Közös fejlesztés
Megállapodásuk értelmében a két vállalat hétmilliárd eurót tesz bele a közös vállalatba, és fele-fele arányban birtokolja a céget. Figyelemre méltó, hogy mindkét vállalat már partnerségi viszonyban van más világmárkákkal, afrancia cég például a Nisannal és Mitsubishivel, a kínai pedig a Volvóval.
Meghatározták a közös vállalat fejlesztési irányát. Az a céljuk, hogy kategóriájukban a legjobb hibrid hajtásrendszereket fejlesszék ki, és javítsák a klasszikus belsőégésű motorok hajtásláncának hatékonyságát. Globálisan vezető szerepet akarnak betölteni a hibrid technológiák terén, alacsony károsanyag-kibocsátású megoldásokat kínálva az autógyártóknak világszerte - mondta Eric Li, a Geely Holding Group elnöke.
Azt tervezik, hogy az év második felében induló vállalat évente legfeljebb ötmillió hibrid, plug-in hibrid és belsőégésű motort, illetve sebességváltót gyártson. A tervek szerint a közös vállalat 19 ezer embert fog foglalkoztatni 17 gyárukban világszerte, illetve öt kutató és fejlesztő központban. Leginkább a velük partnerségben lévő cégeknek szállítanak majd hagyományos és hibrid hajtásláncokat, de nem zárják ki, hogy más autógyártóknak is kínálnak saját fejlesztéseket, hogy profitot termeljenek és globálisan járuljanak hozzá az autóipar fejlődéséhez.
A partnerséghez a későbbiekben csatlakozik az Aramco szaúdi olajipari vállalat, amely kutatásai a hidrogénes hajtásra és a szintetikus üzemanyagokra irányulnak.
A partnerség első fázisában a közös vállalat központja az Egyesült Királyságban lesz, illetve két regionális központja lesz, Kínában és Spanyolországban.