késések

Reptéri késések ellen harcolnak a légi szövetségek

2017.08.28.

Azonnali lépéseket sürget több európai légiközlekedési szövetség és a Nemzetközi Szállítási Szövetség (IATA) is az uniós tagországoktól, mert a szigorított határellenőrzés miatt jelentősen nőttek a késések az európai járatokon.

A IATA hétfői, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, nyílt levélben fordultak az európai miniszterek tanácsához azonnali megoldást sürgetve, mert számos repülőtéren jelentősen nőttek a késések az új uniós direktíva alapján végzett utasellenőrzés miatt.

Rafael Schwartman, a IATA európai régiójának vezetője azt mondta, támogatják a szigorúbb ellenőrzéseket, ha a kormányok úgy gondolják, hogy ez segíthet biztonságuk javításában, de ehhez több erőforrásra van szükség annál, mint amennyivel korábban ellátták ezt a feladatot. Felhívta a figyelmet, hogy 97 százalékkal nőtt az ellenőrzés miatt késve közlekedő járat, amely elfogadhatatlan.

A miniszterek tanácsának írt, az MTI-hez is eljuttatott nyílt levelet a IATA mellett a Légitársaságok Európáért (A4E), a Légitársaságok Nemzetközi Tanácsa (ACI), az Európai Regionális Légitársaságok Szövetsége (ERA), és a Nemzetközi Légitársaságok Európai Képviselete (AIRE) is aláírta. Ebben leírták, hogy a szigorított ellenőrzés 30 százalékkal nagyobb mértékben járult hozzá a járatok késéséhez.

Éves szinten 319 millió turistát érint ez az intézkedés, ez az európai repülőteret igénybe vevő utasok majdnem fele. Az új szabályozás a megfigyelések szerint utasonként 20 másodperccel több időt vesz igénybe, mint a régi, így egy normál járaton egy órás késést okoz a szigorítás. Egy átlagos napon emiatt az átszálló utasok 5 százaléka késte le a gépét.

Hangsúlyozták, hogy a légitársaságok és a repülőterek minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy csökkentsék a késéseket, például a késő utasokat ingyen átfoglalták másik járatra, de ez rendkívüli mértékben zavarja az üzemet. A helyzet fenntarthatatlan, és az európai repülőterek hírnevébe is kerül, ezért arra kérték a tagországokat, hogy megfelelő számú határellenőrt biztosítsanak a repülőtéren, és az adatok államok közti megosztásával tegyék lehetővé a hatékonyabb utasellenőrzést.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....