informatikai rendszerek
Az R-Car M3 a legmagasabb szintű és funkcionális biztonsággal támogatja a felhő alapú (OTA) szoftverfrissítéseket, lehetővé téve az autóipari szoftverfrissítések központi vezérlését.
Az R-Car M3 hozzájárul az új elektromos/elektronikus (E/E) architektúra megvalósításához is, amely a jármű súly-csökkentése mellett a teljesítményének, biztonságának és megbízhatóságának javítását segíti elő.
„Az új szerver architektúrának köszönhetően a járművek könnyebben és gyorsabban frissíthetők. A jármű szerves részét képezi az Internet of Everything-nek, hozzájárulva a jármű magasabb szintű funkcionalitásához és kényelméhez. A nagyteljesítményű R-Car SoC-t alkalmazó Continental Body High-Performance számítógépének első generációja már egy globális járműgyártónál vesz részt a gyártási folyamatban” – mondta Johann Hiebl, a Continental Connected Car Networking részlegének vezetője.
Személyes használatra – taxikhoz vagy áruk forgalmazásához– a modern járműveknek gyorsan kell frissíteniük a szoftvert a biztonságos és hatékony működés érdekében. A szoftverfrissítéseket rendkívül nehéz elvégezni egy hagyományos elektronikus vezérlőegység (ECU) esetében. A mostani elmozdulás egy új E/E architektúra felé – amely központi számítógépet használ a központosított szoftverfrissítések végrehajtására – megoldja ezt a problémát.
A sokoldalú R-Car portfólió méretezhető, hogy megfeleljen a különféle járművek igényeinek, és ideális általános autóipari számítógépes platformként is. Az R-Car M3 mellett, amely 30.000 DMIPS teljesítményt nyújt, a Renesas R-Car sorozat olyan csúcskategóriás készülékekből áll, mint az R-Car H3, amely nyolc 64 bites Arm CPU mag köré épül és 45.000 DMIPS teljesítményű, és az R-Car E3, amely 7.500 DIMPS teljesítményt nyújt.
Az R-Car virtuális funkciója elkülöníti a külső felhőszolgáltatásokhoz csatlakozó szoftvert és a járművet irányító szoftvert, lehetővé téve azok teljesen független működését. Ez a szétválasztás biztosítja az R-Car számára, hogy biztonságos jármű gateway-ként működjön.
Az R-Car eszközök számos hardverbiztonsági funkciót is integrálnak, beleértve a biztonságos indítást, illetve a hálózati kommunikációt az Ethernet és a domain vezérlő között. Nagy sebességű Gigabit Ethernet-tel is rendelkeznek, hogy biztosítsák a gyors szoftverfrissítésekhez szükséges adatátviteli sebességet és az ADAS funkciók támogatására szolgáló szenzor-információk növekvő mennyiségét.
2019-ben a Continental bejelentette, hogy a szerver-koncepcióját a Volkswagen fogja alkalmazni in-car application server-ként (ICAS1) – a moduláris elektromos platformján (MEB) alapulva – az ID. járműmodellekben.
P.D. - Ő.P.