riksa
A horvát sajtó beszámolói szerint a teszteket az Automotive Testing Papenburg (ATP) tesztpálya négykilométeres egyenes szakaszán hajtották végre Michelin Cup 2 R „hétköznapi” gumiabroncsokkal. A tesztet a Dewesoft és a RaceLogic szakértői intézet hitelesítette egymástól függetlenül.
Eddig is a Rimac tartotta a sebességi világcsúcsot, és most javítani tudott rajta. A szuperautó szédületes sebességgel, 1,74 másodperc alatt gyorsult fel óránkénti 60 mérföldes sebességre (96,56 km/ó), míg az eddigi rekordja 1,85 másodperc volt. A száz kilométer per órás sebességet 1,81 (1,82) másodperc alatt érte el a két, egymástól egy ezred másodperccel eltérő mérés szerint.
De nem is erre az új csúcsra került nagy hangsúly, hanem arra, hogy a Rimac Nevera megdöntötte a Koenigsegg Regera világcsúcsát. A Nevera hihetetlenül rövid idő alatt, 29,93 másodperc alatt gyorsult fel óránkénti 400 kilométeres sebességre, és fékezett le teljes megállásig. Az eddigi csúcs 31,49 másodperc volt, amelyet 2019-ben állított fel a Regera a svédországi Rada repülőtéren. A Nevera 21,31 másodperc alatt gyorsult fel négyszázra, és könnyű kiszámolni, hogy 8,62 másodperc alatt fékezett le teljesen.
Mate Rimac cégalapító felhívta a figyelmet arra, hogy a hiperautója gyorsabban gyorsul fel és tért vissza négyszázról nullára, mint a McLaren F1 gyorsul fel 350 km/ó sebességre.
A gyorsulás százig és a megállás mindössze 3,99 másodpercet vett igénybe (egy átlagos autó kétszer-háromszor ennyi idő alatt gyorsul csupán százra). Nyilvánvalóan ez is világcsúcs volt, amint az is rekord, hogy óránkénti száz kilométeres sebesség elérése után hány méter kellett az autónak a teljes megálláshoz: a Racelogic 29,12, a Dewesoft 28,96 métert mért.
A németországi tesztpályán eltöltött zsúfolt „munkanapon” még másféltucatnyi más rekord született, gyorsulásban kétszázra, háromszázra, illetve lassulásban is, no meg nézték a szakaszsebességeket, a negyed, fél és háromnegyed mérföldes szakaszokat is.
De eleve már az is világrekord, hogy egy nap alatt 23 világcsúcsot döntött meg az 1900 lóerős szuperautó, méghozzá úgy – jegyzi meg a horvát márka -, hogy az útfelületet nem készítették elő külön ehhez a teszthez.