WRC

Rovanperä fölényes győzelmet aratott az Akropolisz-ralin

2021.09.13.

A 20 éves finn karrierje második győzelmét szerezte meg Görögországban, Tänak és Ogier állhatott még fel a dobogóra.

Rovanperä szinte végig vezetett a murvás, néhol saras versenyen, a győzelméhez nem férhetett kétség, az utolsó szakasz után 42,1 másodperc volt az előnye a második helyezett Ott Tänak előtt. Először két hónapja, Észtországban tudott győzni, ez most a második sikere, de könnyen hozzátehet hamarosan egy harmadikat is, ugyanis a következő verseny a hazai futama lesz, Finnországban.

A világbajnokság programjába nyolc év után visszatérő Akropolisz-rali komoly fejtörést jelentett a pilótáknak a kiszámíthatatlanságával, ugyanis a poros, köves szakaszok mellett saras, nedves pályákon is versenyezni kellett, ami szokatlan ezen a versenyen, és megnehezítette a gumiválasztást.

 

Rovanperä a harmadik gyorsaságin állt az élre pénteken, és az első helye csak azon a napon volt veszélyben, ugyanis a két üldözője négy másodpercen belül volt hozzá péntek este is. Aztán a finn odalépett a gázra szombaton, és kényelmes előnyt autózott ki négy szakaszgyőzelemmel, amit meg is tartott a verseny végéig. Sőt, az utolsó gyorsaságit, a Power Stage-et is sikerült megnyernie, így a maximális 30 ponttal távozhat Görögországból.

„Nagyon jó érzés, hogy nyerni tudtunk Görögországban. Kemény rali volt, hogy őszinte legyek, hosszú héten vagyunk túl a sok tréninggel, gyorsaságival, átkötő szakaszokkal és az éjszakai videózásokkal. Már pénteken is jó érzésem volt, de aztán még jobban éreztem magam az autóban, miután módosítottunk a beállításokon a szombati szakaszokra. Jól ment minden, élveztem a vezetést. Köszönet a csapatnak, mindenki jó munkát végzett, az autó hibátlanul tette a dolgát. Remélhetőleg megmarad a lendületünk Finnországban is” - nyilatkozta a boldog győztes a célban.

Vele ellentétben Tänak az egész hétvégén nem érezte magát kényelmesen az autójában, ráadásul az utolsó napon elektronikai problémák is előjöttek a Hyundai-ban (nem akart beindulni az autó az utolsó gyorsasági előtt, aztán beindul, de füstölt), így a második hely szép eredménynek számít a 2019-es világbajnoktól.

Sébastien Ogier nem erőltette a második helyért küzdést, megelégedett a harmadikkal, mivel a világbajnokságban a két vetélytársa, Elfyn Evans és Thierry Neuville a mezőny végén haladt a pénteki műszaki problémáik miatt. A francia 44 pontra növelte előnyét az egyéni bajnokságban, és a Toyota is 57 pontra növelte előnyét a gyártók bajnokságában. Három versennyel a vége előtt ezek megnyugtató különbségnek tűnnek számukra.

Dani Sordo közel két perccel lemaradva ért be negyedikként, a spanyol nem igazán értette, hogy miért nem tudta tartani az első három pilóta tempóját. Mögötte is nagy szakadék alakult ki, Gus Greensmith (Ford) három perccel volt lemaradva tőle, Adrien Fourmaux a másik Fiestával még többel. A francia ugyanis három perces büntetést kapott, mert nem indult be az autója a vasárnapi első szakasz előtt, aztán egy gyertyacsere segített ezen, de az utolsó gyorsaságin meg is pördült, amivel további időt vesztett, és csak Evans mögött végzett, hetedikként. A nyolcadik helyre Neuville jött föl, miután sok percet vesztett pénteken a kormányszervo hibája miatt.

A WRC2-ben Andreas Mikkelsen győzött, és megerősítette első helyét a bajnokságban.

A világbajnokság október 1-jén folytatódik Finnországban.

Végeredmény, Akropolisz-rali:

1. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) 3h28m24.6s

2. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) +42.1s

3. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +1m11.3s

4. Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 Coupe WRC) +3m01.0s

5. Gus Greensmith/Chris Patterson (Ford Fiesta WRC) +5m45.0s

6. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +6m42.7s

7. Adrien Fourmaux/Renaud Jamoul (Ford Fiesta WRC) +6m54.4s

8. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) +8m41.1s

9. Andreas Mikkelsen/Elliott Edmondson (Škoda Fabia Rally2 evo) +9m02.5s

10. Marco Bulacia/Marcelo Der Ohannesian (Škoda Fabia Rally2 evo) +9m19.2s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....