abroncsgarnitúra
Sok sofőr még mindig azt hiszi: a jobb gumik mindig a hajtott tengelyen vannak, ezért az elsőkerék-hajtású autók vezetői előszeretettel szerelik fel az erősebb gumipárt az első tengelyre, mert ott nagyobb a kopás és jobban kopnak a gumik. A hóban is könnyebb elindulni.
De ez a jó tapadás megtévesztő. Valójában ez egy rossz döntés. A jobb profilú abroncsok mindig a hátsó tengelyre tartoznak, függetlenül attól, hogy első-, hátsó- vagy összkerék-hajtásúak.
Az ok gyorsan elmagyarázható: a hátsó gumik felelősek az oldaltartásért. Ha gyengébbek, mint az első abroncsok, az autó hajlamos megcsúszni és "oldalra" húzni.
A jobb gumik mindig a hátsó tengelyen vannak. (Kép: ÖAMTC - Osztrák Autóklub)
Ráadásul az esetleges oldalütközés lényegesen veszélyesebb, mint a frontális ütközés: a jármű eleje jóval nagyobb erőket bír el, az utasok pedig a legjobban védettek. Az oldallégzsákok ellenére a súlyos sérülések kockázata oldalütközés esetén általában lényegesen magasabb.
Persze jó, ha egy havas hegyi hágón elsőkerékhajtással is fel lehet jutni, mert az erősebb gumik elöl vannak felszerelve. De ennek nincs haszna, ha az autó fékezés közben lefelé kanyarodva beleütközik a szembejövő forgalomba – írja a Kronen Zeitung.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!