Forma-1 Olasz Nagydíj

Rosberg ajándékba adta a győzelmet Hamiltonnak

2014.09.07.

Az Olasz Nagydíjon a verseny feléig vezető Nico Rosberget egy elfékezés után előzte meg a rosszul rajtoló Lewis Hamilton, ezzel megszerezte idei hatodik győzelmét.

Nagyszerű időben, meleg, napsütéses délutánon rajtolt el a 2014-es Olasz Nagydíj a monzai pályán. A pole pozícióból rajtolt Lewis Hamilton a futam elején komolyan megnehezítette saját dolgát, mivel csúnyán beragadt a rajtnál a nem működő rajtelektronika miatt, és az első kanyarba csak negyedikként fordult be Nico Rosberg, Kevin Magnussen és Felipe Massa után.

A McLaren dán újonca, Magnussen az ötödik helyről jött előre másodiknak, de nem sokáig örülhetett a remek helyezésnek, ugyanis a mögötte jövő, gyorsabb autóval rendelkező Massa és Hamilton már a harmadik körben elment mellette a Roggia sikán előtti egyenesben. Ezután egészen a 10. körig kellett várni, hogy Hamilton Massát is megelőzze, a brit az egyes kanyar előtt fékezte ki a brazilt.

Ekkor Nico Rosberg már 3,6 másodperces előnyt épített ki az élen, de Hamilton azonnal elkezdett faragni ebből, amint feljött a második helyre. A két Mercedes felváltva futotta a leggyorsabb köröket, a kerékcserékig azonban nyilvánvalóvá vált, hogy Hamilton gyorsabb egy hajszállal, mivel 1,5 másodpercre csökkentette a hátrányát. Rosberg a 25., Hamilton a 26. körben cserélte le a közepes Pirelli abroncsokat, de ettől még nem változott meg a sorrend kettőjük között.

A kemény gumival még nagyobbnak tűnt Hamilton tempóelőnye, és a brit annak ellenére helyezte komoly nyomás alá a csapattársát, hogy a versenymérnöke azt tanácsolta neki, maradjon le Rosbergtől 2-2,5 másodpercre a gumik megóvása érdekében. Amikor már DRS távolságra, azaz egy másodpercen belülre került a két Mercedes, Nico Rosberg a nyomás alatt nagyot hibázott, a versenyben már a második alkalommal: elfékezte magát az egyes kanyarnál, ezért le kellett vágnia a sikánt a kerülő úton. Ekkor úgy vesztette el az első helyet, hogy közvetlenül nem is csatázott érte Hamiltonnal.

„Lewis nagyon gyorsan közeledett mögöttem, ezért nekem is rá kellett kapcsolnom, ennek az eredménye volt a hibám, ami nagyon rossz” – nyilatkozta a futam után Rosberg. „Végül ez az első hely elvesztésébe került, nagyon csalódott vagyok. Monza nagyon komoly terhelést jelent a fékeknek a nagy sebesség és a kis leszorítóerő miatt. Nem kifogásból mondom, ezek tények. Ez jelenti az egyik nagy kihívást itt, én pedig kétszer hibáztam emiatt.”

Spához hasonlóan a díjkiosztónál összegyűlt tömeg egy része kifütyülte a németet. „Ez nem volt szép, de mit mondhatnék? Remélem, hogy idővel megbocsátanak és elfelejtik nekem a spái eseményeket. Már bocsánatot kértem emiatt, többet nem tehetek” – fejezte be Rosberg.

Örülhetett a Mercedes csapat vezetősége, hogy ezúttal kontaktus nélkül döntötték el az első hely sorsát a versenyzők. Hamilton az előzés után négy másodpercesre hízlalta előnyét, amit könnyedén megtartott a leintésig. A verseny vége felé elkezdett fáradni az első fék a Mercedesen, emiatt egyszer a brit is elfékezte magát az egyes kanyarban, de ezzel csak fél másodpercet vesztett. Hamilton idei hatodik győzelmét aratta, amely a második volt Monzában, és a 28. karrierje során. Ezzel a világbajnoki pontversenyben 29-ről 22 pontra faragta le a hátrányát Rosberg mögött.

 „Nehéz nap volt a mai, de minden percét élveztem” – nyilatkozta Hamilton a leintés után. „Amikor ilyen hibák nehezítik a helyzetet – utalt a nem működő rajtelektronikára –, az ember arra gondol, hogy talán nem tudja majd visszaszerezni az elvesztett helyezéseket, de nem szabad, hogy ezek a gondolatok mélyen beássák magukat az agyba” – tette hozzá a 2008-as világbajnok. „Ez egy gomb a kormányon, ami megváltoztatja a motorbeállításokat, és segít tartani a megfelelő fordulatszámot a rajthoz. Ezután csak le kell ugrani a kuplungról, és már el is indult tökéletesen az autó – csak ez esetben sajnos nem működött” – folytatta. „Hálás vagyok a sorsnak, hogy nem vesztettem olyan sok helyet a rajtnál.”

Amikor arról kérdezték Hamiltont, hogy miért nem hallgatott a versenymérnökére, aki nagyobb távolság tartását tanácsolta neki Rosbergtől, így választolt: „ez tanács, nem utasítás. Ők információkkal látnak el, de a döntés az enyém, hogy mit kezdek velük. Akkor úgy éreztem, megvan a tempóm, és ezt ki kell használnom. Tudtam, hogy talán nem tér vissza ez a lehetőség. és azt is, hogy nyomás alá kell helyeznem (Rosberget), mert ez volt a megfelelő pillanat erre. Pár versennyel ezelőtt ugyanígy tettem, és akkor úgy tűnt, ez nincs az ínyére, ezért most rátettem még egy lapáttal” – fejezte be nyilatkozatát a boldog futamgyőztes.

Felipe Massa magabiztosan szerezte meg a harmadik helyet, a brazil 27 verseny, a tavalyi Spanyol Nagydíj után állhatott fel ismét a dobogóra. A verseny egyik esélyesének tartott csapattársa, Valtteri Bottas viszont nehéz versenyen van túl: a rajtnál Hamiltonhoz hasonlóan beragadt, utána egyszer el is fékezte magát, de pár remek előzést bemutatva (főleg a célegyenes végén) végül behozta a negyedik helyen a Williamst.

Sebastian Vettel a verseny utolsó köreiben vesztette el az ötödik helyet csapattársával, Daniel Ricciardóval szemben. Az ausztrál szintén egy rossz rajtot követően jött egyre előrébb a mezőnyben, és a vége előtt öt körrel egy szépségdíjas előzéssel utasította maga mögé négyszeres világbajnok csapattársát. Igaz, ekkor már nem volt nehéz dolga, mert a Red Bullján a gumik nyolc körrel frissebbek voltak, mint a Vettelén lévők. A német az egyes kanyarban még kivédekezte a támadást, de a Roggia sikánnál már nem volt ellenszere az ausztrál agresszív támadására.

Hetedikként Kevin Magnussen végzett a McLarennel, de a dán idejéhez öt másodpercet hozzáadtak egy büntetés miatt, amit Valtteri Bottas leszorításáért kapott, ezért csak a 10. hely lett az övé. Így a hetedik helyet végül a remek versenyt futó Sergio Pérez kaparintotta meg a Force Indiával Jenson Button előtt. A mexikói nagy csatát folytatott 2009 világbajnokával a Lesmo kanyarokban, és végül sikerült legyűrnie Buttont.

Nagyon gyenge futamon van túl a hazai környezetben versenyző Ferrari: Fernando Alonso autója egy a hibrid ERS rendszer hibája miatt megállt a 29. körben, Kimi Räikkönen pedig csak kilencedik helyen végzett. Alonsónak öt év után ez volt az első kiesése műszaki hiba miatt, és az első, mióta a Ferrari csapat színeiben versenyez.

 

Eredmények:

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1óra19perc10.236s

2

Nico Rosberg

Mercedes

+3.175s

3

Felipe Massa

Williams/Mercedes

+25.026s

4

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

+40.786s

5

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

+50.309s

6

Sebastian Vettel

Red Bull/Renault

+59.965s

7

Sergio Perez

Force India/Mercedes

+1:02.518s

8

Jenson Button

McLaren/Mercedes

+1:03.063s

9

Kimi Räikkonen

Ferrari

+1:03.535s

10

Kevin Magnussen

McLaren/Mercedes

+1.06.171s

11

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Renault

+1:11.184s

12

Nico Hülkenberg

Force India/Mercedes

+1:12.606s

13

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso/Renault

+1:13.093s

14

Pastor Maldonado

Lotus/Renault

+1 kör

15

Adrian Sutil

Sauber/Ferrari

+1 kör

16

Romain Grosjean

Lotus/Renault

+1 kör

17

Kamui Kobajasi

Caterham/Renault

+1 kör

18

Jules Bianchi

Marussia/Ferrari

+1 kör

19

Esteban Gutiérrez

Sauber/Ferrari

+2 kör

20

Marcus Ericsson

Caterham/Renault

+2 kör

-

Fernando Alonso

Ferrari

műszaki hiba

-

Max Chilton

Marussia/Ferrari

kipördülés

 

Az egyéni világbajnokság állása:

1

Nico Rosberg

238 pont

2

Lewis Hamilton

216

3

Daniel Ricciardo

166

4

Valtteri Bottas

122

5

Fernando Alonso

121

6

Sebastian Vettel

106

7

Jenson Button

72

8

Nico Hülkenberg

70

9

Felipe Massa

55

10

Kimi Räikkonen

41

11

Sergio Pérez

39

12

Kevin Magnussen

38

13

Jean-Eric Vergne

11

14

Romain Grosjean

8

15

Daniil Kvyat

8

16

Jules Bianchi

2

17

Adrian Sutil

0

18

Marcus Ericsson

0

19

Pastor Maldonado

0

20

Esteban Gutiérrez

0

21

Max Chilton

0

22

Kamui Kobajasi

0

Konstruktőri világbajnokság:

1

Mercedes

454 pont

2

Red Bull/Renault

272

3

Williams/Mercedes

177

4

Ferrari

162

5

McLaren/Mercedes

110

6

Force India/Mercedes

109

7

Toro Rosso/Renault

19

8

Lotus/Renault

8

9

Marussia/Ferrari

2

10

Sauber/Ferrari

0

11

Caterham/Renault

0

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....