járműgyártás
A kaliforniai Berkeley egyetem által közzétett tanulmány szerint az elektromos járművek miatt valóban csökken a levegőben szén-dioxid aránya, legalábbis a San Francisco-öböl környékén. A térségben a személygépjárművek károsanyag-kibocsátás összeségében 2,6 százalékkal csökkent 2018 és 2022 között, ezen belül a CO2 kibocsátása 1,8 százalékkal csökkent, és a tanulmány szerint ebben az elektromos járművek tevékeny szerepet játszottak.
A Environmental Sciences & Technology folyóiratban közzétett tanulmány fontosságát növeli, hogy a Kalifornia középső részén elterülő, Balatonnál nagyobb San Francisco-öböl térségében az egyik legmagasabb az elektromos járművek elterjedésének aránya az Egyesült Államokban.
San Francisco mellett az öblön osztozik Oakland, Berkeleye, San Mateo, Alamado és South San Francisco városa, és négy megye partjait mossa az öböl. Vagyis igen sűrűn lakott, és koncentrált közúti forgalmú térségről beszélünk.
A tanulmány megállapítja, hogy kibocsátást továbbra is csökkenteni kell, de a tendencia valóban azt mutatja, hogy az elektromos járművekre vonatkozó politikának kézzelfogható hatása van a levegő minőségére.
Ide tartozik, hogy Kalifornia ambiciózus tervében zéróemissziós célt tűzött ki 2045-re, de ehhez évente 3,7 százalékkal kéne csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, vagyis a Berkeley kutatói által mért adat szép, de rendkívül messze van a kívánt céltól.