Kishaszonjárművek
Szerző: Heimer György
Ezek sorában az egyik legszellemesebb, a világpremiernek is számító ötlet a bővített oldalsó rakódó ajtó. A „Szézám tárulj” névre keresztelt, 1446 milliméter szélességű tolóajtót a középső oldaloszlop eltávolításával érték el, ennek révén könnyebben lehet megpakolni az új Kangoo rakterét. Év végétől a jármű kétféle felépítményméretben lesz kapható.
A Standard 3,9 köbméter rakterű és 600-800 kilogramm teherbírású, a hosszított Long változat raktere 4,9 köbméter, a kocsi így közel 1 tonna terhet is elbír. A stratégiainak minősített újítások közül kiemelkedik az elektromos hajtás. A Renault már évek óta jelen van az e-pickupok piacán a Kangoo ZE típussal. E-Tech márkanéven ez év végétől tervezik piacra vezetni az újabb elektromos változatot, amely 44 kWh teljesítményű akkumulátorával akár 265 kilométer hatótávot kínál.
A márka képviselői ugyanakkor azt is ígérik, hogy még az idén bemutatják a Master Hydrogen technológiát. Ennek eredményeként, a témában jártas Plug Power céggel együttműködve 2030-ig a hidrogén hajtású kishaszon-járművek európai piacának 30 százalékát akarják megszerezni, ezzel párhuzamos pedig újszerű töltési rendszereket is szállítnak majd elektromos és plug in hibrid járművekhez.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!