kínai autó
Hiába léptek már fel számtalanszor a nyugati autógyártók a Kínából érkező koppintások ellen, az ázsiai ország gyártói továbbra sem hagytak fel a szemtelen másolások gyártásával.
Tavaly mutatkozott be a Zotye SR9 nevű szabadidő-autó az áprilisi Pekingi Autószalon, és azzal szerzett magának kétes hírnevet, hogy szinte megszólalásig hasonlít a Porsche Macanra, igaz, pár centivel nagyobb nála. Motorja egy kétliteres turbós egység, 190 lóerővel. Ez nem kevés, de jóval elmarad a Macan teljesítményétől, mivel a német autó motorkínálata 252-től 440 lóerőig terjed.
A Zotye úgy gondolta, hogy egy év elteltével már nem elég a hírverés a kocsi körül, ezért az idei nemzetközi nőnapon bemutatta a típus limitált szériás változatát Nunsheng (magyarul Istennő) néven. A fordítás nem teljesen pontos, mert ezt a szót Kínában minden olyan női hírességre és celebre is mondják, akiknek sokan elismerik a tevékenységét.
A limitált széria igazi különlegessége a rózsaszín szín, amely nem korlátozódik a külső fényezésre, hanem a műszerfal felső részén, a váltókaron, a középkonzolon, és egyéb felületeken is megjelenik. A belső tér egyéb felületeit, például az üléseket is fehér bőrrel borították, sőt, az egyénre szabhatóságot szem előtt tartva a Zotye a limitált széria vásárlóinak a monogramját bele is hímzi a fejtámlákba.
A mezei SR9 Kínában 15 790 dollárnak megfelelő jüanért kapható, ami nagyjából a negyede a legolcsóbb Macan újkori árának. Ezzel szemben az Istennő kivitelért már 26 ezret kérnek, ami már közel a fele a Porsche árának.