vasút

A rétegvíz okozta a rézsűcsúszást a Délinél

2015.02.17.

A végleges szakértői jelentés szerint a Déli pályaudvari alagút kelenföldi oldalán a rétegvíz okozta a rézsűcsúszást és az alagút kapuzatának sérülését. A helyreállító munkálatokat a MÁV-nak kell elvégeznie, a megfelelő intézkedések után a vasúti közlekedés néhány héten belül újraindulhat.

Pótlóbuszok járnak a Déli és Kelenföld között

A műszaki jelentést, a mi fenti megállapításokat tartalmazza, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) út- és vasútépítési tanszékének szakértői készítették a XI. kerületi önkormányzat felkérésére. Az összegzés szerint nem erózió, hanem suvadás történt a Déli felé vezető vasúti alagút feletti rézsű felső rétegében. Ennek oka pedig nem az önkormányzat kezelésében lévő Csukló utcára hulló csapadékvíz, hanem a Gellért-hegyre mint vízgyűjtő területre hullott csapadékból származó rétegvíz. A suvadás mechanikai oka a talaj nyírószilárdságának kimerülése; a talajtömeg belsejében íves csúszólap alakult ki, amely felett a talaj elmozdult - áll a műszaki szakértői véleményben. A jelentés szerint az újbudai önkormányzat mulasztása nem állapítható meg a Déli pályaudvar forgalmának leállításához vezető rézsűcsúszásért. A szükséges veszélyelhárító és helyreállító munkálatokat a MÁV-nak kell elvégeznie - írták a szakértők.
Az MTI az ügyben megkereste a MÁV-ot, amely azt közölte: folyamatban vannak a vasúttársaság belső és külső szakértői vizsgálatai, beleértve a geotechnikai és hidrológiai szakvélemények összeállítását is. Ezzel párhuzamosan a MÁV folytatja a kárhelyreállítással kapcsolatos előkészületeket, egyeztetéseket annak érdekében, hogy mielőbb újraindulhasson a vonatforgalom az alagútban és a Déli pályaudvaron - hangsúlyozták. Emlékezetes, január 25-én támfalkövek hullottak a sínekre a Déli pályaudvari vasúti alagút kelenföldi oldalán, másnap pedig a támfal is megcsúszott. Az első vizsgálati eredmények szerint - amelyekkel ellentétes következtetésre jutottak most a BME szakértői - ezt az okozta, hogy a Csukló utcánál felgyülemlett a csapadékvíz, emiatt megcsúszott az ottani földút, és a víz alámosta a támfalat is. Január 31-én újabb kövek estek le a vágányra, és tovább csúszott a támfal földje a Déli és a Kelenföldi pályaudvar közötti alagútnál. A MÁV Zrt. a támfal első megcsúszásakor lezárta az alagútnál lévő egyik vágányt és átszervezte a Déli pályaudvar közlekedését, január 31-én pedig teljesen lezárta a pályaudvart. (MTI)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Összeütközött két autó az M3-as sztráda és az M0-ás autóút csomópontjában, Csongrádon a Budai Nagy....
2024.05.07
A legendás konstrukció régóta az erő és a presztízs szimbóluma, de egyben a mérnöki szenvedély és a....
2024.05.07
A BMW Group mexikói gyára magasabb fokozatba kapcsolja a Neue Klasse modellgeneráció érkezésére....
2024.05.07
Igazi szerelemes levelet írt a DirtFish magazin annak a cseh tervezőnek, aki elmondásuk szerint a....
2024.05.07
Pozitív tapasztalatokkal zárt és csapatának dicséretét is megkapta Losonczy Levente az elmúlt....
2024.05.07
Kissé a szervezőket is meglepő, nagy érdeklődés mellett zajlott az I. Mercedes-Benz klasszikus....
2024.05.07
Peugeot a robogók gyártása terén is komoly múltra tekinthet vissza, s mióta létrejött, mindig....
2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....
2024.05.07
Az elmúlt években a globális ellátási láncokra soha nem látott nyomás nehezedett a világgazdaság....