Ford Mustang

Publikusak az új Ford Mustang teljesítményadatai

2014.07.26.

A 2015-ös Mustang észak-amerikai specifikációjában a 2,3 literes négyhengeres turbómotor teljesítménye 310 lóerő, az 5,0 literes V8-asé pedig 435 lóerő.

A Ford Mustang észak-amerikai specifikációjában az új 2,3 literes EcoBoost motor teljesítménye 310 lóerő, forgatónyomatéka pedig 434 Nm, míg az 5,0 literes V8-as adatai 435 lóerő és 542 Nm. Az autó jövő évi európai forgalmazásának kezdetétől a kontinensen élő vásárlók mindkét motorváltozatot megrendelhetik. Az új Mustang emellett független első és hátsó futóművet is kínál, valamint modern, kis tömegű karosszériát, amelyben jelentős mennyiségben találhatók nagy szilárdságú acél és alumínium elemek, tovább javítva az autó kiváló gördülési kényelmét és irányíthatóságát. A vállalat azt is közzétette, hogy az európai vásárlók már alapáron hozzájuthatnak a fék és a futómű teljesítményét növelő csomagokhoz.

 

Fejlett motortechnológia

Az új, 2,3 literes négyhengeres EcoBoost turbómotor kifejezetten a vadonatúj Mustanghoz készült, de később az új Focus RS-be is ezt szerelik majd. A 2,3 literes blokk a legmodernebb technológiákkal működik, többek közt közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és turbófeltöltéssel. Fajlagos teljesítménye 135 lóerő/liter, fajlagos forgatónyomatéka pedig 188 Nm/liter. Ilyen komoly teljesítménynél már különösen fontos a szerkezet megbízhatósága, ezért a Mustang EcoBoost motorjában számos olyan megoldás található, amelyek célja a terhelhetőség biztosítása:

  • Kovácsolt acél főtengely
  • Dugattyúhűtő olajsugarak
  • Acél dugattyúgyűrű-fészkek
  • Prémium anyagból készült csapágyazás
  • Modernebb anyagokból készült szelepfészkek
  • Kovácsolt acél hajtókarok
  • Nagy nyomású öntési technikával készült alumínium motorblokk létravázas szerkezetű csapágyfedéllel
  • Mély, alumínium öntvény olajteknő

A teljesítmény és a forgatónyomaték növelésének egyik titka az 5,0 literes V8-as motor esetében a szívó- és kipufogóoldali légáramlás javítása, így a mérnökök a V8-as fejlesztése során is erre koncentráltak. A V8-as egységben számos modern technológia javítja a motor szellőzését, ami különösen a magas fordulatszám-tartományban érezteti hatását:

  • Hosszabb szívóoldali szelepek
  • Hosszabb kipufogóoldali szelepek
  • Áttervezett szívóoldali vezérműtengelyek
  • Áttervezett kipufogóoldali vezérműtengelyek
  • Keményebb szeleprugók biztosítják a szelepek precíz vezérlését magas fordulatszám mellett is
  • Új hengerfej-öntvény módosított nyílásokkal, amelyek egyenesebb utat biztosítanak a szelepek felé, így kevésbé lassítják a szívással és kipufogással járó gázlengéseket; a módosított égéstér alkalmas a nagyobb szelepek befogadására
  • Zömítve kovácsolt hajtókarok – könnyebb és tartósabb szerkezet, ami magasabb fordulatszám mellett is megbízható
  • Áttervezett dugattyúfej az új, nagyobb méretű szelepekhez
  • Megváltozott egyensúlyú, kovácsolt főtengely, ami jobban támogatja a magasabb fordulatszámot

 

Független felfüggesztés és kis tömegű karosszéria: gyorsabb kormányreakciók

Független első-hátsó felfüggesztésének és a Ford integral link rendszerű futómű-technológiájának köszönhetően a vadonatúj Mustang egyszerre fordulékony és kényelmes, és mind a menetdinamika, mind pedig a rugózási komfort terén jó teljesítményt kínál. Az alumíniumból készült motorháztető és első sárvédők mérséklik a karosszéria tömegét, emellett pedig javítják a felépítmény súlyelosztását. Szintén alumíniumból készült a hátsó kerékagy, az automataváltós modellek hátsó hídja, a hátsó lengőkar, valamint a hátsó féknyergek. Még az acélból és egyéb anyagokból gyártott részegységek (például az üreges hátsó stabilizátor vagy az új ülések) is intelligens tervezéssel készültek, hogy kisebb tömegük mellett is megfelelő teljesítményt biztosítsanak.  Az amerikai specifikációjú Mustang 5.0 V8 automata kupéváltozat menetkész tömege 1691 kg, a 2.3 EcoBoost automata kupé pedig 1598 kilogrammot nyom. A 2,3 literes kupé súlyelosztása az első és hátsó tengelyeken 52:48 százalék; az 5,0 literes V8-as változat első tengelye az autó tömegének 53 százalékát hordozza.  

Nagyobb teljesítményű fék- és futómű az európai változatban

Az európai piacokon mind a 2,3 literes, mind pedig az 5,0 literes V8-as modellváltozatokhoz alapáron járnak a fékrendszer teljesítményét növelő csomagok:

·         Mustang 2.3 EcoBoost: elöl négydugattyús, 46 mm-es fix féknyergek, 352 mm-es féktárcsák; hátul egydugattyús, 45 mm-es féknyergek, 330 mm-es féktárcsák

·         Mustang 5.0 V8: elöl hatdugattyús, 36 mm-es Brembo féknyergek, 380 mm-es féktárcsák; hátul egydugattyús, 45 mm-es féknyergek, 330 mm-es féktárcsák

A 2,3 és 5,0 literes európai Mustang-változatokhoz a sportfutómű is alapáron jár:

·         Áthangolt rugók, perselyek és egycsöves hátsó lengéscsillapítók

·         Fokozott hűtési kapacitás a tartós versenypálya-alkalmasságért

·         Rugótorony-kitámasztás

·         Vastagabb hátsó kanyarstabilizátor

·         Egyedi hangolású ABS, menetstabilizáló elektronika és elektromos szervokormány

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.07
A hétvégén Dubajban versenyez Molnár Martin, hiszen itt rendezik az F4 Middle East Championship....
2025.02.07
Aki ötévesnél nem idősebb hibrid vásárlásában gondolkozik, nem kell, hogy márkák tucatjait....
2025.02.07
A repterekéhez hasonlóan szigorú ellenőrzést vezettek be a KRESZ-teszteken.   ..
2025.02.07
Vádat emeltek két volt vizsgabiztos és a vizsgáztatást meghatalmazás alapján intéző társuk ellen,....
2025.02.07
A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. segítségével Farkas Kevin a Seventytwo Artbox....
2025.02.07
Szalagkorlátnak, majd a zajvédő falnak csapódott egy tehergépjármű az M3-as autópálya Vásárosnamény....
2025.02.07
A Budapesti Rendőr-főkapitányság munkatársai 99 gyorshajtót mértek be január ötödik hetében. ..
2025.02.06
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..
2025.02.06
A Volkswagen új hatékonysági mérföldkövet ért el Dél-Olaszországban, a nardói pályán: egy....
2025.02.06
Orvosi incidens történt a Lufthansa Boeing 747-8 típusú repülőgépén – írja a Bild.   ..