Ford Mustang
A Ford Mustang észak-amerikai specifikációjában az új 2,3 literes EcoBoost motor teljesítménye 310 lóerő, forgatónyomatéka pedig 434 Nm, míg az 5,0 literes V8-as adatai 435 lóerő és 542 Nm. Az autó jövő évi európai forgalmazásának kezdetétől a kontinensen élő vásárlók mindkét motorváltozatot megrendelhetik. Az új Mustang emellett független első és hátsó futóművet is kínál, valamint modern, kis tömegű karosszériát, amelyben jelentős mennyiségben találhatók nagy szilárdságú acél és alumínium elemek, tovább javítva az autó kiváló gördülési kényelmét és irányíthatóságát. A vállalat azt is közzétette, hogy az európai vásárlók már alapáron hozzájuthatnak a fék és a futómű teljesítményét növelő csomagokhoz.
Fejlett motortechnológia
Az új, 2,3 literes négyhengeres EcoBoost turbómotor kifejezetten a vadonatúj Mustanghoz készült, de később az új Focus RS-be is ezt szerelik majd. A 2,3 literes blokk a legmodernebb technológiákkal működik, többek közt közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és turbófeltöltéssel. Fajlagos teljesítménye 135 lóerő/liter, fajlagos forgatónyomatéka pedig 188 Nm/liter. Ilyen komoly teljesítménynél már különösen fontos a szerkezet megbízhatósága, ezért a Mustang EcoBoost motorjában számos olyan megoldás található, amelyek célja a terhelhetőség biztosítása:
A teljesítmény és a forgatónyomaték növelésének egyik titka az 5,0 literes V8-as motor esetében a szívó- és kipufogóoldali légáramlás javítása, így a mérnökök a V8-as fejlesztése során is erre koncentráltak. A V8-as egységben számos modern technológia javítja a motor szellőzését, ami különösen a magas fordulatszám-tartományban érezteti hatását:
Független felfüggesztés és kis tömegű karosszéria: gyorsabb kormányreakciók
Független első-hátsó felfüggesztésének és a Ford integral link rendszerű futómű-technológiájának köszönhetően a vadonatúj Mustang egyszerre fordulékony és kényelmes, és mind a menetdinamika, mind pedig a rugózási komfort terén jó teljesítményt kínál. Az alumíniumból készült motorháztető és első sárvédők mérséklik a karosszéria tömegét, emellett pedig javítják a felépítmény súlyelosztását. Szintén alumíniumból készült a hátsó kerékagy, az automataváltós modellek hátsó hídja, a hátsó lengőkar, valamint a hátsó féknyergek. Még az acélból és egyéb anyagokból gyártott részegységek (például az üreges hátsó stabilizátor vagy az új ülések) is intelligens tervezéssel készültek, hogy kisebb tömegük mellett is megfelelő teljesítményt biztosítsanak. Az amerikai specifikációjú Mustang 5.0 V8 automata kupéváltozat menetkész tömege 1691 kg, a 2.3 EcoBoost automata kupé pedig 1598 kilogrammot nyom. A 2,3 literes kupé súlyelosztása az első és hátsó tengelyeken 52:48 százalék; az 5,0 literes V8-as változat első tengelye az autó tömegének 53 százalékát hordozza.
Nagyobb teljesítményű fék- és futómű az európai változatban
Az európai piacokon mind a 2,3 literes, mind pedig az 5,0 literes V8-as modellváltozatokhoz alapáron járnak a fékrendszer teljesítményét növelő csomagok:
· Mustang 2.3 EcoBoost: elöl négydugattyús, 46 mm-es fix féknyergek, 352 mm-es féktárcsák; hátul egydugattyús, 45 mm-es féknyergek, 330 mm-es féktárcsák
· Mustang 5.0 V8: elöl hatdugattyús, 36 mm-es Brembo féknyergek, 380 mm-es féktárcsák; hátul egydugattyús, 45 mm-es féknyergek, 330 mm-es féktárcsák
A 2,3 és 5,0 literes európai Mustang-változatokhoz a sportfutómű is alapáron jár:
· Áthangolt rugók, perselyek és egycsöves hátsó lengéscsillapítók
· Fokozott hűtési kapacitás a tartós versenypálya-alkalmasságért
· Rugótorony-kitámasztás
· Vastagabb hátsó kanyarstabilizátor
· Egyedi hangolású ABS, menetstabilizáló elektronika és elektromos szervokormány