezer Scania jármű üzemel hálózatba kapcsolva, és ezek hatodához rugalmas karbantartást választottak az ügyfelek, ami hihetetlen” – mondta Niklas Olsson, a globális szolgáltatáskoncepciók termékmenedzsere.
Az Egyesült Királyság azon országok közé tartozik, ahol ez a szolgáltatás a legnagyobb piaci elterjedtséggel rendelkezik. Amióta ott 2016 decemberében bevezették a rugalmas karbantartást, több mint 14 ezer szerződést írtak alá.
„Ez kiváló lehetőségeket nyújt arra, hogy a szervizelést a flották tényleges üzemelése alapján tervezzük meg” – magyarázta Mark Grant, a Scania nagy-britanniai szervezetének szolgáltatási igazgatója.
A Scania világméretű márkaszerviz-hálózata számára a rugalmas karbantartás egy proaktívabb megközelítést jelent. Ahelyett, hogy várnánk arra, hogy az ügyfelek bejelentkezzenek szervizelésre, maga a szerviz veszi fel a kapcsolatot az ügyfelekkel a megfelelő időben, amikor a folyamatosan optimalizált szervizelési ütemterv karbantartás elvégzésének szükségességét jelzi.
„Ez jelentős változás márkaszervizeink gondolkodásmódjában” – mondta Niklas Olsson. „Ez a szervizek kapacitásának jobb kihasználtságát és az ügyfelek üzemidejének növelését is eredményezte, mivel a szervizmunkálatok jóval előre tervezhetők.”