inter cars

Q-Service – Pandémia alatt és után

2021.07.16.

Erősödni is lehetett a koronavírus járvány alatt

Erősödni is lehetett a koronavírus járvány alatt

Olvasóink megszokhatták, hogy Magyarország piacvezető franchise-szervizhálózata, az Inter Cars által fenntartott Q-Service hálózat aktualitásairól rendszeresen beszámolunk. Most, hogy véget érni látszik a pandémia - vagy legalább is túl vagyunk a nehezén -, megkerestük a Q-Service hálózat fenntartásáért felelős vezetőt, hogy mondja el a válság alatt szerzett tapasztalatait és vázolja a hálózat jövőképét.

Minden partner megmaradt

Amikor szinte naponta születtek újabb és újabb korlátozó intézkedések, szerencsére a járműfenntartó vállalatok „megúszták” a főbb korlátozásokat, vagyis nyitva tarthattak, mondja Piri András üzletágvezető. Ezt az ajánlást egyébként az Autós Nagykoalíció a tagokkal, így a Q-Service hálózattal is egyeztetve fogalmazta meg egy levélben, amelyet Palkovics László miniszter úrhoz juttattak el.

Piri András üzletágvezető

Az Autós Nagykoalíció tanácsait a Kormány be is emelte a rendeletbe. Bölcs döntés volt ez, hiszen a gazdaság vérkeringését jelentő közlekedési-szállítási szektor egyik nagyon fontos, tulajdonképpen megkerülhetetlen bástyája a közúti szállítás. Ez hibás, működésképtelen járművekkel nyilvánvalóan nem végezhető - vagy túlzott kockázatokat jelentene -, ezért volt kiemelten fontos, hogy a javítóműhelyek a pandémia alatt is nyitva tarthassanak.

Az üzletágvezető kiemelte, hogy a nyitvatartási lehetőség önmagában még nem lett volna mindenkinél elegendő az életben maradáshoz. A Q-Service partnerek önállóan is nagyszerűen helyt álltak, ezen felül pedig a hálózat egyik partnerének kezét sem engedte el, így sikerült elérni, hogy a 15 hónapnyi ágazati mélyrepülés ellenére egyetlen Q-Service sem húzta le a rolót, minden vállalkozás túlélte a nehézségeket.

És ehhez nem is kellett konkrét anyagi segítség vagy fizetési haladék az alkatrészekre, amelyet a szervizek legnagyobb részben magától az Inter Cars-tól, vagyis a Q-Service hálózat fenntartójától vásárolnak. Olyan azért előfordult, hogy egy régióban (például észak-keleten) az ügyfélszám lecsökkent, és az ott tevékenykedő tagok leginkább tanácsadásért fordultak a központhoz. Ők pedig készséggel tekintették át a lehetőségeket, a meglévő ügyfeleket és a promóciós lehetőségeket is.

Hála a Q-Service partnerek munkájának és a központi támogatásnak, ezek a segítségkérő hangok gyorsan elhalkultak, ugyanakkor az általuk megrendelt alkatrész mennyiségen keresztül a központban is látták már, hogy – Arany után szabadon – használt a megöntözés: A pártos honfivér.

Hogyan reagált a szektor?

Ahogyan nagyon sok ágazatban jellemző és meghatározó lett a „Home Office”, vagyis az otthoni munkavégzés, ezzel együtt a sok utazással járó munkakörök, mint például területi képviselők, orvoslátogatók autóhasználata is jelentősen lecsökkent.

Ez jó alkalomnak kínálkozott arra, hogy szinte teljes céges flották járművein végezzék el az időszakos karbantartásokat, vagy akár a régóta halogatott nagyobb javításokat. Az ilyen ajánlások, kampányszerű szervizelések jelentették a túlélés, a továbbra is közel 100%-os kapacitáskihasználás kulcsát.

Webes szervizhálózat találkozó

A Q-Service hálózat tagjai megszokhatták, hogy időről időre központi szervezésben jön létre a szervizhálózati találkozó, amelyen a szervizvezetők, tulajdonosok a szakmai előadások meghallgatása után szabad eszmecserét folytattak a tevékenységükről, és az így megszerzett legjobb gyakorlatokat akár már másnap alkalmazhatták saját műhelyükben.

Hála a modern technológiának nem kellett ezt a fontos platformot a pandémia alatt sem nélkülözniük, mert a Q-Service online felületen rendezte meg az eseményt. Ez nem csak hiánypótló volt ebben az időszakban, de minden félnek költséghatékony is, még ha nélkülözni is kellett a személyes jelenlétet.

Átvészelés helyett fejlődés

Egy üzleti tervnek nem kell feltétlenül füstbe mennie a piaci környezet drasztikus megváltozásától, mindössze hitre és egy új stratégiára van szükség. Az lép jót, aki gyorsan lép! A Q-Service hálózat a pandémia alatt is tudott fejlődni és az elmúlt másfél évben tucatnyi új taggal bővült, pedig a fókusz – érthető okokból – egyáltalán nem a bővítésen volt. Piri András szerint ez a „spontán” bővülés a hálózat jó hírnevének köszönhető, amelyért az elmúlt fél évtized során dolgozott a kollégáival együtt.

Érzékelhető volt, hogy az együttműködő partnerek azokat a támogatásokat, amiket a hálózat biztosított, értékelték, ennek eredményeképpen mind az Inter Cars, mind pedig a Q-Service hálózat piaci pozícióit nemcsak megőrizve, de megerősítve hagyta maga mögött az egészségügyi vészhelyzetet.

Cikkünk megjelenését az Inter Cars támogatta.

További autós tartalmakért kövesse az Autószektor Facebook oldalát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.12
A MÁV-Start a vakáció előtt már egy hónappal, május 13-tól az előszezoni menetrend szerint,....
2024.05.12
A kormány marad, de kecsesebb arcot kap és változik a fénytechnikája. ..
2024.05.12
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így marad tiszta az autó. ..
2024.05.12
Úgy tűnik, hogy a Toyota Gazoo Racing zakatoló vonatán nincs fék, ugyanis kiterjedt sport- és....
2024.05.12
Hat jármű sérült a közlekedési balesetben a Róbert Károly körúton – írta a katasztrófavédelem. ..
2024.05.12
Az elektromos autók iránti kereslet közelmúltbeli csökkenése arra készteti az autógyártókat, hogy....
2024.05.12
Különleges pályázatot írt ki külső szakértők számára a Toyota kutatóintézete: jelentős támogatással....
2024.05.12
Élénk, sárga színű, a nagyobb méretű járművek holtterére figyelmeztető matricákat helyez ki....
2024.05.12
A Nissan bemutatta a Townstar Evalia változatát, ami egy élvonalbeli kombi autó, amely egyaránt....
2024.05.12
Sébastien Ogier közel áll ahhoz, hogy megdöntse Markku Alén portugáliai győzelmi rekordját, feltéve....