WRC
Izgalmas csaták bontakoztak ki az idei első európai murvás versenyen, a világbajnokság ötödik állomásán. Délelőtt még a vezetésre koncentrálhattak a pilóták, délután viszont a por és a meleg, a pályák romló állapota, az állandó defekveszély, és a kopott gumik miatt inkább a „túlélésre” játszottak, ami nem mindenkinek jött össze.
A Kalle Rovanperä a nap végén, 120 km száguldás után 10,7 másodperes előnnyel vezet, pedig minden szakaszon másodikként kellett rajtolnia, ami egyet jelentett a köves, murvás utas takarításával a többiek előtt. A tavalyi világbajnok három gyorsaságit nyert meg a nyolcból, főleg délután volt meggyőző a tempója, miután a délelőtti alulkormányzottságok kiküszöbölendő változtatott autója beállításain.
„Ez egy nagyszerű nap volt számunkra. Egy kis takarítást kellett végeznünk a pályákon, de sikerült egyenletes napot zárnunk, mutattunk némi tempót, de közben vigyáztunk a gumikra, és elkerültük a bajt. Két hosszú nap következik, de mi több, mint boldogan folytatjuk innen!” – nyilatkozta a finn az esti célban.
A második helyen Dani Sordo, a Hyundai harmadik számú pilótája áll, aki végre kényelmesen érezte magát az i20-asban, és a kedvező rajtpozícióját is ki tudta használni. Sokkal kisebb is lehetne a hátránya, ha az utolsó eőtti szakaszon nem pördült volna meg egy ártatlannak tűnő szituációban, és nem veszített volna 7-8 másodpercet. A 40 éves spanyol egyébként a pénteki nap közepén vezette is a versenyt, amikot a korábbi éllovas, Ott Tänak két defekt miatt 50 másodpercet vesztett.
A harmadik helyen a Hyundai első számú versenyzője, Thierry Neuville áll, 15,2 másodperccel Sordo mögött. Mindössze 0,9 másodperccel szorult a negyedik helyte az M-Sport francia versenyzője, Pierre-Louis Loubet, aki életében először gyorsaságit is tudott nyerni, mégpedig a nap elsőjét. Aztán a harmadik szakaszon mindenki azt hitte, ki fog esni, mivel a cél előtt 1 km-rel lángolni kezdett belül a Fordja, de aztán navigátorával eloltották a tüzet, és meg tudták javítani a tüzek okozó kipufogót, és folytatni tudták a versenyt.
A fordos francia mögött még kisebb különbséggel, 0,4 másodperccel áll Esapekka Lappi a harmadik Hyundai-jal. A finn nagyon álmosan kezdett, de aztán két gyorsaságit is tudott nyerni.
Tänak a defektek miatt csak a hatodikként zárta a napot, több mint egy perc hátránnyal, pedig sokáig úgy tűnt, hogy a győzelemre is lehet esélye a tempója alapján. Mögötte már csak WRC2-es autók voltak, Oliver Solberg, Gus Greensmith, Yohan Rossel és Andreas Mikkelsen zárta top10-et.
A nap két vesztese a Toyota két pilótája. Kacuta Takamoto a második szakaszon a generátor hibája miatt állt ki a Yarisszal, Elfyn Evans pedig az utolsó előtti gyorsaságin esett be a fák közé nagy sebességgel. Szerencsére sem neki, sem navigátorának nem esett baja, de az autó eléggé megsérült, egy rövid ideig még lángolt is.
Szombaton 150 km száguldás vár a mezőnyre, három hosszú gyorsaságit fognak kétszer teljesíteni a párosok.
Az állás péntek este:
1 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) 1ó22p27.7s
2 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +10.8s
3 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +26.0s
4 Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rally1 HYBRID) +26.9s
5 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +27.3s
6 Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1m04.7s
7 Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +3m48.2s
8 Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +4m38.4s
9 Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +4m48.4s
10 Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2) +5m29.3s
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!