riksa

A Rimac Nevera 23 sebességi és lassulási rekordot állított fel egy napon

2023.06.07.

Egy napon 23 sebességi, illetve lassulási rekordot állított fel a Rimac Nevera horvát gyártmányú elektromos hiperautó, és most már nemcsak a leggyorsabb, hanem a legfürgébb is a világon a szériagyártású gépkocsik minden típusa között, legyen az elektromos, belsőégésű vagy hibrid.

A horvát sajtó beszámolói szerint a teszteket az Automotive Testing Papenburg (ATP) tesztpálya négykilométeres egyenes szakaszán hajtották végre Michelin Cup 2 R „hétköznapi” gumiabroncsokkal. A tesztet a Dewesoft és a RaceLogic szakértői intézet hitelesítette egymástól függetlenül.

Eddig is a Rimac tartotta a sebességi világcsúcsot, és most javítani tudott rajta. A szuperautó szédületes sebességgel, 1,74 másodperc alatt gyorsult fel óránkénti 60 mérföldes sebességre (96,56 km/ó), míg az eddigi rekordja 1,85 másodperc volt. A száz kilométer per órás sebességet 1,81 (1,82) másodperc alatt érte el a két, egymástól egy ezred másodperccel eltérő mérés szerint.

De nem is erre az új csúcsra került nagy hangsúly, hanem arra, hogy a Rimac Nevera megdöntötte a Koenigsegg Regera világcsúcsát. A Nevera hihetetlenül rövid idő alatt, 29,93 másodperc alatt gyorsult fel óránkénti 400 kilométeres sebességre, és fékezett le teljes megállásig. Az eddigi csúcs 31,49 másodperc volt, amelyet 2019-ben állított fel a Regera a svédországi Rada repülőtéren. A Nevera 21,31 másodperc alatt gyorsult fel négyszázra, és könnyű kiszámolni, hogy 8,62 másodperc alatt fékezett le teljesen.

Mate Rimac cégalapító felhívta a figyelmet arra, hogy a hiperautója gyorsabban gyorsul fel és tért vissza négyszázról nullára, mint a McLaren F1  gyorsul fel 350 km/ó sebességre.

A gyorsulás százig és a megállás mindössze 3,99 másodpercet vett igénybe (egy átlagos autó kétszer-háromszor ennyi idő alatt gyorsul csupán százra). Nyilvánvalóan ez is világcsúcs volt, amint az is rekord, hogy óránkénti száz kilométeres sebesség elérése után hány méter kellett az autónak a teljes megálláshoz: a Racelogic 29,12, a Dewesoft 28,96 métert mért.

A németországi tesztpályán eltöltött zsúfolt „munkanapon” még másféltucatnyi más rekord született, gyorsulásban kétszázra, háromszázra, illetve lassulásban is, no meg nézték a szakaszsebességeket, a negyed, fél és háromnegyed mérföldes szakaszokat is.

De eleve már az is világrekord, hogy egy nap alatt 23 világcsúcsot döntött meg az 1900 lóerős szuperautó, méghozzá úgy – jegyzi meg a horvát márka -, hogy az útfelületet nem készítették elő külön ehhez a teszthez.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.19
A címvédő és négyszeres világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-1....
2025.04.19
A koncepcióautó Münchenben fog megjelenni szeptemberben. ..
2025.04.19
Miként tegnap beszámoltunk róla, a 49 éves Varga Ákos szerdán a szülővárosában, Győrben szenvedett....
2025.04.19
Nem kell nagy autópiaci specialistának lenni ahhoz, hogy tudjuk, a Trump-kormányzat által....
2025.04.19
A világbajnoki pontversenyt vezető Lando Norris, a McLaren brit pilótája érte el a legjobb köridőt....
2025.04.19
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zanvort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és....
2025.04.19
A budapesti Gyermekvasút a húsvéti hétvégén is várja a kirándulókat, a vonatok 40-50 percenként....
2025.04.19
A Continental a biztonságot és a vezetési élményt új szintre emelő világítástechnikai megoldásokat....
2025.04.19
Nyolcadik alkalommal rendezik meg Esztergom és környéke egyik legnépszerűbb tavaszi közösségi....
2025.04.19
A belügyminisztérium üzembe helyezte az eDoklady és eIdentita mobilalkalmazásokat. Matúš Šutaj....