riksa

A Rimac Nevera 23 sebességi és lassulási rekordot állított fel egy napon

2023.06.07.

Egy napon 23 sebességi, illetve lassulási rekordot állított fel a Rimac Nevera horvát gyártmányú elektromos hiperautó, és most már nemcsak a leggyorsabb, hanem a legfürgébb is a világon a szériagyártású gépkocsik minden típusa között, legyen az elektromos, belsőégésű vagy hibrid.

A horvát sajtó beszámolói szerint a teszteket az Automotive Testing Papenburg (ATP) tesztpálya négykilométeres egyenes szakaszán hajtották végre Michelin Cup 2 R „hétköznapi” gumiabroncsokkal. A tesztet a Dewesoft és a RaceLogic szakértői intézet hitelesítette egymástól függetlenül.

Eddig is a Rimac tartotta a sebességi világcsúcsot, és most javítani tudott rajta. A szuperautó szédületes sebességgel, 1,74 másodperc alatt gyorsult fel óránkénti 60 mérföldes sebességre (96,56 km/ó), míg az eddigi rekordja 1,85 másodperc volt. A száz kilométer per órás sebességet 1,81 (1,82) másodperc alatt érte el a két, egymástól egy ezred másodperccel eltérő mérés szerint.

De nem is erre az új csúcsra került nagy hangsúly, hanem arra, hogy a Rimac Nevera megdöntötte a Koenigsegg Regera világcsúcsát. A Nevera hihetetlenül rövid idő alatt, 29,93 másodperc alatt gyorsult fel óránkénti 400 kilométeres sebességre, és fékezett le teljes megállásig. Az eddigi csúcs 31,49 másodperc volt, amelyet 2019-ben állított fel a Regera a svédországi Rada repülőtéren. A Nevera 21,31 másodperc alatt gyorsult fel négyszázra, és könnyű kiszámolni, hogy 8,62 másodperc alatt fékezett le teljesen.

Mate Rimac cégalapító felhívta a figyelmet arra, hogy a hiperautója gyorsabban gyorsul fel és tért vissza négyszázról nullára, mint a McLaren F1  gyorsul fel 350 km/ó sebességre.

A gyorsulás százig és a megállás mindössze 3,99 másodpercet vett igénybe (egy átlagos autó kétszer-háromszor ennyi idő alatt gyorsul csupán százra). Nyilvánvalóan ez is világcsúcs volt, amint az is rekord, hogy óránkénti száz kilométeres sebesség elérése után hány méter kellett az autónak a teljes megálláshoz: a Racelogic 29,12, a Dewesoft 28,96 métert mért.

A németországi tesztpályán eltöltött zsúfolt „munkanapon” még másféltucatnyi más rekord született, gyorsulásban kétszázra, háromszázra, illetve lassulásban is, no meg nézték a szakaszsebességeket, a negyed, fél és háromnegyed mérföldes szakaszokat is.

De eleve már az is világrekord, hogy egy nap alatt 23 világcsúcsot döntött meg az 1900 lóerős szuperautó, méghozzá úgy – jegyzi meg a horvát márka -, hogy az útfelületet nem készítették elő külön ehhez a teszthez.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Egy 165 járműből álló, 7 millió font (3,27 milliárd Ft) értékű bZ4X-flottát rendelt a WeFlex, amely....
2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....