Peugeot Boxer
Egy kellemes napon lehetőségünk is nyílt arra, hogy kipróbáljunk egy dobozos verziót. A külsőt tekintve szembetűnő a jármű frontrészének változása, amely amellett, hogy modern, rendkívül esztétikusra is sikeredett. Markáns elem az új hűtőrács és az azt körülölelő két első lámpatest, amelyek a ledes nappali menetfényt is magukba foglalják. Megújult a hátsó világítás is, amely harmonikusan illeszkedik az új karosszériához.
Beülve a próbajármű háromszemélyes fülkéjébe, rendkívül szembetűnő annak már-már személyautós volta. Tetszetős és jól áttekinthető a műszeregység a kormány mögött, a középkonzolon a ma már kötelező nagyméretű TFT kijelző fogadja a bent ülőket. Az állítható kormány mellett a többféle módon mozgatható, emelhető és süllyeszthető sofőrülés segíti a megfelelő üléspozíció beállítását, bár magas növésűeknek a lábtér szűkösnek tűnhet. Hasznos holmi a középen ülőnek a plafonra szerelt kapaszkodó. Számos, ügyesen kialakított tároló és pakoló rekesz található a fülkében, így az üdítős palacktól kezdve a menetlevélig mindennek megtalálható a helye.
A kilátást és a forgalmi helyzet követését jól segítik a nagyméretű, osztott külső tükrök, amelynek alsó és felső elemei külön-külön is állíthatóak! A 2,2 literes új dízel csendesen dolgozik, a hatfokozatú váltóhoz tartozó bot a középkonzolon kapott helyet, aránylag pontosan kapcsolható. Az új Boxerbe számos olyan extra felszerelés is kérhető, ami korábban erre a szegmensre nem minden esetben volt jellemző. Így a kipróbált járműben is volt tolatóradar és tolatókamera, tempomat, 30 km/óráig működő lejtmeneti sebességszabályzó, állófűtés, kormányról vezérelhető hangrendszer kihangosítóval.
A sebességtartó automatika kapcsolójának elhelyezése azonban nem túl szerencsés, ez a kormányoszlop baloldalára került egy bajuszkapcsoló formájában, az irányjelző kapcsolója fölé. Ez persze megszokás kérdése, de az első kilométereken több alkalommal a sebességtartó kapcsolójával próbáltam meg indexelni, nem sok sikerrel, persze. Ennek jobb helye lett volna a kormánykeréken vagy a kormány alatt jobb oldalon. Számos vezetéstámogató rendszer is segíti a biztonságos közlekedést a Boxerben, így a terhelésfüggő adaptív fékerőszabályzó, kipörgésgátló, sávelhagyás figyelmeztető, abroncsnyomás-figyelő támogatja a biztonságos munkát.
A takarékos vezetést a start-stop rendszer mellett a sebességváltás helyes időpontjára figyelmeztető, a műszerfalon felvillanó fel-le nyilak is segítik. Egy kisáruszállítónál, ami olykor nem is olyan kicsi, elsődleges szempont a rakodótér kialakítása, megközelíthetősége. Ebben a Boxer kiváló. Az újratervezett oldalsó tolóajtó és a 270 fokban nyitható, megerősített hátsó ajtók kiváló pakolhatóságot eredményeznek. A kipróbált járművet hátul légrugóval szerelték, amivel álló helyzetben széles intervallumban változtatható a hátsó perem magassága. Ha a vezető elfelejti azt menetszintre visszaállítani, akkor sincs baj, 20 km/óra felett a kocsi automatikusan visszaáll a normál magasságra. A légrugó előnye, hogy mindig a beállított szinten tartja a karosszériát, másrészt jobb menetkomfortot is biztosít.
A kishaszonjárművek piacán elengedhetetlen követelmény a variálhatóság és a felhasználói igényeknek való megfelelés. A Boxer ebben sem vall szégyent, hiszen négy telejesítményszintű dízelmotor, három tengelytáv, négyféle hosszúság és háromféle magasság választható a járműhöz, a raktérméret 8-17 köbméterig terjedhet. Emellett háromszemélyes alváz-kabin vagy hétszemélyes alváz-duplakabin választható, végül utasszállításra a Combi változatok öt és kilenc személyes konfigurációi, illetve a Minibus 14 vagy 17 személyes kivitelei teszik teljessé a kínálatot. Emellett az össztömeg tekintetében is az egyik legszélesebb választékot kínálja, 2,8 és 4 tonna között hat lépcsőben.
Az új Boxer így nem csak tetszetős, hanem rendkívül hasznos munkaeszköz is, amellyel a számos fejlesztésnek köszönhetően takarékosan és nem utolsó sorban biztonságosan teljesíthetőek az áruterítési vagy személyszállítási feladatok.