veterán

Retro kanyargás a Dunakanyar útjain

2015.09.03.

Három éve hagyományteremtő céllal elevenítették fel a visegrádi „felfutót”. Igen, a klasszikus fellegvárig tartó hegyi szakaszt, ahol megannyi rali gyorsasági és hegyi verseny zajlott a hetvenes évektől. Az idei verseny azonban nem a tragédiákról szólt, hanem a felhőtlen, élménydús autózásról a Dunakanyarban és a környék meseszép útjain.

Nem hiába, vannak az autós újságírásban dolgozok között is megszállottak, akik nem csupán a megélhetésért járnak be a munkahelyükre. Nos, ilyen a Retro Mobil csapata is, akik élnek-halnak a korosabb járművekért, így fejükbe vették, letesznek valamit a magyar veteránozás asztalára.

Három éve hagyományteremtő céllal elevenítették fel a visegrádi „felfutót”. Igen, a klasszikus fellegvárig tartó hegyi szakaszt, ahol megannyi rali gyorsasági és hegyi verseny zajlott a hetvenes évektől. Utoljára talán 1984-ben volt megrendezve, amikor is Szabolcsfi Péter kipördült versenyautójával, és sajnálatos módon a Drapál busz előtt, amúgy rossz helyen álló négy néző halálát okozta.

Az idei verseny azonban nem a tragédiákról szólt, hanem a felhőtlen, élménydús autózásról a Dunakanyarban és a környék meseszép útjain. Az előzetes nevezések alapján közel félszáz autóra lehetett számítani, ebből  40 meg is jelent a szentendrei rajt-cél területen, a Paprikabíró utcai nagy parkolóban. Délelőtt két etapban, Esztergomban fordulva, onnan a Pilis dimbes-dombos útjaira kanyarodva, 12 átlagtartó szakasz várt a versenyzőkre.

A veterán versenyzésben, hozzátéve, hogy FIA azaz Nemzetközi Autósport Szövetség által elfogadott módon, ez a versenyág az egyik legnépszerűbb, a nagyhírű Monte-Carlo rali, és a régiónkban zajló Rajd Polski is ilyen Regularity módon kerül megrendezésre. A megadott hosszabb-rövidebb szakaszokat, meghatározott időre kell teljesíteni, az átlagsebességet a rendezők a szakaszokon belül szúrópróba szerűen is ellenőrizhetik. A mezőnyben találhattunk a versenyautóktól kezdve az egykori szocialista blokk státuszszimbólumának tartott autókon át, a német ipar csúcstermékéig mindenféle járművet.

A képre kattintva galéria nyílik.

Igen meglepő volt szembesülni, hogy az E30-as BMW is OT rendszámot kaphat. A mezőny elején és végén, talán figyelemfelkeltő céllal is, két hangosabb autó haladt, így a kellemes időben az avatatlanul sétálgatók is felfigyeltek a népes veteránseregre.

Elsőként egy ikertestvérrel is bíró Skoda 120 Rally replika (az egykori navigátor Sándor István maga is indult a mezőnyben, duplán tesztelési céllal, egyrészt újdonsült navigátorával, az Oldtimer szuperkupa profival Farkas Zolival a Rajd Polskira tréningezett, másrészt beszerzett egy idén már engedélyezett átlagszámoló berendezést), míg zárónak az elénk zöld Steyr Puch 650 TR a legendás Zima család (hátul gyereküléssel) kormányzásában.

Az ebéd után, plusz feladatként, az itinerből kihagyva egy szlalomverseny zajlott stílszerűen autóemelők között, és tolatással fűszerezve, meghatározott, - amúgy igen feszes - szintidőre. A „bólyakerülgetést” az autósportban is jeleskedő Csüllög Zsolt nyerte, mily meglepő egy Lancia Delta Integrale-val. A délután etap már rövidebb volt 5 szakasszal, Visegrádon fordultak, így a szentendrei macskaköves sikátorok után már a megérdemelt célba futás következett a 150 km- után.

A díjkiosztó a felfújható Vredestein óriásgumi alatt zajlott, és némi meglepetést is hozott. Pásztor Tamás a gyári Renault  17 Gordinivel lett a harmadik, a második helyen holtverseny alakult ki a Fiat X 1/9-et hajtó Kacsári testvérek és az Opel GT-s Lukács Péterék között, míg győzelmet Kovács Péter és fia szerezte meg az „edző Skodával” (a Péterhez szintén köthető 110 R nem készült el).     

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..
2025.01.15
2025-ben a Renault 5 E-Tech electric és az Alpine A290 lett az Év Autója. Az eredményt az európai....
2025.01.15
Gőzerővel zajlik a Forma–1-es versenypályánk megújulása. A Hungaroring a napokban helyzetjelentést....
2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....
2025.01.15
Spanyolországban 1 millió autót adtak el 2024-ben, amivel a piac visszaállt a Covid előtti szintre....
2025.01.15
A viadal honlapja szerint Dalin 64 nap 19 óra 22 perc 49 másodperc alatt hajózta körbe a bolygót,....
2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....