spanyol autó
A helyzet hátterében természetesen a koronavírustól való félelem áll, ugyanis az emberek inkább kerülnék a tömegközlekedést, ezért olcsó autókat vásárolnak a buszbérlet helyett.
A két nyári hónapban 44.000 darab húsz évnél idősebb autót adtak el, melyek átlagára 1.400 euró volt, sok autó pedig kevesebb, mint 500 euróba került újdonsült tulajdonosaik számára.
Ezzel szemben az új autók iránti kereslet ingadozni látszik: júliusban 1,1%-kal meghaladták a tavaly júliusi számokat, de az augusztus 10%-os visszaesést hozott.
Az Autonews beszámolója szerint számos szakértő aggódik, hogy ez a rengeteg, jelentős mennyiségű károsanyagot kibocsátó régi jármű milyen hatással lesz a spanyol nagyvárosok levegőjének minőségére.
Spanyolország szenvedte meg legjobban a járványt Nyugat-Európában, jelenleg pedig a második hullámot próbálják átvészelni, naponta több ezres új esetszámmal.