rali
A korábbi DTM bajnok és ralikrossz világbajnok Mattias Ekström csapata, az EKS összeállt az idei ralikrossz bajnokcsapattal, a JC Raceteknik csapattal, és közösen létrehozták az EKS JC alakulatot, amely nemrég azzal vétette észre magát, hogy az Arctic-ralin ők versenyeztették a svéd pilóta Skoda Fabia R5-ösét.
A csapat azonban egy nagy durranással is készült, a verseny után ugyanis leleplezték az új Audi A1 Quattro raliautót, amelyet a Rally2 szabályrendszer szerint készítettek el.
Az utcai autót a dél-afrikai Rally Technic műhely által kifejlesztett Rally2 kit segítségével alakították potens versenytechnikává, az Audi gyár segítsége nélkül (a Rally2 az R5-ös kategóriát váltja, ez lesz a második kategória a csúcsgépek alatt).
A svédek Audi A1-esét egy 1,6 literes, négyhengeres turbómotor hajtja, amely 263 lóerőt ad le egy ötfokozatú szekvenciális sebességváltón keresztül. Természetesen mind a négy kerék hajtott, a hajtáslánc a francia Oreca fejlesztése.
„Amikor az Audi bemutatta az új A1-est, tudtuk, hogy valamit építenünk kell belőle. Mivel mindenki tudja, hogy milyen szenvedélyesen szeretem a ralit, nem meglepő, hogy egy raliautó lett a végeredmény. Jelenleg ezt az Audit csak a mi csapatunk használja, de ha meg leszünk elégedve a teljesítményével, akkor lehetővé tesszük, hogy más csapatok is megvehessék, illetve kibérelhessék” – tette hozzá.
A fejlesztési program során az FIA Junior WRC világbajnoka, Emil Bergkvist fogja vezetni az A1 Rally2-t, először havon és murván, végül aszfalton.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!